heey ik heb een vraagje mijn moeder heeft een corsa B 1.4i automaat en die trekt veel te traag op wat soms gevaarlijke situaties oplevert. wat kan ik er aan doen om hem iets meer pit te geven? :D
als iemand tips heeft: laat maar komen :D
hahahaha wat een fun weer allemaal ..maaruh maak een groot gat in de vloer(bodemplaat)…ken je de flinstones?
die trappen altijd mee als ze weg willen rijden..misschien is dat bij jou corsa ook wel te maken?
er zijn nog anderen die hierop antwoord hebben.
Check eens of er wel voldoende ATF-olie in de automatische versnellingsbak aanwezig is. Normaliter kan je zelfs met een automaat zo snel wegrijden dat je al meters verder bent, voordat je achterligger in de gaten heeft dat het licht op groen is gesprongen.
Staat die niet in noodloop??? dan trekt die in de ”3” op, dan brand er op je dashboard meen ik een tandwieltje met een S erin of die knippert, daar was iets mee dan, meestal de schakelaar op de bak eraf halen goed schoonmaken en terug erop bouwen en dan moet het probleem opgelost zijn!
ja sportstand, maar ik meen als die in noodloop gaat dat lampje knippert op je dashboard, je moet eens ermee rijden en eens tellen hoevaak die opschakeld van nul naar 120!