Corsa B 1.2 ecotec valt uit en start niet bij warme motor?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1.2 ecotec valt uit en start niet bij warme motor?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18425758
    aukevanleeuwen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 July 2021

      Hallo Corsa-guru’s!

      ik heb hier de afgelopen weken wat rondgeneusd omdat ik een – voor mij – curieus probleem had met met auto. Er staat echter zoveel informatie op dit forum dat het bijna zoeken naar een spelt in de hooiberg is. Vandaar dat ik toch maar even een topic start.

      Tot vandaag was een vervelend, maar nog te overzien, probleem: de auto¹ start altijd (koud), maar er waren over de afgelopen maanden een aantal keer dat mijn vrouw ‘m na het parkeren niet meer kon starten. Als ik vervolgens (een paar uur later uit mijn werk) probeerde dan startte hij zonder problemen.

      Ik ben echt geen monteur, maar heb uiteindelijk de bougies vervangen. Wellicht een nutteloze actie in de ogen van de experts hier ;-) want het heeft uiteindelijk niets geholpen.

      Vandaag viel hij uit bij het stoplicht, dat was een veel vervelendere ervaring. Toen ik aan het wachten was op hulp van mijn schoonvader, stopte er  een man die vroeg of ik hulp nodig had (was uiteindelijk niet nodig). Toen ik ‘m uitlegde wat de symptomen waren zei hij: goede kans dat het de ODP (onderste dode punt) sensor is. Dat ik daar naar kon laten kijken.