corsa A c20ne turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209887
    sjoerdie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 September 2005

      eindelijk dan toch maar eens begonnen aan mijn turbo erop bakken.

      Het word gewoon lekker simpel, allemaal zelfbouw:thumbup

      zal niet optimaal zijn maar dat boeit niet.

      Ik gebruik een origineel spruitstuk, maar heb een andere voorpijp aangepast en daar de flens voor de turbo opgezet.

      De turbo die ik gebruik komt van een subaru legacy 1.8
      het is een td035, een aardig dingetje moet ik zeggen.
      het kleine broertje van de td04 (impreza turbo).

      Ik ga komende week verder met het maken van de intercooler olieleidingen enz….

      dan volgen ook de foto’s

      #17483449
      opelkadetje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2004

        ja leuk:D laat maar een how 2 zien aan de hand van de foto’s:D

        ben ook wel benieuwd naar hoeveel werk het nou is om op je c20ne een turbo te bouwen en wat je precies moet aanpassen.. en in hoeverre je alles zelf kan doen.
        misschien ooit toekomstplannetje als het niet te gek moeilijk wordt.

        #17483450
        rabbitopc
          Lid sinds:
          31 July 2008

          heb je al een compressie verlagingsplaat ?

          die kun je op hg-motorsport.de bestellen voor 60 euro :thumbup

          gr. en succes laat maar weten waar je de olie enz. vandaan haalt dan weet ik dat ook vast :D

          #17483451
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            nou dat is niet zo moeilijk hoor waar de olie weg gehaald wordt. Op dezelfde plaats als die van een c20let.

            Hoeveel druk wil je gaan rijden sjoerd. Of zie je wel waar het uitkomt. injectoren moet je daar namelijk ff op afstemmen

            #17483452
            rabbitopc
              Lid sinds:
              31 July 2008

              origineel gepost door corsaboy
              nou dat is niet zo moeilijk hoor waar de olie weg gehaald wordt. Op dezelfde plaats als die van een c20let.

              Hoeveel druk wil je gaan rijden sjoerd. Of zie je wel waar het uitkomt. injectoren moet je daar namelijk ff op afstemmen

              en waar zitten die bij een c20let ?

              bvd. arno

              #17483453
              freek corsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 December 2004

                achter op de motor, de retour voorop de motor ;)

                #17483454
                CORSA2L16VALVE
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  mischien iets voor jou turbo projectje. Ik weet waar het gemaakt is en dat deze zeer degelijk gemaakt zijn

                  KLIKKERDEKLIK

                  is zen geld wel waard

                  greetz

                  #17483455
                  sjoerdie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 September 2005

                    de turbo heeft inderdaad de geest gegeven.

                    Ik had de olie en dergelijke allemaal aangesloten, ding starten (nog niet aangesloten op de inlaat) en er kwam me toch een rook!!!!

                    De olie spetterde zelfs uit de turbine…waar dus alleen lucht uit hoort te komen….

                    dus alle moeite voor niks. turbo heb ik een jaar of 1.5 tot 2 jaar geleen gekocht bij een subaru handelaar, dus dacht dat dat wel geod zou zijn…niet dus!:fy1

                    maar heb nog een turbo van een ford probe liggen, dan fiks ik die er maar op.

                    Ik stop nu niet voordat ik er een turbo op heb zitten.


                    @marcel

                    Ik pas helemaal niks aan voorlopig, alleen injectoren (LET of XE).
                    als het allemaal werkt, dan verlaag ik de compressie pas en ga ik steeds stapjes verder.

                    #17483456
                    sjoerdie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 September 2005

                      Ik heb de setup er al een tijdej opzitten, en het werkt aardig moet ik zeggen.

                      Geen idee met hoeveel druk ik rij, heb nog geen drukmeter:agent

                      hier een aantal foto’s:

                      de legacy turbo:

                      de olie aanvoer:

                      de olie retour:

                      en toen starten met de turbo erop, resultaat een compleet rookgordijn!!!

                      Dus de andere turbo gebruikt, ene van ford probe 2.2 (ihi turbo)

                      omdat ik geen zin had om weer een flens te gaan maken voor de uitlaat, heb ik de originele maar vermaakt:

                      andere bumper gepakt om beetje aan te kunnen passen ivm intercooler:

                      turbo erop gemaakt:

                      intercooler erop gezet (ook van de ford probe 2.2)

                      motorruimte:

                      intercooler-buis door de wielkas:

                      en zo stond ie er bij toen ie net klaar was, foto van hoe ie er nu bij staat volgt!!

                      #17483457
                      sjoerdie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 September 2005

                        en intussen heb ik ook de koppeling vervangen door een nieuw exemplaar van een 16v inclusief drukgroep.

                        De originele was al niet meer helemaal lekker, had nu de geest gegeven:P

                        Ik moet zeggen dat het toch behoorlijk afgaat hoor als de turbo opkomt, ben echter nog niet aan het stampen geweest.

                        Hoger als de 170 niet geweest, en daar is ie zo:wub

                        hier een paar foto’s zoals ie er nu bijstaat:

                        meters in meterhouder (van geert666)
                        olietemp
                        uitlaattemp

                        turbodruk moet er nog bij.

                        onder de kap:

                        voorkant:

                        #17483458
                        Bug Killer
                          Lid sinds:
                          29 March 2008

                          Filmpjes!!

                          mooi gedaan sjoerd.

                          Rijd je nou met Astra gsi boom met lmm? en verder alles std?

                          1 puntje wat mij opvalt ook. De carterventilatie.

                          Bij een c20Let zit daar een klep tussen zodat aleen de druk vanaf de klepdeksel naar inlaat kan. Maar niet andersom, dat je geen druk je blok zelf inblaast. dan gaat hij nogal olie verbruiken.

                          Gr

                          #17483459
                          sjoerdie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 September 2005

                            het is een astra gsi motor, dus ook kabelboom lmm en luchttemp sensor.

                            Alles is standaard.

                            over de carterventilatie: die had ik eerst op de normale manier zitten, en de druk blies me langs de vuldop eruit, met alle spetters vandien.
                            De turbo drukte me toen dus lucht in het blok, en kon het nergens anders kwijt.

                            er zitten 2 carterventilatieslangen op de deksel, komen bij elkaar uit.

                            de dikke heb ik een slang naar beneden hangen, die kleine kan ik nog wel effe afdoppen inderdaad.

                            #17483460
                            bipsus
                              Lid sinds:
                              11 February 2007

                              Kon je die intercooler niet ergens anders hangen? oogt redelijk beun zo, sorry dat ik het zo zeg. Dat kan toch wel netter?
                              Verder wel lache zelf een turbo erop fabriceren.

                              #17483461
                              sjoerdie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 September 2005

                                veel plezier met een intercooler ergens anders proberen te hangen….

                                Ik heb al een blazende fan op de radiateur moeten zetten, omdat er gewoon geen ruimte meer is.

                                probeer maar eens een meter of 2 aan buizen en slangen weg te werken onder de kap.

                                En dat het beun oogt……het is beun:jerry:jerry

                                komt te zijner tijd nog zo een mooi gepolijste te hangen icm de originele voorbumper

                                #17483462
                                sebastiaankadettcabriogsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 November 2005

                                  leuk gedaan!!

                                  hoe heb je het precies gedaan?

                                  zit er een decompressie plaat op?

                                  #17483463
                                  corsaboy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    ok dan.
                                    sjoerd ik wil je even de volgende tips mee geven:

                                    Zorg dat die olie retour hoger komt te zitten..
                                    Dit is volgens mij net te laag in de pan.

                                    Vervang al die kunstof / rubber buizen enzo voor zoveel mogelijk alu.
                                    Die kunnen namelijk niet uitzetten wat deze slangen wel doen en ze kunnen niet scheuren.

                                    Laatste tip, probeer zo snel mogelijk de boost meter aan te sluiten want ik ben bang dat je straks geen zuigers meer overhoudt…
                                    Op lage boost zouden let injectoren het misschien nog bij kunnen houden maar op een gegeven moment echt niet meer….

                                    succes en hou hem heel :thumbup

                                    #17483464
                                    sw16v
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      olie aanvoer uit de oliekoeler?:hmmz:hmmz

                                      wel leuk project, gaat t kapot nou jammer dan :P:D

                                      #17483465
                                      sjoerdie
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 September 2005

                                        ja aanvoer op oliekoeler, net zo makkelijk als achterop het blok.


                                        @marcel
                                        : de retour zit net goed, heb et nagemeten, was zelf ook bang voor dat ie te laag zou zitten.

                                        de slangen ga ik ook nog vervangen voor buizen, maar ik heb het nu allemaal gemaakt met slangen die ik op de sloop van van allerlei turbo auto’s heb afgehaald.

                                        en voor de brandstof komt later een speciale brandstofdrukregelaar te zitten, die reageert op de aanwezige druk van de turbo.( bij biesheuvel te krijgen)

                                        Ik heb GEEN compressie verlaagd, dit doe ik pas als dit een tijdje heel blijft.

                                        ENIGE AANPASSING IS: LET INJECTOREN

                                        #17483466
                                        mr-turbo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 July 2004

                                          en je hebt geen idee met hoeveeel druk je rijdt ? :thumbup

                                          #17483467
                                          Orang-pinda
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            Leuk project. Echt gaaf man ! Ga je nog banken ?

                                            Wat betreft je intercooler, dat kan ook echt wel iets netter ! Ik heb het zo geprobeerd op te lossen.
                                            De rode koppelstukken worden nog vervangen voor een andere kleur en ben nog even aan het bedenken hoe ik deze IC wat minder kan laten zien.

                                            Succes iig met jou project! Ga je ook dragracen in Dr88?

                                            Grtz, Patrick

                                            #17483468
                                            sebastiaankadettcabriogsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              27 November 2005

                                              ben benieuwd waar het schip stand en of hij strand.

                                              #17483469
                                              sjoerdie
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 September 2005

                                                over de intercooler:

                                                Ik heb dit zo gedaan omdat ik eerst wil kijken hoe en wat kan en gaat!!!

                                                laterna wordt dit allemaal anders,e n wil ik hem ook in de bumper verwerken.

                                                maar ik wou zo effe snel mijn gsi bumper niet verzagen.

                                                en aangezien ik geen standaard spruitstuk en turbo heb, is mijn ruimte onder de kap ook anders ingedeeld

                                                #17483470
                                                robbyrood
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  6 February 2006

                                                  ….is die olie koeler doorlopend??Ik weet niet of er in de adapter een klep zit….dacht het wel namelijk.
                                                  Verder je cartervetilatie aansluiten op de aanzuig slang na je LMM.
                                                  En de waste gate uitdraaien dat ie snel opend!!
                                                  Dan hou je het heel!
                                                  Ziet er wel leuk uit dat hobbiisme , je zal op kijken wat er uit komt!

                                                  #17483471
                                                  RonaldV
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 April 2005

                                                    Ik hoop echt dat de klep uit de adapter is verdwenen, anders heeft je turbo een erg kort leven. Ronaldo heeft daar ook zijn eerste turbo kapot door laten lopen. Als de klep weg is zal ik ook de olie druk controleren, vind het erg gewaagd en zal het altijd van achteren op het blok weg pakken.

                                                    Pak je de olie voor de oliekoeler of na de oliekoeler? Oliekoeler verzorgd ook nog een drukval door zijn weerstand.

                                                    #17483472
                                                    corsaboy
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      die staat niet altijd volop open.
                                                      verder, heb je er bij stil gestaan sjoerd als je ineens hard remt je neus naar beneden komt waardoor de olie allemaal naar voren komt en de retour van je turbo zou kunnen gaan blokkeren. Tis maar ff dat je er over nadenkt.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.