Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › corsa A c20ne turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2009 om 17:51 #17209887
eindelijk dan toch maar eens begonnen aan mijn turbo erop bakken.
Het word gewoon lekker simpel, allemaal zelfbouw:thumbup
zal niet optimaal zijn maar dat boeit niet.
Ik gebruik een origineel spruitstuk, maar heb een andere voorpijp aangepast en daar de flens voor de turbo opgezet.
De turbo die ik gebruik komt van een subaru legacy 1.8
het is een td035, een aardig dingetje moet ik zeggen.
het kleine broertje van de td04 (impreza turbo).Ik ga komende week verder met het maken van de intercooler olieleidingen enz….
dan volgen ook de foto’s
21 mei 2009 om 19:46 #17483449ja leuk:D laat maar een how 2 zien aan de hand van de foto’s:D
ben ook wel benieuwd naar hoeveel werk het nou is om op je c20ne een turbo te bouwen en wat je precies moet aanpassen.. en in hoeverre je alles zelf kan doen.
misschien ooit toekomstplannetje als het niet te gek moeilijk wordt.21 mei 2009 om 21:19 #17483450heb je al een compressie verlagingsplaat ?
die kun je op hg-motorsport.de bestellen voor 60 euro :thumbup
gr. en succes laat maar weten waar je de olie enz. vandaan haalt dan weet ik dat ook vast :D
22 mei 2009 om 05:56 #17483451nou dat is niet zo moeilijk hoor waar de olie weg gehaald wordt. Op dezelfde plaats als die van een c20let.
Hoeveel druk wil je gaan rijden sjoerd. Of zie je wel waar het uitkomt. injectoren moet je daar namelijk ff op afstemmen
22 mei 2009 om 06:43 #17483452origineel gepost door corsaboy
nou dat is niet zo moeilijk hoor waar de olie weg gehaald wordt. Op dezelfde plaats als die van een c20let.Hoeveel druk wil je gaan rijden sjoerd. Of zie je wel waar het uitkomt. injectoren moet je daar namelijk ff op afstemmen
en waar zitten die bij een c20let ?
bvd. arno
22 mei 2009 om 07:42 #17483453achter op de motor, de retour voorop de motor ;)
22 mei 2009 om 16:15 #17483454mischien iets voor jou turbo projectje. Ik weet waar het gemaakt is en dat deze zeer degelijk gemaakt zijn
is zen geld wel waard
greetz
22 mei 2009 om 20:16 #17483455de turbo heeft inderdaad de geest gegeven.
Ik had de olie en dergelijke allemaal aangesloten, ding starten (nog niet aangesloten op de inlaat) en er kwam me toch een rook!!!!
De olie spetterde zelfs uit de turbine…waar dus alleen lucht uit hoort te komen….
dus alle moeite voor niks. turbo heb ik een jaar of 1.5 tot 2 jaar geleen gekocht bij een subaru handelaar, dus dacht dat dat wel geod zou zijn…niet dus!:fy1
maar heb nog een turbo van een ford probe liggen, dan fiks ik die er maar op.
Ik stop nu niet voordat ik er een turbo op heb zitten.
Ik pas helemaal niks aan voorlopig, alleen injectoren (LET of XE).
als het allemaal werkt, dan verlaag ik de compressie pas en ga ik steeds stapjes verder.31 mei 2009 om 13:57 #17483456Ik heb de setup er al een tijdej opzitten, en het werkt aardig moet ik zeggen.
Geen idee met hoeveel druk ik rij, heb nog geen drukmeter:agent
hier een aantal foto’s:
de legacy turbo:
de olie aanvoer:
de olie retour:
en toen starten met de turbo erop, resultaat een compleet rookgordijn!!!
Dus de andere turbo gebruikt, ene van ford probe 2.2 (ihi turbo)
omdat ik geen zin had om weer een flens te gaan maken voor de uitlaat, heb ik de originele maar vermaakt:
andere bumper gepakt om beetje aan te kunnen passen ivm intercooler:
turbo erop gemaakt:
intercooler erop gezet (ook van de ford probe 2.2)
motorruimte:
intercooler-buis door de wielkas:
en zo stond ie er bij toen ie net klaar was, foto van hoe ie er nu bij staat volgt!!
31 mei 2009 om 14:01 #17483457en intussen heb ik ook de koppeling vervangen door een nieuw exemplaar van een 16v inclusief drukgroep.
De originele was al niet meer helemaal lekker, had nu de geest gegeven:P
Ik moet zeggen dat het toch behoorlijk afgaat hoor als de turbo opkomt, ben echter nog niet aan het stampen geweest.
Hoger als de 170 niet geweest, en daar is ie zo:wub
hier een paar foto’s zoals ie er nu bijstaat:
meters in meterhouder (van geert666)
olietemp
uitlaattempturbodruk moet er nog bij.
onder de kap:
voorkant:
31 mei 2009 om 14:54 #17483458Filmpjes!!
mooi gedaan sjoerd.
Rijd je nou met Astra gsi boom met lmm? en verder alles std?
1 puntje wat mij opvalt ook. De carterventilatie.
Bij een c20Let zit daar een klep tussen zodat aleen de druk vanaf de klepdeksel naar inlaat kan. Maar niet andersom, dat je geen druk je blok zelf inblaast. dan gaat hij nogal olie verbruiken.
Gr
31 mei 2009 om 16:09 #17483459het is een astra gsi motor, dus ook kabelboom lmm en luchttemp sensor.
Alles is standaard.
over de carterventilatie: die had ik eerst op de normale manier zitten, en de druk blies me langs de vuldop eruit, met alle spetters vandien.
De turbo drukte me toen dus lucht in het blok, en kon het nergens anders kwijt.er zitten 2 carterventilatieslangen op de deksel, komen bij elkaar uit.
de dikke heb ik een slang naar beneden hangen, die kleine kan ik nog wel effe afdoppen inderdaad.
31 mei 2009 om 16:47 #17483460Kon je die intercooler niet ergens anders hangen? oogt redelijk beun zo, sorry dat ik het zo zeg. Dat kan toch wel netter?
Verder wel lache zelf een turbo erop fabriceren.31 mei 2009 om 17:31 #17483461veel plezier met een intercooler ergens anders proberen te hangen….
Ik heb al een blazende fan op de radiateur moeten zetten, omdat er gewoon geen ruimte meer is.
probeer maar eens een meter of 2 aan buizen en slangen weg te werken onder de kap.
En dat het beun oogt……het is beun:jerry:jerry
komt te zijner tijd nog zo een mooi gepolijste te hangen icm de originele voorbumper
31 mei 2009 om 18:30 #17483462leuk gedaan!!
hoe heb je het precies gedaan?
zit er een decompressie plaat op?
31 mei 2009 om 18:51 #17483463ok dan.
sjoerd ik wil je even de volgende tips mee geven:Zorg dat die olie retour hoger komt te zitten..
Dit is volgens mij net te laag in de pan.Vervang al die kunstof / rubber buizen enzo voor zoveel mogelijk alu.
Die kunnen namelijk niet uitzetten wat deze slangen wel doen en ze kunnen niet scheuren.Laatste tip, probeer zo snel mogelijk de boost meter aan te sluiten want ik ben bang dat je straks geen zuigers meer overhoudt…
Op lage boost zouden let injectoren het misschien nog bij kunnen houden maar op een gegeven moment echt niet meer….succes en hou hem heel :thumbup
31 mei 2009 om 19:35 #17483464olie aanvoer uit de oliekoeler?:hmmz:hmmz
wel leuk project, gaat t kapot nou jammer dan :P:D
31 mei 2009 om 20:19 #17483465ja aanvoer op oliekoeler, net zo makkelijk als achterop het blok.
@marcel: de retour zit net goed, heb et nagemeten, was zelf ook bang voor dat ie te laag zou zitten.de slangen ga ik ook nog vervangen voor buizen, maar ik heb het nu allemaal gemaakt met slangen die ik op de sloop van van allerlei turbo auto’s heb afgehaald.
en voor de brandstof komt later een speciale brandstofdrukregelaar te zitten, die reageert op de aanwezige druk van de turbo.( bij biesheuvel te krijgen)
Ik heb GEEN compressie verlaagd, dit doe ik pas als dit een tijdje heel blijft.
ENIGE AANPASSING IS: LET INJECTOREN
31 mei 2009 om 20:40 #17483466en je hebt geen idee met hoeveeel druk je rijdt ? :thumbup
31 mei 2009 om 21:37 #17483467Leuk project. Echt gaaf man ! Ga je nog banken ?
Wat betreft je intercooler, dat kan ook echt wel iets netter ! Ik heb het zo geprobeerd op te lossen.
De rode koppelstukken worden nog vervangen voor een andere kleur en ben nog even aan het bedenken hoe ik deze IC wat minder kan laten zien.Succes iig met jou project! Ga je ook dragracen in Dr88?
Grtz, Patrick
31 mei 2009 om 21:42 #17483468ben benieuwd waar het schip stand en of hij strand.
31 mei 2009 om 23:13 #17483469over de intercooler:
Ik heb dit zo gedaan omdat ik eerst wil kijken hoe en wat kan en gaat!!!
laterna wordt dit allemaal anders,e n wil ik hem ook in de bumper verwerken.
maar ik wou zo effe snel mijn gsi bumper niet verzagen.
en aangezien ik geen standaard spruitstuk en turbo heb, is mijn ruimte onder de kap ook anders ingedeeld
1 juni 2009 om 07:46 #17483470….is die olie koeler doorlopend??Ik weet niet of er in de adapter een klep zit….dacht het wel namelijk.
Verder je cartervetilatie aansluiten op de aanzuig slang na je LMM.
En de waste gate uitdraaien dat ie snel opend!!
Dan hou je het heel!
Ziet er wel leuk uit dat hobbiisme , je zal op kijken wat er uit komt!1 juni 2009 om 07:58 #17483471Ik hoop echt dat de klep uit de adapter is verdwenen, anders heeft je turbo een erg kort leven. Ronaldo heeft daar ook zijn eerste turbo kapot door laten lopen. Als de klep weg is zal ik ook de olie druk controleren, vind het erg gewaagd en zal het altijd van achteren op het blok weg pakken.
Pak je de olie voor de oliekoeler of na de oliekoeler? Oliekoeler verzorgd ook nog een drukval door zijn weerstand.
1 juni 2009 om 09:13 #17483472die staat niet altijd volop open.
verder, heb je er bij stil gestaan sjoerd als je ineens hard remt je neus naar beneden komt waardoor de olie allemaal naar voren komt en de retour van je turbo zou kunnen gaan blokkeren. Tis maar ff dat je er over nadenkt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.