Corsa 2007 herkent beide autosleutels niet meer

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa 2007 herkent beide autosleutels niet meer

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361501
    Jenniferbolink
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 October 2018

      Hai! Ik ben nieuw op dit forum en zoals jullie ongetwijfeld al kunnen raden heb ik hulp nodig.

      Ik rijd een Opel Corsa uit 2007. Afgelopen week had ik een momentje waarin de auto wat moeite had met starten. Dit duurde zo’n twee seconden en daarna startte hij zonder problemen. Ik dacht dat het te maken had met de kou en hij reed verder prima. Afgelopen zondag wilde ik wegrijden en toen startte de auto helemaal niet meer. Wegenwacht gebeld en ze hebben de auto gestart met startkabels. Het advies was om een km of 20 te rijden ivm het bijladen van de accu. Ik heb geen lampen laten branden. Daarnaast was het advies om maandag de accu te laten checken bij de garage. Zondagavond de auto bij de garage gezet (zit schuintegenover) en maandagochtend startte hij niet. Ze hebben de accu getest en deze vervangen omdat hij zwak was. Probleem opgelost zou je denken. Nu doet het feit zich voor dat de auto nog steeds niet start en aangeeft de sleutels niet meer te herkennen (zowel de hoofdsleutel als de reservesleutel niet). De auto gaat wel open en dicht op afstand. De auto staat inmiddels bij de Opel dealer en gaan er hopelijk vanmiddag naar kijken. De garage gaf aan dat de auto een te hoge spanning heeft gekregen van de ANWB en wees dus naar hun. De Opel dealer geeft aan dat de garage de auto te lang zonder stroom heeft laten staan waardoor de instellingen gewist zijn. Nu is mijn vraag, wie is hier aansprakelijk? De definitieve diagnose is nog niet gesteld omdat de garage vergeten was een afspraak in te plannen bij Opel.

      Wie oh wie heeft een idee van wat er aan de hand is en wie hier eventueel aansprakelijk gesteld kan worden?

      #18361520
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Corsa D wil de sleutels wel eens ”vergeten” als de accu leeg of deels ontladen is geweest.

        Opnieuw de sleutels inleren met de security code lost het probleem op.

         

        #18361521
        Jenniferbolink
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 October 2018

          Heb je een idee van wat dat kost als de dealer dit doet? Zoals eerder al gezegd werken beide sleutels nog wel dus vervangen is niet nodig.

          #18361523
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Durf ik niet te zeggen €100,- is niks, waar kom je vandaan?

            #18361524
            Jenniferbolink
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 October 2018

              De auto staat bij de dealer in Goes. Ik lees overal echt wisselende prijzen, van een paar tientjes tot een paar honderd euro. In principe gaat het natuurlijk alleen over het inlezen en hoeft er verder niets vervangen te worden.

              #18361525
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Mag niet meer dan een paar tientjes kosten met de code en je 2 sleutels erbij is het 10 min werk.

                Maar een dealer is ook gek van prijzen rekenen, liviu2004 van het forum heeft dit al regelmatig voor mensen opgelost, alleen woont die in Capelle aan den Ijssel.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.