Corsa 1.4 turbo tuning 2015

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa 1.4 turbo tuning 2015

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353612
    buggyman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2018

      Hallo

       

      Ik heb een vraag na aanleiding van mijn zoektocht naar andere auto, keuze is Corsa van 2015/ 16 met een 1.4 turbo motor en 101 PK.

      Omdat ik nu Astra heb van 1999 1.8 16V verwacht ik wel wat trek kracht in te leveren, is het voor dit type blok interessant om tuning te doen??

      Wat kunnen de nadelen zijn en zou het verbruik wel niet toe nemen.

      Graag jullie reactie.

      Bedankt Arie Boer

       

       

      #18353637
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Elke turbo motor is goed te chippen.

        Vermoedelijk heb je het over de B14NEJ 74kw-101pk / 3500 – 6000.

        De B14NEH heeft al 110kw-150pk  / 5000 en meestal kan je de zwakkere motoren zo afstellen dat ze her vermogen van de sterkere variant halen.

        Ga naar een goed bedrijf en doe een vermogenstest voor- en achteraf, zodat je duidelijk de verschillen kan zien.

        En ga niet voor standaard software, maar laat het programma echt op de rollenbank schrijven.

         

        De voor- en nadelen van chippen kan je zo nalezen op het internet.

        En verbruik neemt alleen toe als je het vermogen ook daadwerkelijk continue gebruikt, als je na het afstellen net zo blijft rijden als er voor dan zal er niet zoveel veranderen.

        #18353645
        the-duke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2007

          Heb zelf diverse auto’s bij DBilas laten tunen met goede ervaringen.

          Voor jouw motor zie ik dit:  http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Chiptuning/Leistungssteigerung/Opel-GM/Benziner/1-4/Chiptuning-Opel-Corsa-E-1-4-16V-74kW-B14NEJ::10709.html  (link op werkt niet lekker op forum, eventueel even knippen/plakken in browser)

          Lijkt me niet verkeerd, een Corsa met 175 PK, daarmee zit je dan dicht bij de OPC prestaties. Dit kan simpel (ECU opsturen, paar dagen later terug monteren en klaar). Simpel, makkelijk en goedkoop.
          Eventueel kan je naar daar rijden en is er de mogelijkheid voor een meting vooraf en achteraf.
          Hun sterke kant is zeker dat ze dingen op maat kunnen doen, want veel van wat ze kunnen staat helemaal niet op hun site. Zelf gaf ik gewoon aan wat ik wilde (bv een aantal PK’s en dat hij circuit-bestendig moest zijn) en dan geven zij advies, met wat dat gaat kosten.

          Het is maar een idee..

          Gr,
          The Duke

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.