[Corsa 1.2 2011]Koelvloeistof lekkage

Forumindex Forums Modellen Corsa [Corsa 1.2 2011]Koelvloeistof lekkage

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364610
    reb87
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 March 2019

      Gister ging ik een stukje rijden in de wagen van mijn partner. Het viel mij op dat gedurende het ritje het koelvloeistof lampje af en toe heel even knipperde. Ik ben daarom maar snel even gaan kijken en zag dat het vat bijna leeg was (zat nog ongeveer 10% in). Ook heb ik met de OBD lezer even de auto uitgelezen omdat het start/stop systeem raar liep te doen en er ook een motorstoring tevoorschijn kwam.

      Ik heb de Corsa een liter koelvloeistof gegeven, waarmee het vat tot boven de streep gevuld was. Ik heb daarna nog een rondje gereden en alle errors leken weg (al deed het start/stop systeem niet veel). Ik keek vanochtend echter nog weer even en zag tot mijn verbazing dat het vat weer voor maar 10% gevuld was. Met de auto gestart ging ik even onder de auto kijken en zag een flinke lekkage:

      https://www.youtube.com/watch?v=BW6vQjvXUJk

      Hoewel ik de bron van de lekkage niet goed kan zien, lijkt het vanaf rechtsvoor te komen, net naast de distributieriem. De plek waar ik het zie druppelen lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Tenzij er een pakking lek is natuurlijk.

      Heeft iemand een tip waar ik nog kan kijken om de bron van de lekkage te achterhalen?

      Mijn dank is groot!

       

      ps, het geluid van de wagen maakt mij ook al een tijd zorgen. Wat een schaal geratel! Mijn partner wil er niets mee doen en vind het wel prima, maar ik vermoed dat er iets in de aandrijflijn niet helemaal lekker gaat. Ketting te los oid?

      #18364618
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Zal wel bij de waterpomp wegkomen, ratel klinkt als de ketting zou ik wel wat meedoen, wordt een heel duur grapje als ie eraf loopt!

        #18364619
        Malina
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 November 2016

          Met Opeltje17 eens, ketting(spanner) lijkt mij ook aan vervanging toe te zijn.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.