controle luchtverontreiniging

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) controle luchtverontreiniging

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354067
    adho-cleaning
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 March 2018

      <p style=”text-align: left;”><b>ik heb sedert een aantal weken steeds deze melding. begin deze week binnen geweest bij dealer nieuwe sensor gestoken en vandaag terug hetzelfde fucking probleem… opel vivaro  140 pk bj 2016 iemand oplossing? :help: </b></p>

      #18418390
      NSUTTS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2021

        Hallo,

         

        Is hier al een oplossing voor? Of hoe is dit bij jou opgelost adho-cleaning? Thx!

        #18434025
        stijn_zafiraB
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 December 2014

          Mijn Vivaro 125PK van 2016 nu 82.000km en ook de melding “controle luchtverontreiniging + START/STOP niet actief” sinds enkele dagen.

          Momenteel binnen bij garagist en deze spreekt van de EGR – klep, ben eens benieuwd.

          #18479226
          Eddy Jonckheere
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 September 2022

            Bij mij al twee keer stuurkaart uitlaatgassen vernieuwd (softwarefout) omdat deze tilt slaat als er ad blue bij wordt gevoegd. De sensor geeft niveau van de tank juist door maar blijkbaar flipt de stuurkaart. Vervangen kaart en herprogrammatie +1.000 euro.

            Gisteren opnieuw het dashboardsymbool met bericht uitlaatgassen reiniging niet in orde en aftellen van 1000km.

            Krijg geen garantie van Opel. Dat is toch geen gewoon probleem meer dat éénmalig kan voorkomen hé.

            #18543148
            VAN BELLE Jean Marc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 April 2015

              Ja, dit komt bij Renault Traffics en Opel Vivaro’s van Renault bij mij om de 200.000 km voor. Het kleine slangetje dat aan de sensor zit, raakt beschadigd en krijgt daardoor niet de juiste meetlucht. Het is iets moeilijker om eraan te geraken, maar Opel van Kortrijk weet daar goed weg mee (en Opel NewEast van Sofia Bulgarije ook). Bel ze even met de groeten van Van Belle. Is geen dure kost! +je

              #18548287
              Miguel Baeckelandt
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2023

                Wij hebben dit nu ook voor op een opel vivaro van 2019, er is al een nieuwe egrklep en een nieuwe druksensor geplaatst. Deze klucht heeft mij intussen al 1600 euro gekost en nu spreken ze ook van dit beruchte slangetje en een volledige dag werk om het te vervangen. De garage in kortrijk waarvan sprake is die dit probleem kent is dat barriseau mottrrie? Ik ben van hooglede, anders zou ik daar eens passeren.

                 

                #18550600
                VAN BELLE Jean Marc
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 April 2015

                  Ja, inderdaad.

                  Heb later nog een tweede keer het probleem gehad en toen was het iets anders:  Onderaan in Hongarije was een zwaar stuk band opgesprongen en die had een duw gegeven zodat mijn V riem vervroegd tegen het blok wreef en plots doorknapte (bij Brugge Opel Landuyt sprong ik toen binnen, ik kende Rudi als informatica klant van vroeger, maar dat is nu overgenomen).  Daar hebben ze dat teruggeplooid dat de v riem weer ruimte had.

                  En samen met mijn klant de Blauwe Poort in Kortrijk ook, heb ik toen zitten zoeken naar die foutmeldingen weer, want elke Opel garage (zowel te Bulgarije als België gaf toen als oplossing dat ik mijn drie radiatoren moest vervangen voor een hele dure prijs).  Maar ik had een verandering in geluid gehoord plots bij een ‘planché’ (gasgevend) inhaalmaneuver op een van de gevaarlijke banen in Bulgarije waarna dat startte… Toen bleek het die grote zwarte inlaatbuis te zijn, Garage De Blauwe Poort verving die toen voor zo’n 120 EUR + werk, en ik resette de foutcode met mijn ODB2 eenheid (ik ben altijd verzot geweest op wagentechniek), en de fout kwam niet terug, dus was het toen die buis, die ook onvoldoende lucht aanzoog, waardoor die sensor inderdaad foute waarden vertoonde… Zo had ik de verzekering toen een paar duizenden euro’s bespaard, maar toch wilden ze in omnium niet deze kleine kost terugbetalen, dus zegde ik die omnium verzekering in Bulgarije op ging naar een gewone verzekering vanaf toen (in België had ik een persoonlijke, supergoede verzekeraar, Luc Devlamycnk die me de beste adviezen gaf en altijd eerlijk was).

                  Is het opgelost intussen?

                  Jean Marc VAN BELLE
                  +je

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.