Contact aan is sigarettenaansteker uit

Forumindex Forums Modellen Corsa Contact aan is sigarettenaansteker uit

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367798
    marcovdw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 August 2019

      Hallo,
      Helemaal nieuw op dit forum, dus geen idee of ik dit goed aanpak, zo niet, excuses daarvoor.

      Ik heb een apart probleem; mijn sigarettenaansteker in mijn Opel Corsa B uit 1995 heeft stroom als het contact uit staat en als ik mijn contact aanzet gaat de radio aan en de stroom van mijn sigarettenaansteker af.
      Ik ben niet al te kundig met dit soort dingen dus ik hoop dat iemand mij hier de oplossing kan geven.
      Bijgevoegd een foto van de situatie en bijgeschreven waar de kabels heenlopen/waar ze volgens mij voor zijn.
      1e ?= een rood/zilver gekleurde draad die gebroken is. Als ik deze weer aan elkaar maak, verandert er in ieder geval niets aan de situatie.
      2e ?= een wit/zwarte draad vanuit de kabelbos naar de radio stekker
      Sig=sigarettenaansteker

      Wat moet ik met de kabels doen om de sigarettenaansteker aan te kunnen houden als mijn contact aangaat net als mijn radio?

      Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

      Groet,
      Marco

      Edit: opgelost! De zwarte draad die het rode blokje inloopt bleek geen min(wat mij logisch leek) maar een geschakelde plus(even doorgemeten met een multimeter). Dus in de situatie op de foto zat de min draad van de sigarettenaansteker op de geschakelde plus aangesloten en de plus draad van de sigarettenaansteker op de constante plus, niet helemaal de bedoeling in ieder geval. Nu de sigarettenaansteker met plus op de geschakelde plus en met min op het chassis gezet. Alles werkt nu prima en is volgens mij op de goede manier aangesloten. Sigarettenaansteker gaat aan bij contact aan en netjes uit bij contact uit, ik ben tevreden!

      20190801_210853

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.