Condens in linker koplamp Zafira A 2003-2004

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Condens in linker koplamp Zafira A 2003-2004

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262907
    Famempeters
      Lid sinds:
      8 March 2008

      Ik heb maar weer een vraag !!!

      In mijn pas gekochte Zafira zitten die heldere koplampen met die kunst stof glazen
      nu heb ik in de linker een vorm van Condens auto staat onder een carport en staat droog echter wel koud en zon noem maar op .

      wat kan ik daar aan doen als de lamp ff in de zon staat is hij weer droog beetje vervelend en het staat erg vervelend

      dus graag een idee of wat hebben jullie daar aan gedaan .

      alvast bedankt voor eventuele reactie,s

      Bert

      #18202779
      P. Rutser
        Lid sinds:
        2 July 2011

        koplamp ergens een gaatje door steenslag of de lamp is niet goed gemonteerd.

        #18202780
        Cobus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 February 2010

          Heb ik helaas ook last van.
          Al diverse dingen geprobeerd.
          Koplamp rondom opnieuw afkitten, nieuw lamp afsluitrubber.
          Niets heeft geholpen.
          glas is heel.
          Maar zie best veel Zafira’s of Astra’s met dit probleem.
          Zal ongetwijfeld opel kwaaltje zijn.
          Vorig jaar met condens aan de binnenkant naar de apk geweest, maar was geen afkeur.
          Het lichtbeeld was goed.
          Dus laten we het maar zo.

          #18202781
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            het is voornamelijk een naar gezicht het verdwijnt als je de koplamp tijdje aan heb gehad .
            vandaar mijn vraag ,ik weet dat het kunstof glas heel is ook goed in de kit heb zelfs bij droge lamp er een gieter warm water overgegooid en niks maar als hij een nacht staat is het mis . is kijken of er verder nog reactie,s komen .

            Bert

            #18202782
            P. Rutser
              Lid sinds:
              2 July 2011

              als er vaak condens in staat zal de spiegel dof worden en dat is wel afkeur voor apk.
              er moet ergens vocht inkomen anders geen condens.
              astra h gtc hebben wel last van water in de achter lichten

              droog feunnen kan ook helpen als er bv vocht is ingekomen met een lamp verwisselen.

              #18202783
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Is zeker niet echt kwaal hoor! Is de afdichting bij de fitting nog goed?

                #18202784
                gerben rsv
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2011

                  Wat je kan doen is een vacuumslang op een beluchtingsopening van de koplamp zetten en deze in de aanzuigslang van het luchtfilterhuis zetten dan word de vochtige lucht er tijdens het rijden uitgezogen!

                  Ook even controleren of er voldoende ruimte is tussen motorkap en koplamp.

                  Ik weet dat vooral de eerste Astra-G modellen hier erg veel last van hadden en ook erg gevoelig waren op de afstelling van de motorkap tov de koplamp.

                  Tevens was dit toen bij Opel het eerste model met heldere koplamglazen en kon je er dus veel beter in kijken !

                  Roesten zal het niet zo heel snel doen want bijna alles aan de koplamp is van plastic!

                  #18202785
                  Famempeters
                    Lid sinds:
                    8 March 2008

                    Gerben rsv.
                    Bedankt dit zijn wel wat ideetjes .dat van die motor kap ??? ik heb aan de beide randen gevoeld nu zou ik de kap nog een heel klein beetje kunnen opstellen door de rubber nokken iets uit te draaien maar niet zo gek veel .

                    zou dat zoveel uitmaken ???

                    dat van die slangetjes is wel een idee ter overweging als het niet anders wil .

                    #18202786
                    Famempeters
                      Lid sinds:
                      8 March 2008

                      nieuwe linker koplamp besteld !! hopende dat het dan netjes blijft .

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.