condens in de koplampen

Forumindex Forums Modellen Insignia condens in de koplampen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18438849
    Jonkman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 September 2011

      heb problemen met condens in beide koplampen Insignia 1.6 turbo bj 2010 weet iemand hiervoor een oplossing?

      #18439489
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Over welk type koplamp hebben we het, Halogeen of Xenon? Is dit ineens opgetreden of heb je hier al langer last van? Is dit gekomen na bezoek aan een wasstraat oid? In het ergste geval is de koplamp lek en blijft je dit probleem houden.

         

        Om de condens er nu zo veel mogelijk uit te krijgen kun je met een föhn op de laagste warmtestand proberen de condens eruit te blazen. Als de condens terugkomt is de lamp lek. Je kan ook de doppen aan de achterkant van de behuizing (tijdelijk) eraf laten, maar vergeet deze niet terug te plaatsten als je nog eens een bezoek brengt aan de wasstraat of zelf afspuit.

        #18439580
        Huiting88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 March 2015

          Ik heb dit probleem ook bij mijn Vectra uit 2004

           

          Alles al geprobeerd (qua vinden van het lek) maar niets helpt
          Dus ik ga maar een nieuw setje lampen bestellen , alhoewel ik verwacht dat dáár ook wel een kans op lekkage is

          #18439726
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Hoi, Huiting88

            Even buiten lekkage, vocht of (water in blijft staan), bij u, kan dit even er niet aan uit halen.

            Ga ik even er van uit betreft vocht.

            Ik weet verder niet de staat van de buitenkant van de koplampen.

            Maar voor de prijs van de nieuwe lampen is het toch de moeite, zoals al eerder aangegeven door Insigniauser de doppen tijdelijk te verwijderen.

            Ik had dat probleem ook bij mijn vorige Zafira A, ik heb de doppen verwijderd en zijn niet meer op zijn plaats geweest, nooit geen last meer van vocht gehad.

            Ik zelf heeft met de auto nooit last gehad na de wasstraat overigens, maar dan zou je de doppen even terug kunnen monteren.

            Even oftopic, waarom krijg ik de laatste tijd zoveel ruimte tussen de regels? :unsure:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.