Combo houdt in bij rustig rijden, bij hoog toerental ineens veel vermogen

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Combo houdt in bij rustig rijden, bij hoog toerental ineens veel vermogen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18485496
    J1997
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 November 2022

      Goedemorgen,

       

      Ik had graag hulp bij het volgende, vreemd probleem. Ik heb een Opel Combo 1.7 diesel uit 2002 staan.

      Start goed, loopt stationair stabiel. Echter, bij normaal rijgedrag houdt ‘ie vermogen in. Komt nauwelijks vooruit, tot grote ergernis van mede weggebruikers. Bij plankgas op de oprit van een snelweg rijdt ‘ie bij wijze van spreke pas 50 als er ingevoegd moet worden. Er branden geen dashboardlampjes. Bij doortrekken van het gas, in welke versnelling dan ook, is bij een toerental van +/- 5000 ineens een stoot vermogen merkbaar alsof er een turbo in zit (op dat moment ook een zwarte rookwolk van heb ik jou daar). Vanaf het moment dat er extra vermogen merkbaar is en de auto vooruit schiet, brandt een storingslampje (auto met sleutel, zie afbeelding). Dit lampje verdwijnt weer zodra je “normaal” rijdt bij een lager toerental en dan houdt ‘ie ook weer in qua vermogen.

      Storing uitgelezen: blijkt ergens bij de MAP-sensor iets mis te zijn. Deze sensor echter vervangen, en het probleem blijft aanwezig.

      Deze Combo heeft een op hol geslagen blok (met op dat moment toen enorme zwarte rookpluimen) welke ik heb vervangen voor een gereviseerd blok. Sinds dit gereviseerde blok erin zit, is er sprake van bovenstaand probleem. Zou dit dan mogelijk toch komen door vervuiling van onderdelen?

      83F67952-92D1-462E-A24B-6C5AC87BDB1B

      #18485633
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Begin met foutcodes uitlezen. Anders weet je nooit wat aan de hand is.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.