Combo C – geen spanning op ruitenvloeistof pompje

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Combo C – geen spanning op ruitenvloeistof pompje

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216184
    Bart Hoedemaker
      Lid sinds:
      12 February 2007

      Er is geen spanning op de stekker te meten.
      Wat kan de oorzaak zijn?

      Alle andere functies van de rechtste hendel aan het stuur werken nog… de ruitenwissers reageren ook als je signaal geeft voor het motortje te laten pompen, echter motortje zelf doet het niet.

      Ik dacht zelf gewoon schakelaar in het stuur kapot?

      #17589726
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Zekering al gecheckt?
        Zou mijn eerste check zijn iig. Tis niet de eerste keer dat ik er een opblaas :P

        Als er daarna nog geen spanning op komt even checken op draadbreuk door de draden 1 voor 1 door te meten.
        Moet je wel lange draden voor hebben aan je multimeter, maargoed, das met een beetje creativiteit wel op te lossen.
        Als er een relais tussen zit, check die dan ook even.
        Probeer ook eens met de hand de draadjes aan elkaar te houden om te kijken of ze dan wel sproeien.

        #17589727
        Bart Hoedemaker
          Lid sinds:
          12 February 2007

          Nee ik had geen tijd om dat allemaal te checken. Weet je toevallig ook welke zekering hierbij hoort? Ding is van me neef. Maar hij was al kapot, en toen had de garage ipv dat netjes te repareren, stekkertje afgeknipt, en een knopje onder de dash gemaakt met + en massa :cry

          #17589728
          david verburg
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 July 2004

            das altijd nog beter als gewoon de draadjes in elkaar draaien bart:vertag

            #17589729
            Bart Hoedemaker
              Lid sinds:
              12 February 2007

              Jah leuk, gat in dashboard boren voor knopje, omdat ze te lui zijn om het ff fatsoenlijk te maken… :o

              Laatst ook nog zoiets, iemand een kever ruitenwisser motortje laten vervange = 9 uur werk op de bon, en 800 euro, voor een ruitenwisser motor van 45 euro :wtf

              Of een persoon die zijn Nissan naar de garage had gebracht voor een wiellager voor vervange rechts ,koste ff 575 euro en nog niet goed..

              Ik kan deze lijst heel groot maken met dingen, maar zal maar niet doen :jerry

              #17589730
              McKaamos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2009

                origineel gepost door Bart Hoedemaker
                Nee ik had geen tijd om dat allemaal te checken. Weet je toevallig ook welke zekering hierbij hoort? Ding is van me neef. Maar hij was al kapot, en toen had de garage ipv dat netjes te repareren, stekkertje afgeknipt, en een knopje onder de dash gemaakt met + en massa :cry

                Ik heb geen idee. Zou je in het boekje van de auto moeten kijken.
                En anders trek je ze er om beurten uit om te checken of ze nog goed zijn.

                Lekker broddelwerk oplossing btw…
                Maja, zonder verdere info heb ik ook geen idee wat je nog kan doen.
                Check eerst maar eens wat ik heb aangegeven ;)

                #17589731
                Bart Hoedemaker
                  Lid sinds:
                  12 February 2007

                  Deze kan dicht :thumbup

                  #17589732
                  RonaldH
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    niet even een topic openen in slap geouwehoer???

                    over dubieuze reparaties ???????

                    :D

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Het onderwerp ‘Combo C – geen spanning op ruitenvloeistof pompje’ is gesloten voor nieuwe reacties.