combo C 1.7dtl wel startmotor, loopt niet.

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) combo C 1.7dtl wel startmotor, loopt niet.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359522
    Piekartz87
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 June 2018

      Beste opelkenners,

      Een paar maand geleden heb ik een leuke combo C 2002 voor mijn vriendin uitgezocht.
      Helaas, na een paar maand viel hij uit en wou niet meer starten. Symptomen: Het sleutellampje knipperde, startmotor doet het wel, auto pakt niet aan.
      De garage zei: Je ECU is kapot, je kan de auto wel weggooien.

      Na wat onderzoek was ik het daar dus niet mee eens, ik heb een andere ecu geregeld en een vriend die zaken kon inleren.
      Na het installeren en inleren van de nieuwe onderdelen waren alle errorcodes verdwenen.

      Het steutellampje was ook verdwenen, dus ik dacht.. nou starten met die handel.
      Helaas, de startmotor draait rond maar de auto wil alsnog niet aanslaan.

      Mijn vraag: Heb ik iets over het hoofd gezien? Of heeft de auto heel toevallig tijdens het ECU probleem nog een 2de defect opgelopen?
      Waar kan ik het beste kijken?

      Bedankt alvast voor het meedenken, ik hoor veel mensen zeggen dat ik de auto weg moet doen. Maar ik ben nu al zo ver.

      #18360005
      Piekartz87
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 June 2018

        Niet dat hier gereageerd wordt, maar wellicht wel interessant voor mensen met hetzelfde probleem.

        De motor kreeg dus geen diesel, tijdens het starten ontwikkelde de auto een spill valve malfunction.
        Het probleem is verholpen met een nieuwe EDU (inspuit computer, of: brandstofpomp computer).

        Omdat de spill valve nogal een “high load solenoid” heeft trekt hij dusdanig veel stroom dat de EDU kapot kan gaan. Hierbij komt ook nog dat alle computers van de combo op het blok gemonteerd zijn. (achterlijk ontwerp als je het mij vraagt, maar zo kon Opel wel gewoon een kant en klare ISUZU motor erin lepelen).

        Een gereviseerde edu erin en het was weer starten lopen. Er zijn genoeg bedrijven te vinden die ze reviseren, kost je wel ongeveer 200 euro…… auw.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.