Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › co2 uitstoot te hoog
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2011 om 11:05 #17233075
Hee mensen,
Mijn b gsi komt niet door de apk keuring heen.:cry
Dit komt omdat de co2 uitstoot te hoog is..
Ondertussen is de labda-sonde vervangen. Ook de bougies zijn vervangen. Het is hierdoor beter geworden maar nog steeds niet goed genoeg..Hebben jullie nog suggesties??
Groeten Roy
20 februari 2011 om 11:14 #17820953katalysator vervangen en een aardig eind rijden voor de meting zodat de motor echt goed warm is ( fan moet aanslaan )
brand het motorstoringslampje niet??
20 februari 2011 om 11:20 #17820954Wat zijn de waardes….daaraan kan je al heel wat herleiden.
Die lambda sonde had je kunnen testen en nu heb je geld weggesmeten…
IS de uitlaat ook overal goed dicht? moet goed dicht zijn ivbm goede meting.
20 februari 2011 om 11:37 #17820955Ik denk zelf niet dat het de katalysator is want ik zit er niet extreem overheen.
Ik zit op 0,7 en het moet 0,5 zijn..En de uitlaat zit verder gewoon goed dicht..
Laten uitlezen had verder ook geen nut alles wat goed volgens de computer :S20 februari 2011 om 11:38 #17820956Al eerst effe een GOED ent getrapt??
dat de boel goed warm word.
helpt bij mijn Combo met X16XE motor altijd prima.
Willem
20 februari 2011 om 11:47 #17820957Jah ik heb zelfs zo hard getrapt dat er een vlam uit de uitlaat kwam het is al wel beter geworden maar nog steeds te hoog.
20 februari 2011 om 12:59 #17820958Hm, origineel luchtfilter??
21 februari 2011 om 10:51 #17820959Jah er zit inderdaad nog een origineel luchtfilter op..
21 februari 2011 om 11:18 #17820960Een kat overleden is veel meer co…… 0.7 is daar te weinig voor.
heb je alle vaccumslangetjes al eens gecontroleerd? niet dat je ergens valse lucht trekt.
Ook de inlaatpakking wil nog wel eens tegenwerken. Goed met remmenreiniger in de weer om te controleren….
21 februari 2011 om 11:30 #17820961Nee hier heb ik nog niet naar gekeken.
Ik hoop dat het werkt, bedankt voor de tip.Ik hoef maar 0,2 omlaag dus laten we hopen dat het precies genoeg zal zijn. ;)
21 februari 2011 om 11:36 #17820962Ik meen dat als een kat kapot is…dat het co meer richting de 4 of zelfs hoger is.
21 februari 2011 om 11:41 #17820963Jah dat klopt bij sommige mensen zelfs richting de 10 dacht ik.
Maar ik ga even kijken naar de inlaatpakking en de vacuumslangen..21 februari 2011 om 12:59 #17820964de kat kapot hoeft niet meteen op 4% of meer co uit te komen hoor…
ik heb zonder kat met mn c20let 0.3% stationair…
en bij mij vorige corsa b gsi ( c16xe ) kwam ik ook op 0.7% uit, was ook de kat kapot van…
21 februari 2011 om 15:50 #17820965Ik heb de inlaatpakking bekeken en de vacuumslangen en hier ligt het ook al niet aan..
Misschien de bobine??Iemand een idee wat een kat kost dan??
21 februari 2011 om 15:56 #17820966Weet iemand toevallig ook of een kat en een bobine van een corsa b 1.4 op een corsa gsi 1.6 past??
21 februari 2011 om 16:10 #17820967ben al aant neuzen voor je :agent
21 februari 2011 om 16:13 #17820968de kat kan je uitwissellen
bobine niet ben ik bang voor…
maar waarom de bobine? loopt die soms op 3 cilinders ofzo?21 februari 2011 om 16:25 #17820969allleen als die 1.4 een x14xe is toch? een c14nz of zo zal niet passen denk ik.
Erwin
21 februari 2011 om 17:11 #17820970hmm,
ik zal s ff kijkenx14xe en x16xe zijn zoiezo uit te wissellen
heb ff gekeken, die 1.4 x14sz is niet uit te wissellen, en de rest van de monopruttels ook niet
21 februari 2011 om 17:55 #17820971Als je de andere waarden had gepost, kunnen we zien waar het aan ligt :) Maar bij mijn Astra was het 0.45 waar het 0.3 moet zijn. En de oorzaak was toch echt een kapotte katalysator, want daarna ging hij naar 0.02 ofzo. Lambda heb ik nooit aan getwijfeld; die kun je op 3 manieren testen: via OBD, mbv een multimeter (tussen 0,1v en 0,9v regelmatig schommelen) en natuurlijk de lambda waarde op de viergassenmeter (> 0,97 en < 1,03). Als die waarde goed is (bijv. 1,00) dan kan je eigenlijk luchtfilters/valse lucht/injectoren etc ook al uitsluiten want dan is het mengsel gewoon goed…
21 februari 2011 om 20:12 #17820972[rquote=1874471&tid=143088&author=TRPower]hmm,
ik zal s ff kijkenx14xe en x16xe zijn zoiezo uit te wissellen
heb ff gekeken, die 1.4 x14sz is niet uit te wissellen, en de rest van de monopruttels ook niet[/rquote]
De bobines van de X12SZ X14SZ C14SE X16SZ X16SZR C16SE zijn prima uit te wisselen met die van de X14XE C16XE X16XE en X16XEL-I
Deze zijn namelijk Exact gelijk.
en de CO hoeft helemaal niet te hoog te worden zonder kat.
Ik heb een Calibra-V6 door de 4gas meting gekregen met een leegeslagen kat.
Prima binnen de waarden.
Willem
21 februari 2011 om 20:21 #17820973[rquote=1874504&tid=143088&author=elektronicanet]Als je de andere waarden had gepost, kunnen we zien waar het aan ligt :) Maar bij mijn Astra was het 0.45 waar het 0.3 moet zijn. En de oorzaak was toch echt een kapotte katalysator, want daarna ging hij naar 0.02 ofzo. Lambda heb ik nooit aan getwijfeld; die kun je op 3 manieren testen: via OBD, mbv een multimeter (tussen 0,1v en 0,9v regelmatig schommelen) en natuurlijk de lambda waarde op de viergassenmeter (> 0,97 en < 1,03). Als die waarde goed is (bijv. 1,00) dan kan je eigenlijk luchtfilters/valse lucht/injectoren etc ook al uitsluiten want dan is het mengsel gewoon goed…[/rquote]
Die 3e manier van lambda testen is niet goed..
Als de lambda waarde op de testkast hoog is, dan heb je valse lucht. Of een klein gaatje in de uitlaat of in de inlaat.
Die andere 2 testwijzes zijn perfect.
22 februari 2011 om 18:01 #17820974ben vandaag even bij roytj19 zijn corsa geweest ( mn astra ffies wegbrengen) en heb van de beste man begrepen dat er helemaal geen kat onder de auto zit (niet meer ? of nooit gezeten ?) maar goed kan dat het zijn dan ? dat laatste beetje ?
de bobine vervangen is wel weer iets beter geworden .. maar nog niet goed genoeg :hmmz
gr brain
22 februari 2011 om 18:02 #17820975jup, zonder kat keuren is echt geluk hebben!!! de een red het net, en de ander net niet, of helemaal niet.
Willem
22 februari 2011 om 18:10 #17820976als er geen kat onder de auto zit, en hij is van voor 1 jan 1995 dan hoef je alleen stationair te meten, dan mag die gewoon 0.3% stationair hebben
is die vanaf 1 jan 1995, dan moet je wel gewoon de 4gas test ondergaan
voorbeeldje van vandaag:
Mazda MX5 uit 2000
begon met 7% op 2500rpm
Forte toevoeging in de tank, daarna ff 120 bij 5000rpm gereden op de snelweg
meteen daarna weer meten, 0.55% bij 2500rpm ( ja we zijn er bijna )bleek dat er een heel klein scheurtje in de uitlaat zat, was echt niet te horen/zien alleen te voelen toen ik aan de bovenkant van de middemdemper voelde
demper gelast en weer meten:
0,18% bij 2500rpmwas echt een scheurtje van 3x niets
collega van me vandaag met een Skoda uit 2003
kreeg t co net niet onder de 0.4%
kat vervangen en 0.01% co over :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.