co2 uitstoot te hoog

Forumindex Forums Modellen Corsa co2 uitstoot te hoog

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233075
    roytj19
      Lid sinds:
      14 January 2011

      Hee mensen,

      Mijn b gsi komt niet door de apk keuring heen.:cry
      Dit komt omdat de co2 uitstoot te hoog is..
      Ondertussen is de labda-sonde vervangen. Ook de bougies zijn vervangen. Het is hierdoor beter geworden maar nog steeds niet goed genoeg..

      Hebben jullie nog suggesties??

      Groeten Roy

      #17820953
      TRPower
        Lid sinds:
        13 October 2008

        katalysator vervangen en een aardig eind rijden voor de meting zodat de motor echt goed warm is ( fan moet aanslaan )

        brand het motorstoringslampje niet??

        #17820954
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Wat zijn de waardes….daaraan kan je al heel wat herleiden.

          Die lambda sonde had je kunnen testen en nu heb je geld weggesmeten…

          IS de uitlaat ook overal goed dicht? moet goed dicht zijn ivbm goede meting.

          #17820955
          roytj19
            Lid sinds:
            14 January 2011

            Ik denk zelf niet dat het de katalysator is want ik zit er niet extreem overheen.
            Ik zit op 0,7 en het moet 0,5 zijn..

            En de uitlaat zit verder gewoon goed dicht..
            Laten uitlezen had verder ook geen nut alles wat goed volgens de computer :S

            #17820956
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Al eerst effe een GOED ent getrapt??

              dat de boel goed warm word.

              helpt bij mijn Combo met X16XE motor altijd prima.

              Willem

              #17820957
              roytj19
                Lid sinds:
                14 January 2011

                Jah ik heb zelfs zo hard getrapt dat er een vlam uit de uitlaat kwam het is al wel beter geworden maar nog steeds te hoog.

                #17820958
                DarkNL08
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 March 2010

                  Hm, origineel luchtfilter??

                  #17820959
                  roytj19
                    Lid sinds:
                    14 January 2011

                    Jah er zit inderdaad nog een origineel luchtfilter op..

                    #17820960
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Een kat overleden is veel meer co…… 0.7 is daar te weinig voor.

                      heb je alle vaccumslangetjes al eens gecontroleerd? niet dat je ergens valse lucht trekt.

                      Ook de inlaatpakking wil nog wel eens tegenwerken. Goed met remmenreiniger in de weer om te controleren….

                      #17820961
                      roytj19
                        Lid sinds:
                        14 January 2011

                        Nee hier heb ik nog niet naar gekeken.
                        Ik hoop dat het werkt, bedankt voor de tip.

                        Ik hoef maar 0,2 omlaag dus laten we hopen dat het precies genoeg zal zijn. ;)

                        #17820962
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Ik meen dat als een kat kapot is…dat het co meer richting de 4 of zelfs hoger is.

                          #17820963
                          roytj19
                            Lid sinds:
                            14 January 2011

                            Jah dat klopt bij sommige mensen zelfs richting de 10 dacht ik.
                            Maar ik ga even kijken naar de inlaatpakking en de vacuumslangen..

                            #17820964
                            TRPower
                              Lid sinds:
                              13 October 2008

                              de kat kapot hoeft niet meteen op 4% of meer co uit te komen hoor…

                              ik heb zonder kat met mn c20let 0.3% stationair…

                              en bij mij vorige corsa b gsi ( c16xe ) kwam ik ook op 0.7% uit, was ook de kat kapot van…

                              #17820965
                              roytj19
                                Lid sinds:
                                14 January 2011

                                Ik heb de inlaatpakking bekeken en de vacuumslangen en hier ligt het ook al niet aan..
                                Misschien de bobine??

                                Iemand een idee wat een kat kost dan??

                                #17820966
                                roytj19
                                  Lid sinds:
                                  14 January 2011

                                  Weet iemand toevallig ook of een kat en een bobine van een corsa b 1.4 op een corsa gsi 1.6 past??

                                  #17820967
                                  brainmuller
                                    Lid sinds:
                                    17 October 2008

                                    ben al aant neuzen voor je :agent

                                    #17820968
                                    TRPower
                                      Lid sinds:
                                      13 October 2008

                                      de kat kan je uitwissellen

                                      bobine niet ben ik bang voor…
                                      maar waarom de bobine? loopt die soms op 3 cilinders ofzo?

                                      #17820969
                                      Erwin1987
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        15 September 2009

                                        allleen als die 1.4 een x14xe is toch? een c14nz of zo zal niet passen denk ik.

                                        Erwin

                                        #17820970
                                        TRPower
                                          Lid sinds:
                                          13 October 2008

                                          hmm,
                                          ik zal s ff kijken

                                          x14xe en x16xe zijn zoiezo uit te wissellen

                                          heb ff gekeken, die 1.4 x14sz is niet uit te wissellen, en de rest van de monopruttels ook niet

                                          #17820971
                                          elektronicanet
                                            Lid sinds:
                                            6 February 2010

                                            Als je de andere waarden had gepost, kunnen we zien waar het aan ligt :) Maar bij mijn Astra was het 0.45 waar het 0.3 moet zijn. En de oorzaak was toch echt een kapotte katalysator, want daarna ging hij naar 0.02 ofzo. Lambda heb ik nooit aan getwijfeld; die kun je op 3 manieren testen: via OBD, mbv een multimeter (tussen 0,1v en 0,9v regelmatig schommelen) en natuurlijk de lambda waarde op de viergassenmeter (> 0,97 en < 1,03). Als die waarde goed is (bijv. 1,00) dan kan je eigenlijk luchtfilters/valse lucht/injectoren etc ook al uitsluiten want dan is het mengsel gewoon goed…

                                            #17820972
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              [rquote=1874471&tid=143088&author=TRPower]hmm,
                                              ik zal s ff kijken

                                              x14xe en x16xe zijn zoiezo uit te wissellen

                                              heb ff gekeken, die 1.4 x14sz is niet uit te wissellen, en de rest van de monopruttels ook niet[/rquote]

                                              De bobines van de X12SZ X14SZ C14SE X16SZ X16SZR C16SE zijn prima uit te wisselen met die van de X14XE C16XE X16XE en X16XEL-I

                                              Deze zijn namelijk Exact gelijk.

                                              en de CO hoeft helemaal niet te hoog te worden zonder kat.

                                              Ik heb een Calibra-V6 door de 4gas meting gekregen met een leegeslagen kat.

                                              Prima binnen de waarden.

                                              Willem

                                              #17820973
                                              Fearless
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2005

                                                [rquote=1874504&tid=143088&author=elektronicanet]Als je de andere waarden had gepost, kunnen we zien waar het aan ligt :) Maar bij mijn Astra was het 0.45 waar het 0.3 moet zijn. En de oorzaak was toch echt een kapotte katalysator, want daarna ging hij naar 0.02 ofzo. Lambda heb ik nooit aan getwijfeld; die kun je op 3 manieren testen: via OBD, mbv een multimeter (tussen 0,1v en 0,9v regelmatig schommelen) en natuurlijk de lambda waarde op de viergassenmeter (> 0,97 en < 1,03). Als die waarde goed is (bijv. 1,00) dan kan je eigenlijk luchtfilters/valse lucht/injectoren etc ook al uitsluiten want dan is het mengsel gewoon goed…[/rquote]

                                                Die 3e manier van lambda testen is niet goed..

                                                Als de lambda waarde op de testkast hoog is, dan heb je valse lucht. Of een klein gaatje in de uitlaat of in de inlaat.

                                                Die andere 2 testwijzes zijn perfect.

                                                #17820974
                                                brainmuller
                                                  Lid sinds:
                                                  17 October 2008

                                                  ben vandaag even bij roytj19 zijn corsa geweest ( mn astra ffies wegbrengen) en heb van de beste man begrepen dat er helemaal geen kat onder de auto zit (niet meer ? of nooit gezeten ?) maar goed kan dat het zijn dan ? dat laatste beetje ?

                                                  de bobine vervangen is wel weer iets beter geworden .. maar nog niet goed genoeg :hmmz

                                                  gr brain

                                                  #17820975
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    jup, zonder kat keuren is echt geluk hebben!!! de een red het net, en de ander net niet, of helemaal niet.

                                                    Willem

                                                    #17820976
                                                    TRPower
                                                      Lid sinds:
                                                      13 October 2008

                                                      als er geen kat onder de auto zit, en hij is van voor 1 jan 1995 dan hoef je alleen stationair te meten, dan mag die gewoon 0.3% stationair hebben

                                                      is die vanaf 1 jan 1995, dan moet je wel gewoon de 4gas test ondergaan

                                                      voorbeeldje van vandaag:
                                                      Mazda MX5 uit 2000
                                                      begon met 7% op 2500rpm
                                                      Forte toevoeging in de tank, daarna ff 120 bij 5000rpm gereden op de snelweg
                                                      meteen daarna weer meten, 0.55% bij 2500rpm ( ja we zijn er bijna )

                                                      bleek dat er een heel klein scheurtje in de uitlaat zat, was echt niet te horen/zien alleen te voelen toen ik aan de bovenkant van de middemdemper voelde

                                                      demper gelast en weer meten:
                                                      0,18% bij 2500rpm

                                                      was echt een scheurtje van 3x niets

                                                      collega van me vandaag met een Skoda uit 2003
                                                      kreeg t co net niet onder de 0.4%
                                                      kat vervangen en 0.01% co over :D

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.