CO uitstoot te hoog

Forumindex Forums Overige APK & RDW CO uitstoot te hoog

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206891
    tembaco
    • Topics 4
    • Reacties 77
    Lid sinds:
    4 February 2008

    nou ben ik met me corsa naar de APK geweest maar de CO was te hoog kan voorkomen natuurlijk maar nu heb ik vorig jaar een nieuwe CAT eronder gezet lambda zonde middendemper en pas einddemper weet iemand wat het dan kan zijn hij heeft hem overgens lekker warm GESTAMPT:fy1 temp zat boven de 100 Graden

    #17398979
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    lijkt mij dat de verbranding dan niet goed / schoon genoeg is.

    belangrijk is dat de ontsteking vrijwel alles waar de vonk langs komt goed is, bobine , kabels,boegies, roter, roterverdeelkap.

    als dit niet resent is vervangen kan het nooit kwaad anders kan je altijd nog de boel voor de gek houden door bijvoorbeeld voor de deur van de apk station je luchtfilter uit het luchtfilter huis te halen hierdoor zuigt hij meer schone lucht aan en word de verhouding van de co dus lager (of zorgen dat hij elkders op een andere manier vrij zijn lucht kan aanzuigen zonder weerstand.

    en 100 graden vind ik wel wat veel doet de termostaat het nog wel? of de sensor die daar in zit?

    groeten sebas

    #17398980
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Wat voor motor praten we over??

    Willem

    #17398981
    yvonne3222
    • Topics 0
    • Reacties 1
    Lid sinds:
    2 April 2008

    hallo allemaal.
    ook ik heb dit probleem en wie weet hoe ik mijn co2 waarde lager kan krijgen nu is ie boven de 6 en niet goed voor de apk keuring dus de lamdasond waarde is goed (de rest is in orde van de auto)
    oja het is een opel astra c14se 60 kw automaat uit 1993

    thx Yvonne

    #17398982
    tembaco
    • Topics 4
    • Reacties 77
    Lid sinds:
    4 February 2008

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    lijkt mij dat de verbranding dan niet goed / schoon genoeg is.

    belangrijk is dat de ontsteking vrijwel alles waar de vonk langs komt goed is, bobine , kabels,boegies, roter, roterverdeelkap.

    als dit niet resent is vervangen kan het nooit kwaad anders kan je altijd nog de boel voor de gek houden door bijvoorbeeld voor de deur van de apk station je luchtfilter uit het luchtfilter huis te halen hierdoor zuigt hij meer schone lucht aan en word de verhouding van de co dus lager (of zorgen dat hij elkders op een andere manier vrij zijn lucht kan aanzuigen zonder weerstand.

    en 100 graden vind ik wel wat veel doet de termostaat het nog wel? of de sensor die daar in zit?

    groeten sebas

    ja die doet het nog wel maar als je met een stilstaande auto in het rooie staat te stampen wil die wel oplopen

    #17398983
    tembaco
    • Topics 4
    • Reacties 77
    Lid sinds:
    4 February 2008

    origineel gepost door wim-v6
    Wat voor motor praten we over??

    Willem

    corsa b C16XE 80 kw

    #17398984
    robertzone
    • Topics 14
    • Reacties 112
    Lid sinds:
    9 December 2007

    Had dit probleem ook(zie corsa-gedeelte).

    Ik had een CO-waarde van 0,65 waar 0,5 de max is. Ik moest geen trapsgewijze meting ondergaan.
    Heb vervolgens de boel eens lekker op zijn staart getrapt voor de meeting, helaas nog niet goed..
    Daarna olie ververst, lekker een stukje mee gereden én alle inlaatdelen schoongemaakt + een vacuum-slang losgetrokken.
    Toen kwam hij er wel door met zelfs een afwijkende lamda-sonde meting. Deze was 1,06 ipv ideaal 1,0.

    #17398985
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Warm rijden is normaal voor een meting….meestal brand je de boel wel lekker schoon zodat het co wel goed is.

    Bij sommige autos werkt het als je alle elecktirsche verbruikers inschakeld….om het co te drukken ;)

    #17398986
    henkjan_80
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 335
    Lid sinds:
    14 December 2006

    origineel gepost door robertzone
    Had dit probleem ook(zie corsa-gedeelte).

    Toen kwam hij er wel door met zelfs een afwijkende lamda-sonde meting. Deze was 1,06 ipv ideaal 1,0.

    Dat is eigenlijk ook een afkeur, je lambdawaarde moet tussen de 0.97 en 1.03 zitten (uitzonderingen daargelaten)

    #17398987
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    :thumbupeen vaccuem slangetje lostrekken, helpt altijd:thumbup

    #17398988
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    De hele zooi in de remmenreiniger en dan dierct gaan keuren :D

    is ons gelukt een Cali V6 ’96 door de meting te krijgen ZONDER kat.

    Willem

    #17398989
    manus
    • Topics 6
    • Reacties 366
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Je hebt hem dan wel door de meting gekregen maar bij een auto van 96 hoort die kat aanwezig te zijn.

    #17398990
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Jupz deze zat er ook onder, maar dan leeg.

    ik had m liever ook met Katalysator gezien.

    maar die jongen kwam lang met het volgende:

    of ik effe APK kan doen en wat aan het inhouden kon doen.

    hij ging niet harder dan 110km/u en kwam met een Co van 2.5 niet door de APK.

    toen maar eens gaan kijken.

    bij gageven in neutraal kwam ie net verder alsd 5500 toeren en totaal geen uitlaatdruk.

    dus kat er onder weg en leeggemept (klonk als een koektrommel).

    nou was de lambda waarde okeej alleen de Co op 0,6%

    toen effe om de hoek, de luchtslang er af, gasklep open, de zooi volgespoten.

    en weer naar binnen.

    jupz 0,3co stationair en 0,1 op toeren.

    gelukkig goed gekeurd.

    en toen op zoek naar een Kat, zit er nu weer onder, maar die jongen heeft de auto niet meer, dus weet niet hoe het nu met de auto is.

    Willem

    starten

    #17398991
    tembaco
    • Topics 4
    • Reacties 77
    Lid sinds:
    4 February 2008

    origineel gepost door boyanka
    :thumbupeen vaccuem slangetje lostrekken, helpt altijd:thumbup

    welke en waar zit die :thumbup

    #17398992
    CorsaKris
    • Topics 2
    • Reacties 309
    Lid sinds:
    14 September 2006

    origineel gepost door wim-v6
    Jupz deze zat er ook onder, maar dan leeg.

    ik had m liever ook met Katalysator gezien.

    maar die jongen kwam lang met het volgende:

    of ik effe APK kan doen en wat aan het inhouden kon doen.

    hij ging niet harder dan 110km/u en kwam met een Co van 2.5 niet door de APK.

    toen maar eens gaan kijken.

    bij gageven in neutraal kwam ie net verder alsd 5500 toeren en totaal geen uitlaatdruk.

    dus kat er onder weg en leeggemept (klonk als een koektrommel).

    nou was de lambda waarde okeej alleen de Co op 0,6%

    toen effe om de hoek, de luchtslang er af, gasklep open, de zooi volgespoten.

    en weer naar binnen.

    jupz 0,3co stationair en 0,1 op toeren.

    gelukkig goed gekeurd.

    en toen op zoek naar een Kat, zit er nu weer onder, maar die jongen heeft de auto niet meer, dus weet niet hoe het nu met de auto is.

    Willem

    starten

    En toen had Willem een steekproef:jerry

    Meneer wat spuit u daar in het spruitstuk:P Zal je maar gebeuren hee, maar ja weet hoe het is soms moet je wat om hem door de APK te krijgen…

    #17398993
    sebastiaankadettcabriogsi
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2303
    Lid sinds:
    27 November 2005

    dus een opsomming van hierboven:

    – vacumslangetje lostrekken
    – inlaat in de remreiniger
    -goed warmstampen
    -electrisch verbruiksers aan.
    – toevoeging in de brandstof van forte of wyms?
    -onstekings delen in goede staat.

    ik rij zelf c20ne ook zonder kat /cat hoe je het ook schrijft. vorig jaar was hij te hoog maar zagen ze het door de vingers vanwegen de nette staat van de auto uit 88 ben benieuwd wat het dit jaar is!

    #17398994
    tembaco
    • Topics 4
    • Reacties 77
    Lid sinds:
    4 February 2008

    wie kan mij vertellen waar het vacumslangetje zit bij een C16XE uit 94 80KW:thumbup

    #17398995
    CorsaKris
    • Topics 2
    • Reacties 309
    Lid sinds:
    14 September 2006

    origineel gepost door tembaco
    wie kan mij vertellen waar het vacumslangetje zit bij een C16XE uit 94 80KW:thumbup

    Zitten wel meerdere op. Ga de inlaatbuis maar eens af en de kleine vertakkingen zijn vacuumslangen. Bv die naar het carter gaat

    #17398996
    tembaco
    • Topics 4
    • Reacties 77
    Lid sinds:
    4 February 2008

    is dat ook het slangetje die de CO omlaag drukt:thumbup

    #17398997
    tembaco
    • Topics 4
    • Reacties 77
    Lid sinds:
    4 February 2008

    niemand?

    #17398998
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Een vies smerig luchtfilter wil ook nog wel eens het probleem zijn…
    nieuwe bougietjes en verdeler-delen…is ook niet verkeerd soms ;)

    Heb ook wel eens een auto door de keuring gehaald zonder luchtfilter, dat was toen ik nog heen en weer naar de keuringsboer moest rijden.
    vacuumslangetje loshalen is ook een oplossing, zo krijgt ie wat meer lucht he…

    #17398999
    boyanka
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 893
    Lid sinds:
    8 June 2005

    origineel gepost door tembaco
    is dat ook het slangetje die de CO omlaag drukt:thumbup

    ja, door een vaccuem los te trekken krijg je valse lucht wat dus ten goede komt voor een laag co

    #17399000
    tembaco
    • Topics 4
    • Reacties 77
    Lid sinds:
    4 February 2008

    tnxz:thumbup

    #17399001
    tembaco
    • Topics 4
    • Reacties 77
    Lid sinds:
    4 February 2008

    kan het ook schelen als ik Vpower tank
    heb het nou sinds kort gedaan en de auto loopt en start veeeel beter

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.