Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › CO uitstoot te hoog
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2008 om 16:17 #17206891
nou ben ik met me corsa naar de APK geweest maar de CO was te hoog kan voorkomen natuurlijk maar nu heb ik vorig jaar een nieuwe CAT eronder gezet lambda zonde middendemper en pas einddemper weet iemand wat het dan kan zijn hij heeft hem overgens lekker warm GESTAMPT:fy1 temp zat boven de 100 Graden
1 april 2008 om 16:40 #17398979lijkt mij dat de verbranding dan niet goed / schoon genoeg is.
belangrijk is dat de ontsteking vrijwel alles waar de vonk langs komt goed is, bobine , kabels,boegies, roter, roterverdeelkap.
als dit niet resent is vervangen kan het nooit kwaad anders kan je altijd nog de boel voor de gek houden door bijvoorbeeld voor de deur van de apk station je luchtfilter uit het luchtfilter huis te halen hierdoor zuigt hij meer schone lucht aan en word de verhouding van de co dus lager (of zorgen dat hij elkders op een andere manier vrij zijn lucht kan aanzuigen zonder weerstand.
en 100 graden vind ik wel wat veel doet de termostaat het nog wel? of de sensor die daar in zit?
groeten sebas
1 april 2008 om 19:19 #17398980Wat voor motor praten we over??
Willem
2 april 2008 om 11:37 #17398981hallo allemaal.
ook ik heb dit probleem en wie weet hoe ik mijn co2 waarde lager kan krijgen nu is ie boven de 6 en niet goed voor de apk keuring dus de lamdasond waarde is goed (de rest is in orde van de auto)
oja het is een opel astra c14se 60 kw automaat uit 1993thx Yvonne
2 april 2008 om 18:51 #17398982origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
lijkt mij dat de verbranding dan niet goed / schoon genoeg is.belangrijk is dat de ontsteking vrijwel alles waar de vonk langs komt goed is, bobine , kabels,boegies, roter, roterverdeelkap.
als dit niet resent is vervangen kan het nooit kwaad anders kan je altijd nog de boel voor de gek houden door bijvoorbeeld voor de deur van de apk station je luchtfilter uit het luchtfilter huis te halen hierdoor zuigt hij meer schone lucht aan en word de verhouding van de co dus lager (of zorgen dat hij elkders op een andere manier vrij zijn lucht kan aanzuigen zonder weerstand.
en 100 graden vind ik wel wat veel doet de termostaat het nog wel? of de sensor die daar in zit?
groeten sebas
ja die doet het nog wel maar als je met een stilstaande auto in het rooie staat te stampen wil die wel oplopen
2 april 2008 om 18:52 #17398983origineel gepost door wim-v6
Wat voor motor praten we over??Willem
corsa b C16XE 80 kw
11 april 2008 om 20:05 #17398984Had dit probleem ook(zie corsa-gedeelte).
Ik had een CO-waarde van 0,65 waar 0,5 de max is. Ik moest geen trapsgewijze meting ondergaan.
Heb vervolgens de boel eens lekker op zijn staart getrapt voor de meeting, helaas nog niet goed..
Daarna olie ververst, lekker een stukje mee gereden én alle inlaatdelen schoongemaakt + een vacuum-slang losgetrokken.
Toen kwam hij er wel door met zelfs een afwijkende lamda-sonde meting. Deze was 1,06 ipv ideaal 1,0.11 april 2008 om 20:16 #17398985Warm rijden is normaal voor een meting….meestal brand je de boel wel lekker schoon zodat het co wel goed is.
Bij sommige autos werkt het als je alle elecktirsche verbruikers inschakeld….om het co te drukken ;)
26 mei 2008 om 18:08 #17398986origineel gepost door robertzone
Had dit probleem ook(zie corsa-gedeelte).Toen kwam hij er wel door met zelfs een afwijkende lamda-sonde meting. Deze was 1,06 ipv ideaal 1,0.
Dat is eigenlijk ook een afkeur, je lambdawaarde moet tussen de 0.97 en 1.03 zitten (uitzonderingen daargelaten)
4 juni 2008 om 20:03 #17398987:thumbupeen vaccuem slangetje lostrekken, helpt altijd:thumbup
15 juni 2008 om 11:14 #17398988De hele zooi in de remmenreiniger en dan dierct gaan keuren :D
is ons gelukt een Cali V6 ’96 door de meting te krijgen ZONDER kat.
Willem
15 juni 2008 om 13:13 #17398989Je hebt hem dan wel door de meting gekregen maar bij een auto van 96 hoort die kat aanwezig te zijn.
15 juni 2008 om 23:42 #17398990Jupz deze zat er ook onder, maar dan leeg.
ik had m liever ook met Katalysator gezien.
maar die jongen kwam lang met het volgende:
of ik effe APK kan doen en wat aan het inhouden kon doen.
hij ging niet harder dan 110km/u en kwam met een Co van 2.5 niet door de APK.
toen maar eens gaan kijken.
bij gageven in neutraal kwam ie net verder alsd 5500 toeren en totaal geen uitlaatdruk.
dus kat er onder weg en leeggemept (klonk als een koektrommel).
nou was de lambda waarde okeej alleen de Co op 0,6%
toen effe om de hoek, de luchtslang er af, gasklep open, de zooi volgespoten.
en weer naar binnen.
jupz 0,3co stationair en 0,1 op toeren.
gelukkig goed gekeurd.
en toen op zoek naar een Kat, zit er nu weer onder, maar die jongen heeft de auto niet meer, dus weet niet hoe het nu met de auto is.
Willem
starten
14 augustus 2008 om 10:11 #17398991origineel gepost door boyanka
:thumbupeen vaccuem slangetje lostrekken, helpt altijd:thumbupwelke en waar zit die :thumbup
15 augustus 2008 om 14:54 #17398992origineel gepost door wim-v6
Jupz deze zat er ook onder, maar dan leeg.ik had m liever ook met Katalysator gezien.
maar die jongen kwam lang met het volgende:
of ik effe APK kan doen en wat aan het inhouden kon doen.
hij ging niet harder dan 110km/u en kwam met een Co van 2.5 niet door de APK.
toen maar eens gaan kijken.
bij gageven in neutraal kwam ie net verder alsd 5500 toeren en totaal geen uitlaatdruk.
dus kat er onder weg en leeggemept (klonk als een koektrommel).
nou was de lambda waarde okeej alleen de Co op 0,6%
toen effe om de hoek, de luchtslang er af, gasklep open, de zooi volgespoten.
en weer naar binnen.
jupz 0,3co stationair en 0,1 op toeren.
gelukkig goed gekeurd.
en toen op zoek naar een Kat, zit er nu weer onder, maar die jongen heeft de auto niet meer, dus weet niet hoe het nu met de auto is.
Willem
starten
En toen had Willem een steekproef:jerry
Meneer wat spuit u daar in het spruitstuk:P Zal je maar gebeuren hee, maar ja weet hoe het is soms moet je wat om hem door de APK te krijgen…
15 augustus 2008 om 15:12 #17398993dus een opsomming van hierboven:
– vacumslangetje lostrekken
– inlaat in de remreiniger
-goed warmstampen
-electrisch verbruiksers aan.
– toevoeging in de brandstof van forte of wyms?
-onstekings delen in goede staat.ik rij zelf c20ne ook zonder kat /cat hoe je het ook schrijft. vorig jaar was hij te hoog maar zagen ze het door de vingers vanwegen de nette staat van de auto uit 88 ben benieuwd wat het dit jaar is!
15 augustus 2008 om 17:48 #17398994wie kan mij vertellen waar het vacumslangetje zit bij een C16XE uit 94 80KW:thumbup
16 augustus 2008 om 13:59 #17398995origineel gepost door tembaco
wie kan mij vertellen waar het vacumslangetje zit bij een C16XE uit 94 80KW:thumbupZitten wel meerdere op. Ga de inlaatbuis maar eens af en de kleine vertakkingen zijn vacuumslangen. Bv die naar het carter gaat
16 augustus 2008 om 17:50 #17398996is dat ook het slangetje die de CO omlaag drukt:thumbup
19 september 2008 om 20:15 #17398997niemand?
19 september 2008 om 20:45 #17398998Een vies smerig luchtfilter wil ook nog wel eens het probleem zijn…
nieuwe bougietjes en verdeler-delen…is ook niet verkeerd soms ;)Heb ook wel eens een auto door de keuring gehaald zonder luchtfilter, dat was toen ik nog heen en weer naar de keuringsboer moest rijden.
vacuumslangetje loshalen is ook een oplossing, zo krijgt ie wat meer lucht he…19 september 2008 om 22:05 #17398999origineel gepost door tembaco
is dat ook het slangetje die de CO omlaag drukt:thumbupja, door een vaccuem los te trekken krijg je valse lucht wat dus ten goede komt voor een laag co
21 september 2008 om 09:47 #17399000tnxz:thumbup
21 september 2008 om 09:59 #17399001kan het ook schelen als ik Vpower tank
heb het nou sinds kort gedaan en de auto loopt en start veeeel beter -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.