CO uitstoot te hoog

Forumindex Forums Overige APK & RDW CO uitstoot te hoog

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206891
    tembaco
      Lid sinds:
      4 February 2008

      nou ben ik met me corsa naar de APK geweest maar de CO was te hoog kan voorkomen natuurlijk maar nu heb ik vorig jaar een nieuwe CAT eronder gezet lambda zonde middendemper en pas einddemper weet iemand wat het dan kan zijn hij heeft hem overgens lekker warm GESTAMPT:fy1 temp zat boven de 100 Graden

      #17398979
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        lijkt mij dat de verbranding dan niet goed / schoon genoeg is.

        belangrijk is dat de ontsteking vrijwel alles waar de vonk langs komt goed is, bobine , kabels,boegies, roter, roterverdeelkap.

        als dit niet resent is vervangen kan het nooit kwaad anders kan je altijd nog de boel voor de gek houden door bijvoorbeeld voor de deur van de apk station je luchtfilter uit het luchtfilter huis te halen hierdoor zuigt hij meer schone lucht aan en word de verhouding van de co dus lager (of zorgen dat hij elkders op een andere manier vrij zijn lucht kan aanzuigen zonder weerstand.

        en 100 graden vind ik wel wat veel doet de termostaat het nog wel? of de sensor die daar in zit?

        groeten sebas

        #17398980
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Wat voor motor praten we over??

          Willem

          #17398981
          yvonne3222
            Lid sinds:
            2 April 2008

            hallo allemaal.
            ook ik heb dit probleem en wie weet hoe ik mijn co2 waarde lager kan krijgen nu is ie boven de 6 en niet goed voor de apk keuring dus de lamdasond waarde is goed (de rest is in orde van de auto)
            oja het is een opel astra c14se 60 kw automaat uit 1993

            thx Yvonne

            #17398982
            tembaco
              Lid sinds:
              4 February 2008

              origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
              lijkt mij dat de verbranding dan niet goed / schoon genoeg is.

              belangrijk is dat de ontsteking vrijwel alles waar de vonk langs komt goed is, bobine , kabels,boegies, roter, roterverdeelkap.

              als dit niet resent is vervangen kan het nooit kwaad anders kan je altijd nog de boel voor de gek houden door bijvoorbeeld voor de deur van de apk station je luchtfilter uit het luchtfilter huis te halen hierdoor zuigt hij meer schone lucht aan en word de verhouding van de co dus lager (of zorgen dat hij elkders op een andere manier vrij zijn lucht kan aanzuigen zonder weerstand.

              en 100 graden vind ik wel wat veel doet de termostaat het nog wel? of de sensor die daar in zit?

              groeten sebas

              ja die doet het nog wel maar als je met een stilstaande auto in het rooie staat te stampen wil die wel oplopen

              #17398983
              tembaco
                Lid sinds:
                4 February 2008

                origineel gepost door wim-v6
                Wat voor motor praten we over??

                Willem

                corsa b C16XE 80 kw

                #17398984
                robertzone
                  Lid sinds:
                  9 December 2007

                  Had dit probleem ook(zie corsa-gedeelte).

                  Ik had een CO-waarde van 0,65 waar 0,5 de max is. Ik moest geen trapsgewijze meting ondergaan.
                  Heb vervolgens de boel eens lekker op zijn staart getrapt voor de meeting, helaas nog niet goed..
                  Daarna olie ververst, lekker een stukje mee gereden én alle inlaatdelen schoongemaakt + een vacuum-slang losgetrokken.
                  Toen kwam hij er wel door met zelfs een afwijkende lamda-sonde meting. Deze was 1,06 ipv ideaal 1,0.

                  #17398985
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Warm rijden is normaal voor een meting….meestal brand je de boel wel lekker schoon zodat het co wel goed is.

                    Bij sommige autos werkt het als je alle elecktirsche verbruikers inschakeld….om het co te drukken ;)

                    #17398986
                    henkjan_80
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2006

                      origineel gepost door robertzone
                      Had dit probleem ook(zie corsa-gedeelte).

                      Toen kwam hij er wel door met zelfs een afwijkende lamda-sonde meting. Deze was 1,06 ipv ideaal 1,0.

                      Dat is eigenlijk ook een afkeur, je lambdawaarde moet tussen de 0.97 en 1.03 zitten (uitzonderingen daargelaten)

                      #17398987
                      boyanka
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 June 2005

                        :thumbupeen vaccuem slangetje lostrekken, helpt altijd:thumbup

                        #17398988
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          De hele zooi in de remmenreiniger en dan dierct gaan keuren :D

                          is ons gelukt een Cali V6 ’96 door de meting te krijgen ZONDER kat.

                          Willem

                          #17398989
                          manus
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Je hebt hem dan wel door de meting gekregen maar bij een auto van 96 hoort die kat aanwezig te zijn.

                            #17398990
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Jupz deze zat er ook onder, maar dan leeg.

                              ik had m liever ook met Katalysator gezien.

                              maar die jongen kwam lang met het volgende:

                              of ik effe APK kan doen en wat aan het inhouden kon doen.

                              hij ging niet harder dan 110km/u en kwam met een Co van 2.5 niet door de APK.

                              toen maar eens gaan kijken.

                              bij gageven in neutraal kwam ie net verder alsd 5500 toeren en totaal geen uitlaatdruk.

                              dus kat er onder weg en leeggemept (klonk als een koektrommel).

                              nou was de lambda waarde okeej alleen de Co op 0,6%

                              toen effe om de hoek, de luchtslang er af, gasklep open, de zooi volgespoten.

                              en weer naar binnen.

                              jupz 0,3co stationair en 0,1 op toeren.

                              gelukkig goed gekeurd.

                              en toen op zoek naar een Kat, zit er nu weer onder, maar die jongen heeft de auto niet meer, dus weet niet hoe het nu met de auto is.

                              Willem

                              starten

                              #17398991
                              tembaco
                                Lid sinds:
                                4 February 2008

                                origineel gepost door boyanka
                                :thumbupeen vaccuem slangetje lostrekken, helpt altijd:thumbup

                                welke en waar zit die :thumbup

                                #17398992
                                CorsaKris
                                  Lid sinds:
                                  14 September 2006

                                  origineel gepost door wim-v6
                                  Jupz deze zat er ook onder, maar dan leeg.

                                  ik had m liever ook met Katalysator gezien.

                                  maar die jongen kwam lang met het volgende:

                                  of ik effe APK kan doen en wat aan het inhouden kon doen.

                                  hij ging niet harder dan 110km/u en kwam met een Co van 2.5 niet door de APK.

                                  toen maar eens gaan kijken.

                                  bij gageven in neutraal kwam ie net verder alsd 5500 toeren en totaal geen uitlaatdruk.

                                  dus kat er onder weg en leeggemept (klonk als een koektrommel).

                                  nou was de lambda waarde okeej alleen de Co op 0,6%

                                  toen effe om de hoek, de luchtslang er af, gasklep open, de zooi volgespoten.

                                  en weer naar binnen.

                                  jupz 0,3co stationair en 0,1 op toeren.

                                  gelukkig goed gekeurd.

                                  en toen op zoek naar een Kat, zit er nu weer onder, maar die jongen heeft de auto niet meer, dus weet niet hoe het nu met de auto is.

                                  Willem

                                  starten

                                  En toen had Willem een steekproef:jerry

                                  Meneer wat spuit u daar in het spruitstuk:P Zal je maar gebeuren hee, maar ja weet hoe het is soms moet je wat om hem door de APK te krijgen…

                                  #17398993
                                  sebastiaankadettcabriogsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 November 2005

                                    dus een opsomming van hierboven:

                                    – vacumslangetje lostrekken
                                    – inlaat in de remreiniger
                                    -goed warmstampen
                                    -electrisch verbruiksers aan.
                                    – toevoeging in de brandstof van forte of wyms?
                                    -onstekings delen in goede staat.

                                    ik rij zelf c20ne ook zonder kat /cat hoe je het ook schrijft. vorig jaar was hij te hoog maar zagen ze het door de vingers vanwegen de nette staat van de auto uit 88 ben benieuwd wat het dit jaar is!

                                    #17398994
                                    tembaco
                                      Lid sinds:
                                      4 February 2008

                                      wie kan mij vertellen waar het vacumslangetje zit bij een C16XE uit 94 80KW:thumbup

                                      #17398995
                                      CorsaKris
                                        Lid sinds:
                                        14 September 2006

                                        origineel gepost door tembaco
                                        wie kan mij vertellen waar het vacumslangetje zit bij een C16XE uit 94 80KW:thumbup

                                        Zitten wel meerdere op. Ga de inlaatbuis maar eens af en de kleine vertakkingen zijn vacuumslangen. Bv die naar het carter gaat

                                        #17398996
                                        tembaco
                                          Lid sinds:
                                          4 February 2008

                                          is dat ook het slangetje die de CO omlaag drukt:thumbup

                                          #17398997
                                          tembaco
                                            Lid sinds:
                                            4 February 2008

                                            niemand?

                                            #17398998
                                            Fearless
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 January 2005

                                              Een vies smerig luchtfilter wil ook nog wel eens het probleem zijn…
                                              nieuwe bougietjes en verdeler-delen…is ook niet verkeerd soms ;)

                                              Heb ook wel eens een auto door de keuring gehaald zonder luchtfilter, dat was toen ik nog heen en weer naar de keuringsboer moest rijden.
                                              vacuumslangetje loshalen is ook een oplossing, zo krijgt ie wat meer lucht he…

                                              #17398999
                                              boyanka
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 June 2005

                                                origineel gepost door tembaco
                                                is dat ook het slangetje die de CO omlaag drukt:thumbup

                                                ja, door een vaccuem los te trekken krijg je valse lucht wat dus ten goede komt voor een laag co

                                                #17399000
                                                tembaco
                                                  Lid sinds:
                                                  4 February 2008

                                                  tnxz:thumbup

                                                  #17399001
                                                  tembaco
                                                    Lid sinds:
                                                    4 February 2008

                                                    kan het ook schelen als ik Vpower tank
                                                    heb het nou sinds kort gedaan en de auto loopt en start veeeel beter

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.