Claxon weigert (Opel Corsa D 1.4)

Forumindex Forums Modellen Corsa Claxon weigert (Opel Corsa D 1.4)

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241811
    flanker
      Lid sinds:
      22 January 2010

      Hallo,

      Heeft iemand misschien suggesties voor het oplossen van problemen met de claxon van mijn Opel Corsa D 1.4 Business Edition? Deze is een aantal maanden geleden begonnen met af en toe haperen en ik moest meerdere malen drukken om 1 claxon te krijgen. Dit probleem werd steeds erger en de claxon doet nu niets meer. Volgende maand de APK, dus moet er wel iets mee doen. :agent

      Ik gebruik een CA-R-PI.152 kabel om de stuurdiening op mijn Pioneer DEH-P7100BT radio te gebruiken en die misschien het probleem kan zijn, maar voordat ik de complete radio met kabelboel ga loshalen (veel werk) ben ik benieuwd of wellicht een van jullie nog andere suggesties heeft.

      Alvast bedankt voor reageren.

      Met vriendelijke groet

      Erwin

      #17923416
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Sluit eens je claxon eens rechtstreeks op de accu aan , doet ie het? Zo ik toch voor de schakelaar gaan denk ik

        #17923417
        otdh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2010

          een aantal opels oa de Astra H/J Insignia en Corsa D horen een terugroep actie op de claxon gehad te hebben….

          aangezien de ”clockspring” van deze auto’s het wel eens begeeft

          GEEN 12v op de claxon zetten, dit vind het canbus gestuurde deel van de auto niet echt geweldig

          #17923418
          flanker
            Lid sinds:
            22 January 2010

            Hallo allemaal,

            Allereerst iedereen de beste wensen voor 2012.

            Vandaag even met mijn claxon aan de slag gegaan met als resultaat dat hij het weer doet. De oplossing was kinderlijk eenvoudig: Nadat we eerst de stuurschakelaar en het relais hebben gecontroleerd op goed functioneren, kwamen we tot de conclusie dat er gewoon 12V aan de claxon werd aangeboden. Een paar fysieke klappen op de claxon heeft het probleem vervolgens verholpen. :D :thumb

            Iedereen die me tips heeft gegeven bedankt voor het advies.

            Met vriendelijke groet.

            Erwin

            #17923419
            flanker
              Lid sinds:
              22 January 2010

              Helaas… te vroeg gejuicht… :swear

              Op weg naar huis heeft de claxon het nog even gedaan, maar naar 8-9 keer claxoneren (ja, ik was aan het testen of hij het bleef doen) bleef het weer stil. De claxon weer een tik gegeven waarna hij hij weer een keer of 10 werkte, maar om vervolgens weer stil te worden.

              Update 5-1-2012: Vervangende claxon is binnen en ga in het weekend aan de slag. (Als het niet te hard regent)

              Update 9-1-2012: Claxon vervangen en probleem is verholpen.

              Erwin

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.