CIM problemen Astra H 2005

Forumindex Forums Modellen Astra CIM problemen Astra H 2005

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367238
    Astra-H-2005
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 November 2011

      Hoi Jongens,

       

      na zo’n 5 jaar weg geweest te zijn ben ik weer terug, zelfs met de zelfde auto. Ik kwam mijn oude astra’tje bij toeval tegen op de veiling en zodoende is hij ineens weer terug. Helaas voor de auto heeft de tijd niet stil gestaan, er is een ton aan km’s bij en onder wat andere dingen werkt de toeter en stuurwielbediening niet meer. Nu was het vinden van de oorzaak niet zozeer een probleem aangezien het een bekend kwaaltje is, maar de oplossing is wat lastiger.

       

      Op YouTube kwam ik een fix tegen waarbij iemand van 1 bepaalde stekker verbinding de pootjes schoonmaakte want daar zou oxidatie op zitten, bij mij was er inderdaad een lichte vorm van oxidatie maar het schoonmaken bood niet de oplossing.

       

      Bij een ander filmpje heeft iemand de stekker los gesoldeerd en bedraad gemaakt, ook dit bied niet de oplossing.

       

      Ik heb een andere CIM gekocht (met exact hetzelfde onderneelnr. uiteraard) en die in de auto gemonteerd. Alles werkt (toeter en s.w.b.) maar de auto start niet meer. Ik weer aan het zoeken geweest en een filmpje gevonden waarbij iemand middels een opcom de startblokkering opnieuw programmeert. Ik heb zelf een opcom aangeschaft en na een heleboel gekloot om die werkend te krijgen kon ik eindelijk het menu in tot ik er achter kwam dat ik de security code niet meer had… 30 euro verder bij de opel en we kunnen weer verder… echter kom ik niet in het menu van de CIM want hij weigert de code.

       

      Ik heb de verkoper benadert om te vragen of hij wellicht de security code had van de donor auto en/of hij de CIM heeft uitgeprogrammeerd. beide antwoorden was “nee”.

       

      Dus ja… wat nu… ik heb een andere sloperij gebeld en die heeft een CIM liggen en die is naar zijn zeggen uitgeprogrammeerd, maar dan wil ik eigenlijk op voorhand al weten hoe ik die kan inleren.

       

      Er begint inmiddels een beetje haast bij de zaak te komen aangezien de apk is verlopen en de auto nu binnen staat tot hij klaar is om gekeurd te worden.

       

      Alvast bedankt voor alle geboden hulp!

       

      filmpjes:

      Cim fix dmv contacten schoonmaken: https://youtu.be/UjJkEvzgZiY

      Cim fix dmv draadjes solderen: https://youtu.be/MMKqq8tVtQQ

      programmeren startblokkering: https://youtu.be/G9m-X0mLrLg

      #18367249
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        even contact opnemen met liviu2004

        #18367321
        Astra-H-2005
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 November 2011

          Opgelost door een andere cim te kopen welke wel gereset was :happy02:

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.