Cilinderkop E18NV op een 18E cilinderblok ?

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Cilinderkop E18NV op een 18E cilinderblok ?

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 6 reacties.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262333

    pizza
    Participant
    • Topics 47
    • Reacties 133
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 February 2006

    Voor een tijd geleden had ik een Opel Ascona 18E CD gekocht met een gat in het blok.
    Heb toen een gereviseerde 18E gekocht.
    Toen de motor draaide kwam er een steekvlam uit de kop.
    De steekvlam kwam uit een gat die tussen de 2 middelste inlaatpoorten zat.
    Had dit toen verholpen door een aluminium pakking te maken welke het gat afdicht.
    Ik denk dat er een kop op zit van een andere type motor.
    Zag op Opel-infos dat een E18NV een “Abgasanlage” (ik denk een EGR heeft) heeft.
    Zou de gat hiervoor bedoeld zijn?
    Heb de volgende vragen:

    – Weet iemand hier of dat zou kunnen of zit er een andere kop op ?
    – Heeft het hebben van een andere kop ook nadelen als het gaat om vermogen (compressie, andere in- en uitlaatkleppen) ?
    – En hoe weet ik zeker of er wel de juiste nokkenashuis met nokkenas op zit ?

    Op de kop staat 1.8E te lezen en deze code: R90090583
    Als iemand mij hiermee kan helpen, dan zou ik dat erg fijn vinden !

    #18196722

    theunm
    • Topics 18
    • Reacties 1681
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    bij mijn weten heeft alleen een 18e kop het opschrift 18e
    of je de juiste kop hebt kun je aan de inlaatpoorten zien die moeten zond zijn.
    en of je de juiste nokkenas hebt is een kwestie van het kleppendeksel lichten en het nr noteren.

    zou je een e18nv hebben dan heb je waarschijnlijk minder vermogen.
    de compressie van deze motoren is lager 9.2 tegen 9.5

    plaats eens een paar foto’s zegt meestal meer als woorden

    #18196723

    pizza
    Participant
    • Topics 47
    • Reacties 133
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 February 2006

    Moest even hard nadenken hoe je ook al weer een foto moest plaatsen.
    Als het goed is, is het mij gelukt.
    Hieronder staat een foto met aan de linker zijde een pijltje welke het gat aanwijst.

    #18196724

    pizza
    Participant
    • Topics 47
    • Reacties 133
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 February 2006

    De gaten van de inlaatpoorten in de kop zijn rond.
    Dat is mooi maar waarom zit er dan zo’n gat in ?

    #18196725

    theunm
    • Topics 18
    • Reacties 1681
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    en dat tijdje geleden is zeker een jaar of 4.

    #18196726

    pizza
    Participant
    • Topics 47
    • Reacties 133
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 February 2006

    Dat is al 5 jaar geleden.
    Dacht eerst dat het alleen een kwestie was van het vervangen van een motorblok.
    Toen moest ie gekeurd worden en werd ie afgekeurd vanwege een doorgeroeste dorpel.
    Wou het rigoureus aanpakken en toen kwam de crises en heb nu geen werk.
    Alles staat dus op een laag pitje.
    Maar iets waar je van houd stop je niet zomaar mee.
    Dus als alles weer aantrekt en weer werk heb pak ik de draad weer op.

    #18196727

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    Egr inderdaad.

    Deze afblinden met goede dichting

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.