Cilinderkop E18NV op een 18E cilinderblok ?

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Cilinderkop E18NV op een 18E cilinderblok ?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262333
    pizza
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 February 2006

      Voor een tijd geleden had ik een Opel Ascona 18E CD gekocht met een gat in het blok.
      Heb toen een gereviseerde 18E gekocht.
      Toen de motor draaide kwam er een steekvlam uit de kop.
      De steekvlam kwam uit een gat die tussen de 2 middelste inlaatpoorten zat.
      Had dit toen verholpen door een aluminium pakking te maken welke het gat afdicht.
      Ik denk dat er een kop op zit van een andere type motor.
      Zag op Opel-infos dat een E18NV een “Abgasanlage” (ik denk een EGR heeft) heeft.
      Zou de gat hiervoor bedoeld zijn?
      Heb de volgende vragen:

      – Weet iemand hier of dat zou kunnen of zit er een andere kop op ?
      – Heeft het hebben van een andere kop ook nadelen als het gaat om vermogen (compressie, andere in- en uitlaatkleppen) ?
      – En hoe weet ik zeker of er wel de juiste nokkenashuis met nokkenas op zit ?

      Op de kop staat 1.8E te lezen en deze code: R90090583
      Als iemand mij hiermee kan helpen, dan zou ik dat erg fijn vinden !

      #18196722
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        bij mijn weten heeft alleen een 18e kop het opschrift 18e
        of je de juiste kop hebt kun je aan de inlaatpoorten zien die moeten zond zijn.
        en of je de juiste nokkenas hebt is een kwestie van het kleppendeksel lichten en het nr noteren.

        zou je een e18nv hebben dan heb je waarschijnlijk minder vermogen.
        de compressie van deze motoren is lager 9.2 tegen 9.5

        plaats eens een paar foto’s zegt meestal meer als woorden

        #18196723
        pizza
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 February 2006

          Moest even hard nadenken hoe je ook al weer een foto moest plaatsen.
          Als het goed is, is het mij gelukt.
          Hieronder staat een foto met aan de linker zijde een pijltje welke het gat aanwijst.

          #18196724
          pizza
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 February 2006

            De gaten van de inlaatpoorten in de kop zijn rond.
            Dat is mooi maar waarom zit er dan zo’n gat in ?

            #18196725
            theunm
              Lid sinds:
              29 June 2004

              en dat tijdje geleden is zeker een jaar of 4.

              #18196726
              pizza
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2006

                Dat is al 5 jaar geleden.
                Dacht eerst dat het alleen een kwestie was van het vervangen van een motorblok.
                Toen moest ie gekeurd worden en werd ie afgekeurd vanwege een doorgeroeste dorpel.
                Wou het rigoureus aanpakken en toen kwam de crises en heb nu geen werk.
                Alles staat dus op een laag pitje.
                Maar iets waar je van houd stop je niet zomaar mee.
                Dus als alles weer aantrekt en weer werk heb pak ik de draad weer op.

                #18196727
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Egr inderdaad.

                  Deze afblinden met goede dichting

                  Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.