CIH 2.8H Carterontluchting

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD CIH 2.8H Carterontluchting

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276755
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Hallo allemaal,

      Bij mijn senator ligt er een plasje olie in de luchtfilterbak.

      Nu vroeg ik mij af hoe de carterventilatie van de CIH motoren ongeveer werkt.

      Er loopt een slang naar het klepdeskel vanuit het luchtfilterhuis, daarnaast zit er nog een slangetje op de gasklep voor geforceerde ontluchting. Nu de vraag hoe wordt het onderblok ontlucht? Zit er ergens inwendig een kanaal hiervoor?

      Raakt de carterventilatie van een cih wel eens verstopt?

      #18319733
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Draai de motor warm, en trek die carter ontluchting los met draaiende motor.
        Vertel later wat je ziet bij verschillende toerentallen.

        Heb je een snuffel tester?
        Kijk bij aangesloten slang en bij niet aangesloten slang.

        #18319734
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Zover ik kan zien vermoed ik dat het via het distributiehuis gaat.

          #18319735
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Ik heb helaas geen snuffeltester, zal deze morgen eens een regelen.
            Ben bang gevalletje versleten zuigerveren. Maar aan de andere kant ook weer vreemd, compressietest geeft bij allemaal tussen de 12 en 12,5. Ook bij lostrekken bougiekabel blijft die uiteindelijk ook lopen op 3. Dus dan zou je denken dat die compressie genoeg heeft.

            #18319736
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Oja, carterventilatie bij stationair wat rook, bij warme motor wat minder maar nogsteeds zichtbaar. Bij verhogen van toeren ook rook maar meer rook. Bij losse oliedop ook hier wat rook. Wat ik wel vreemd vind is dat toch ik hem kocht zon half jaar gelden hier helemaal geen spraken van was. Sterker nog de carteron tluchtingsslang was lek en vertoonde toen geen rook.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.