Forumindex › Forums › Techniek › Cih › CIH 16V (ingekorte 24V)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2009 om 21:49 #17208564
Hoe het ook kan is het volgende: –>link<--
Persoonlijk vond ik dit een hele interessante mogelijkheid, ook staan er wel nuttige zaken in.
14 januari 2009 om 22:35 #17461785Geld. Tijd en Middelen.
maar het is een gaaf projectje!!:D:wors:kewlpics14 januari 2009 om 22:40 #17461786je bedoelt het inlaatspruitstuk ?
14 januari 2009 om 22:48 #17461787Nou, alles eigenlijk.
Het gebruik van zo’n inlaatspruitstuk heb ik wel vaker gezien, echter deze man heeft alles zo gemaakt dat het net lijkt of alles origineel af fabriek is op zo’n 4-cilinder, ik denk niet dat hij ook nog een dual-ram systeem ervan maakt, maar ik was over al het werk aardig onder de indruk, het kleppendeksel bestaat ook uit vele puzzelstukjes in plaats wat meestal gedaan wordt door simpelweg een stuk ervan af te zagen of er tussenuit.
Al met al, veel werk, maar ook erg netjes gedaan tot nu toe.
15 januari 2009 om 17:24 #17461788dit is inderdaad wel heel erg mooi gedaan
alleen waarom is de ditributie niet gewoon 1 ketting in plaats van 2 losse?15 januari 2009 om 18:33 #17461789Dat is de standaard nokkenas aandrijving van (normaalgesproken) een 3.0 24V (c30se).
15 januari 2009 om 18:45 #17461790heel mooi,en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duur(veel tijd)
29 januari 2009 om 17:48 #17461791wat is hier eigenlijk zo duur aan dan?
30 januari 2009 om 19:29 #17461792origineel gepost door larsjeG40
wat is hier eigenlijk zo duur aan dan?Pfffff, moeten we dat dan weer uitleggen?:hmmz:hmmz
30 januari 2009 om 20:03 #17461793origineel gepost door henk 400rr
Nou, alles eigenlijk.Het gebruik van zo’n inlaatspruitstuk heb ik wel vaker gezien, echter deze man heeft alles zo gemaakt dat het net lijkt of alles origineel af fabriek is op zo’n 4-cilinder, ik denk niet dat hij ook nog een dual-ram systeem ervan maakt, maar ik was over al het werk aardig onder de indruk, het kleppendeksel bestaat ook uit vele puzzelstukjes in plaats wat meestal gedaan wordt door simpelweg een stuk ervan af te zagen of er tussenuit.
Al met al, veel werk, maar ook erg netjes gedaan tot nu toe.
hij heeft het wel over een (digitale) aansturing voor de dual ram klep. Op de foto eronder staat een zelfde aansturing, alleen iets simpeler
31 januari 2009 om 12:59 #17461794stelletje eikels
31 januari 2009 om 13:08 #17461795AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door larsjeG40
stelletje eikelsgeen idee waar dit op slaat:hmmz:hmmz:hmmz
maar zulke uitspraken wordt je vast populair van;);)
31 januari 2009 om 13:14 #17461796nah het maakt niet uit wat je vraagt of zegt hiero overal wordt je op af gerekend
ik dacht dat dit forum was om ervaringen/verhalen en info met mekaar te delen en voor de lol
maar alles wat je zegt wordt meteen de grond in getrapt of je wordt afgekaffert omdat het al eens een x in het forum is besproken
ik mag toch wel een vraag stellen of niet? zonder meteen het hele forum door te moeten lezen
31 januari 2009 om 20:31 #17461797origineel gepost door larsjeG40
nah het maakt niet uit wat je vraagt of zegt hiero overal wordt je op af gerekendik dacht dat dit forum was om ervaringen/verhalen en info met mekaar te delen en voor de lol
maar alles wat je zegt wordt meteen de grond in getrapt of je wordt afgekaffert omdat het al eens een x in het forum is besproken
ik mag toch wel een vraag stellen of niet? zonder meteen het hele forum door te moeten lezen
Beste Larsje, als je het hele topic doorgenomen had was je dit gespaart gebleven. Er staan zo her en der nog wel wat vragen en opmerkingen over deze ombouw waar ook herhaaldelijk diverse prijzen genoemt worden. Dus toch nog maar eens de moeite nemen om wat meer te lezen zodat niet alles honderden keren herhaald moet worden.
31 januari 2009 om 21:41 #17461798Grappig genoeg aan de vraag van je, Lars, is dat notabene in een topic wat je kortgelden zelf gestart hebt over de CIH 16V al enige opheldering is gedaan over de kosten van een dergelijke motor.
Dit topic is momenteel ook nog te vinden op de 1e pagina van dit forumgedeelte.
dus ..tjah.. ;)
1 februari 2009 om 00:23 #17461799ziet er errug leuk uit en nodigt wel uit em er eindelijk eens zelf aan te beginnen:angel
1 februari 2009 om 17:54 #17461800ja er staat inderdaad dat het duur is ja…
maar dat is mijn vraag niet ik vraag WAAROM is dit zo duur als ik het zo bekijk is het meeste gewoon zelf te doen
maar denk toch dat het meer loont om gewoon over te stappen op een c20let
1 februari 2009 om 18:20 #17461801AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah lars sorry voor mischien iets wat jij niet wilt lezen;)
maar als je de foto,s hebt gezien en dan nog denkt dat het zomaar ff door elke boeren lul te doen is
dan vermoed ik dat het aan technisch inzicht
iets ontbreekt:oof je moet al juist heel handig zijn en allerlij machines tot je beschikking hebben om zoiets te doen:hmmz
maar in dat geval zou er niet zo,n vraag komen;)
dus ja ik kan me wel indenken dat sommige mensen
wel eens moe worden van bepaalde vragenen dat er dan reacties komen die anderen dan weer
niet warderen;)dat je iets niet weet is niet erg
maar als in verschillende topics de zelfde vragen naar voren komenverwacht dan niet dat je elke x n “normaal”
andwoord krijgt ;)cker niet meer als je dan ook nog eens begint te schelden:o:o
1 februari 2009 om 22:01 #17461802origineel gepost door larsjeG40
ja er staat inderdaad dat het duur is ja…maar dat is mijn vraag niet ik vraag WAAROM is dit zo duur als ik het zo bekijk is het meeste gewoon zelf te doen
maar denk toch dat het meer loont om gewoon over te stappen op een c20let
Juist, met die laatste zin heb je het helemaal goed, kostentechnisch gezien is het niet lonend om deze ombouw te doen met de nodige risico’s van die hiermee gepaard gaan.
Waarom dit zo duur is, dat heeft vooral te maken met de hoge arbeidskosten, vooral de kop is bewerkelijk, daarbij komt dus ook dat het onderblok aangepast moet worden.
Je moet de aparatuur hebben, de kennis van zaken en goed aluminium kunnen lassen, daarbij komt dat het aluminium echt brandschoon moet zijn en dat red je niet met een kwastje met wasbenzine.Dan praat je nog slechts over de kale onderdelen, de onderdelen die gekocht moeten worden zoals nokkenassen, zuigers e.d maken het ook niet veel goedkoper.
Ter vbergelijking, 1 nokkenas voor de cih motor kost zo’n €350,- hier moet je er 2 hebben en de kosten beginnen vanaf zo’n €850,- per set.
de losse onderdelen zelf, kleppen e.d. zijn ook niet goedkoop en dan moet je nog een in en uitlaatspruitstuk hebben,..etc.In het kort komt het erop neer dat het geen kant en klare motor is maar hij is opgebouwd uit delen van andere motoren die hier en daar raakvlakken hebben zodat het mogelijk is met aanpassingen hier een draaiende motor van te maken.
Waarom dan toch zo’n dure motor overwegen, dat ligt hem aan de smaak en beurs van de bouwer. Net zoals sommigen de voorkeur hebben om CIH te gaan rijden en dat op te voeren en de ander voor een ander soort motor kiest, c20xe, bmw, ford,..etc.
De oorsprong van deze motor is ooit bedacht door eentje die aan slalom of bergrennen deed in Duitsland. deze liep in z’n klasse vast met de mogelijkheden van z’n auto en is toen met dit idee begonnen.
2 februari 2009 om 18:21 #17461803aha oke daar kan ik tenminste wat mee zo heb ik inderdaad een beetje een prijs indicatie
alluminium lassen kan ik dan zelf niet maar voor de rest heb ik alles tot me beschikking
zoals een kotterbank,zaagbank,freesbank,parelstraalkabine,lasapparaten,boormachines en supersoonreinigers,kijk dat het vele uren kost als je het laat doen is logisch maar ik vroeg me gewoon de materiaalkosten af
arbeidskosten is geen probleem want dit kan ik gewoon in de vrije uurtjes doenalhoewel een c20let ook niet echt goedkoop is
en in princiepe is dat hele inlaatspruitstuk op deze (mooie) manier niet echt nodig
er kunnen natuurlijk ook gewoon carburateurs op2 februari 2009 om 19:14 #17461804..dat kan, T.B’s kunnen ook net zo goed.
Maar verdiep je goed in de materie voordat je van start gaat, als het mislukt ben je een hoop geld kwijt.
6 februari 2009 om 22:56 #17461805origineel gepost door henk 400rr
..dat kan, T.B’s kunnen ook net zo goed.Maar verdiep je goed in de materie voordat je van start gaat, als het mislukt ben je een hoop geld kwijt.
juustem, ik ben al een dik jaar aan het speuren naar alle benodigde info en schiet al mooi een eind op.
ik heb het voordeel dat ik overal wel een adresje voor heb en ook zelf veel kan.
alleen de dure onderdelen houden mij van dit idee af en ook het slopen van een c30se motor vind ik doooooodzonde:o
als je die er in hangt en goed gaat kietelen dan heb je ook zo 300 pk en dat voor minder geld dan een 2.4 16v :jerry8 mei 2014 om 14:59 #17461806Ik heb ook plannen in deze richting daar ik een aantal delen heb kunnen opkopen.
Nu las ik ergens onlangs dat er iemand in Nederland onderdelen voor deze motor
op de plank liggen heeft Poortmans of zo iets nu vind ik de naam niet meer terug in de verschillende
topics en zoekfunctie.Het blijft voor mij een beetje een droom motor net omdat er zoveel werk in kruipt.
Het technisch vernuft maakt deze motor net speciaal en ze brullen zo lekker!Ivan
8 mei 2014 om 17:02 #174618075 jaar later
edit
8 mei 2014 om 20:06 #17461808Jammer dat de link die bovenaan staat nooit is geüpdate. Ik heb die site al jaren bij mijn favorieten staan, maar er gebeurt ook al jaren niks meer :shock:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.