Chiptuning Astra J 1,4 turbo sportstourer Unlimited Tuning

Forumindex Forums Clubs en Bedrijven Unlimited Tuning Chiptuning Astra J 1,4 turbo sportstourer Unlimited Tuning

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    MartijnLouws
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 0

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik mijn Astra laten chippen bij Unlimited Tuning. Lang getwijfeld waar ik mijn wagen zou laten chippen. Bijvoorbeeld in Duitsland vanwege goede ervaringen. Gezien de afstand en het feit dat bij problemen je weer terug moet naar Duitsland leek het me beter in NL te zoeken.

Ik kwam uit bij UT in Amersfoort, gezien de goede berichten en resultaten.

Na ontvangst werd er een lekkere bak koffie aangeboden en de astra stond al snel op de testbank:

Standaard heeft de astra een PK of 120, echter bij de meting kwam hier al 130 PK uit en bijna 220NM!

Daarna werd de software overgeschreven en de nieuwe software (stage 1) geinstalleerd. Met het volgende resultaat:

Aantal NM 260, aantal PK 160.

Hierna is nog geprobeerd om een stage 2 chip te installeren en te kijken of hier meer uit te halen viel. Dit hielp niet echt om een hoger resultaat te halen. Helaas was dit het maximale wat uit de astra te krijgen was (Euro 98 en inlegfilter van KN zat er al in).

Al met al had ik uiteraard gezien dat er meer Pk’s uit kwamen, maar met het rijden maakt dit het alweer goed. Auto is in turbo toeren gebied veel krachtiger. Voornamelijk met inhalen en snelweg op rijden is dit een wereld van verschil.

Ik zal UT zeker aanraden. Er wordt niet zo maar gezegd: “Dit is het resultaat van het chippen en daar moet je het mee doen”, maar toch de extra moeite nemen om een beter resultaat te krijgen.

Team unlimited tuning bedankt voor het chippen en wie weet tot de volgende :good:

the-duke
    Bijdrager
    • Topics 22
    • Reacties 294

Er zijn eerst een aantal mechanische bottlenecks die je weg moet nemen:

1) intercooler
    2) uitlaat met grotere diameter en betere katalysator
    waarmee je de meeste winst gaat halen. Heb zelf er nu 204 pk uit..

Gr,
    The Duke

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.