Centrale vergrendeling op achterdeur (Zafira A)

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Centrale vergrendeling op achterdeur (Zafira A)

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208872
    ErikB
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 October 2004

      Hey,

      Een portier (achterdeur, links) doet niet meer mee met de centrale vergrendeling. Voor ik alles demonteer, bestaat er een oorzaak met een grotere kans: bvb. ‘check zeker de kabels thv. de deurscharnier’ of ‘het is zeker het slot zelf’ ?

      ’t Zou makkelijk zijn als ik direct in de goede richting zoek…. ’t Is niet het beste/aangenaamste sleutelweer.

      Thanks

      #17466647
      PVB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2006

        Grote kans dat je een draadbreuk hebt thv deurscharnier in de slang die je ziet lopen vanaf de auto naar de deur.
        Ik heb het zelf gehad bij de linker achterdeur.

        #17466648
        dutch
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 July 2005

          Wat ik zo meegekregen heb kunnen er twee problemen optreden bij de (achter)deuren:
          1) breuk in de kabel, reageert dan niet meer op de centrale vergrendeling, is nog wel bij de deur zelf open te maken.
          2) probleem in het slot, de deur is dan helemaal niet meer open te maken. Is ook wel te repareren, maar een stuk lastiger omdat het flink pielen is om de bekleding er af te halen met de deur dicht. Is eerder over geschreven (zoekfunctie).

          1) is dus het “makkelijkste” probleem, is vast ook eerder over geschreven (zoekfunctie). Eventueel kun je ook op het Duitse Zafira forum zoeken.

          Suc6, Dutch

          #17466649
          Dubbelhuis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2007

            Ik heb hetzelfde probleem gehad, links achter. Was ook een breuk in de bekabeling, blijkt nogal vaak voor te komen volgens de garage. Ik had al wel van binnen uit de hele deur kaal gemaakt (gigantische klus met de deur dicht). Het probleem bij mij was dat ik hem in de dubbele vergrendeling had staan, was dus niet meer open te krijgen. De garage wou niet vertellen hoe ze hem hebben opengemaakt, beroepsgeheim DUHUU. Wat ik wel gehoord heb is dat er een censor in de bumper verstopt moet zitten waarmee ze hem open kunnen krijgen in geval van nood. Vraag me niet waar!!!!

            Succes ermee
            Groet :hmmz:hmmz

            #17466650
            kaikai
              Lid sinds:
              23 June 2009

              Hallo Allemaal,

              Ik heb een zafira ’01 en heb hetzelfde probleem met de centrale portier vergrendeling rechtsachter, deze wil namelijk niet meer sluiten. Nu wil ik inderdaad de bedrading in de portier bekijken, maar krijg de rubber c.q “stekker” niet los van het portier.

              Hoe hebben jullie het rubber c.q. “stekker” van de portier los gekregen ?
              Ik durf niet de hard aan de “stekker” te trekken. Ik ben bang deze kapot te trekken.

              Alvast bedankt.
              Groetjes Kaikai.

              #17466651
              Dubbelhuis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2007

                Ze hadden bij mij voorzichtig het rubber ingesneden en na de reparatie er weer netjes issolatie tape om heengedaan, ziet er weer netjes uit.

                Groet Bernd

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.