Centrale deurvergrendeling

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Centrale deurvergrendeling

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216775
    Dubbelhuis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2007

      Hallo allemaal,

      Ik heb de laatste tijd weer wat problemen met mijn centrale deurvergrendeling. Af en toe krijg ik hem niet ontgrendeld met de afstandbediening (ik heb geen sloten meer in de deur zitten). Het lampje op de afstandbediening blijft dan een tijdje rood branden. Dit is ook wel eens het geval met de reserve sleutel. Ik moet ze steeds afwisselen en 1 keer moest ik via de kofferbak erin. Het vreemde is dat het weer een tijdje goed gaat en zonder aanleiding doet hij weer raar. Als ik de sleutel in het contact doe om hem te resetten (sleutel erin en op contact), kan ik de deuren niet dicht doen met de afstandbediening, dit moet ik dan eerst met de hand doen en dan kan ik ze wel weer openen met de afstandbediening in het contactslot. Wie heeft hier ervaring mee, hoop dat het verhaal duidelijk is. Batterij is ook al een paar keer vervangen, daar ligt het niet aan.

      Ik hoop dat iemand mij hiermee kan verder helpen, alvast bedankt.

      Groet Bernd

      :hmmz:hmmz

      #17600921
      Za4ra OPC
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 August 2009

        Bernd,

        Het lijkt op hetzelfde probleem waar ik ook last van had. Waarschijnlijk een contactje los in de afstandbediening. Is zelf op te lossen. :D
        Maak eerst de sleutel open een ga na of het contactje los is onder de batterijhouder en printplaatje. :hmmz Test: als je de batterij iets aandrukt zal de afstandbediening het wel doen.
        Je kan dit solderen. Ik heb een dun draadje van een paperclip om mijn solderbout gedaan en met een puntje soldeer weer vastgemaakt. :thumbup

        Ben benieuwd of dit het is?

        #17600922
        Dubbelhuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2007

          Ik ga het even bekijken, ik laat het je weten.

          Alvast bedankt voor je reactie

          Groeten Bernd

          #17600923
          Dubbelhuis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2007

            Hier kan ik ook niks bijzonders aan zien, helaas.
            Heb vanmiddag een nieuwe handzender bij de dealer besteld, kan ik maandag ophalen en laten programmeren.

            Hoop dat het probleem dan over is, laat het wel ff weten.

            :hmmz:hmmz

            Groet Bernd

            #17600924
            CLOG
              Lid sinds:
              17 January 2010

              Hi Dubbelhuis

              Een bekende klacht is dat in geval van geen foutcodes decontacten in de sleutel van de batterij aan de zijkant niet goed contact maken, je kan het zij contact naar binnen buigen tot je van de bovenkant bekeken net het metalen clipje ziet.

              Als er geen foutcodes zijn, kan het alleen de ontvanger of de zender zijn, als deze niets zenden of ontvangen denken zij dat er niets mis is.

              Clog

              #17600925
              Dubbelhuis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2007

                Kon hier ook niks aan vinden, heb vanmorgen een nieuwe afstandbediening opgehaald en laten inlezen bij de dealer. Heb het idee dat het nu al beter gaat, kreeg bij problemcar ook al te horen dat dit type afstandbediening er wel vaker last van heeft. Nieuwe + inlezen kost 73 eurotjes, nu maar hopen dat ie weer een tijdje meegaat. Ik laat over een paar dagen nog wel ff weten hoe het gaat.

                Mensen allemaal bedankt voor de reacties.
                :wors:wors:wors

                Groeten Bernd

                #17600926
                skip
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2009

                  Heb bij mijn astra precies hetzelfde probleem. Ik heb ook een los contact in de afstandsbediening zitten onder de printplaat.

                  #17600927
                  Dubbelhuis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2007

                    Nou ik moet zeggen tot en met vandaag geen problemen meer mee gehad, zat hem dus toch in de afstandbediening.

                    :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

                    #17600928
                    tijgetje57
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2004

                      beetje duur als je het op had kunnen lossen met een soldeerbout en een beetje tin.

                      Heb ik ook gedaan, werkt tot op heden nog steeds zonder problemen.

                      Het is gewoon zo, dat het houdertje waar de battery in zit gewoon los laat. De tin barst gewoon en dan is het klaar.

                      #17600929
                      Za4ra OPC
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 August 2009

                        Bernd,

                        Fijn dat het opgelost is. :thumbup

                        #17600930
                        Dubbelhuis
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 January 2007

                          Ik heb de hele afstandbediening uit elkaar gehaald, maar kon helaas niet ontdekken of er een contactje los zat, vandaar dat ik een nieuwe heb besteld. Ik moet zeggen dat de nieuwe ook weer echt degelijk doet aanvoelen met de knopjes voor open en dicht. Ja helaas wel weer een paar eurotjes lichter, maar ben dan ook weer blij dat alles naar behoren werkt. Zolang het maar bij kleine dingetjes blijft, ben echt happy met deze auto. Wil met de tijd wel graag weer wat jonger gaan rijden (nu 185000 op de teller).

                          Maat van mij heeft net van de week een opc gekocht uit 2003, super bak. Mooie uitvoering, leren interieur, 2 open daken, blauwe kleur en een lekker vermogen. Ben er zelf nog niet helemaal uit wat het gaat worden. Of het nieuwe model of dit model van mij in opc uitvoering. De twijfel zit er ook in mede doordat het wordt af geraden er een caravan achter te hangen en ja die heb ik.

                          We zien het wel, voorlopig ben ik nog dik tevreden met deze lekkere bak en tot nu toe weinig onkosten gehad, heb hem 3 jaar geleden gekocht met 118000 op de teller.

                          Vind het alleen jammer dat ze hem toen al niet uitgevoerd hadden met de velgen van 2005. Heb trouwens hele mooie velgen gezien die perfect eronder zouden passen “Dotz Hanzo”, misschien die nog eerst eronder en dan meenemen voor de volgende zaf.

                          Nou genoeg geluld, ben weer happy dat alles het weer normaal doet, jongens allemaal bedankt voor het meedenken.

                          :thumbup:thumbup:thumbup

                          Groet Bernd

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.