cd 500 naar dvd 800

Forumindex Forums Modellen Insignia cd 500 naar dvd 800

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #18151733
    frweber
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2013

      van af 2011 10 teken b

      #18151734
      frweber
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 February 2013

        10€

        #18151735
        EU-Import
          Lid sinds:
          20 August 2014

          Ik heb erg veel post gelezen met betrekking tot het CD500 systeem en de mogelijkheden voor een MY2011 om de DVD800-DVD te gebruiken. Klopt de tekst die ik hierover recent verstuurde:


          “Wanneer het 10e cijfer van het chassisnummer een B is heb je het 2011 modeljaar. Het modeljaar 2011 wordt vanaf 08-2010 geproduceerd.

          In het modeljaar 2011 worden 2 navigatiesystemen verkocht, namelijk een CD500 en een DVD800. Tot modeljaar 2010 dekte “CD500” ook de lading, vanaf 2011 niet meer want toen werd de CD vervangen door een DVD, dus eigenlijk een DVD500. Het verschil zit m in het volgende: zowel het CD500, het (qua verkoopterm) niet bestaande DVD500 (wat dus verkocht werd als CD500 in een MY2011 – verder zal ik dit ook zo noemen) en DVD800 is voorzien van een harde schijf. Op de 500’s is dit een harde schijf van 1 of 1,2GB en bij de 800 is ie 2GB. Als ik goed gelezen heb functioneert de DVD van het DVD800 systeem wel op het DVD500 systeem alleen moet je m continue in het DVD500-systeem laten zitten omdat je de data op de DVD niet op de DVD500-harde schijf kunt zetten omdat de DVD500-harde schijf te klein is. Nu zie ik daar niet zo’n nadeel in want je kunt je muziek gewoon afspelen vanaf je USB…

          Het systeem accepteert geen DVD-R, DVD+R, DVD RW, tenzij bij het branden een bepaald technisch foefje uitgehaald wordt waardoor de DVD zich uitgeeft als DVD-ROM oftewel originele DVD.

          Er is relatief weinig op het internet geschreven over de DVD500 omdat die daarna (nog in 2011, dus vermoedelijk modeljaar 2012) door de 600 werd vervangen. Samen met de 800 die door de 900 werd vervangen werd het navigatiesysteem SD-gebaseerd.

          Of de harde schijf te vervangen is, weet ik niet. Maar volgens mij zijn er wel kaart-update-dvd’s die ook softwareupdates in zich hebben. Dan heb je, nogmaals zonder de opslagfunctionaliteit, ook de functionaliteiten van het DVD800 systeem.”



          Als bovenstaande klopt, weet iemand dan waar ik een geschikte, qua kaart recente DVD800-DVD kan kopen, het liefst dus met software update?

          Alvast bedankt!

          #18151736
          frweber
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 February 2013

            navteq Europa bv
            de run1115
            5503 lb
            veldhoven

            #18151737
            sig63
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 August 2006

              @EU-Import wrote:



              Als bovenstaande klopt, weet iemand dan waar ik een geschikte, qua kaart recente DVD800-DVD kan kopen, het liefst dus met software update?

              Alvast bedankt!

              Het klopt dat je de CD500 van een MJ 2011 kan updaten met de nieuwste DVD800 voor MJ2011. Er zit standaard ook een software update op (zo krijg je een nieuwe ergerlijke stem), maar verwacht niet dat je CD500 daarmee een echte DVD800 wordt (de digitale reisgids en de 3D kaart zal wel niet lukken denk ik) – je krijgt wel de actuele kaart.
              Overigens zijn de kaarten zodanig gegroeid dat het op een DVD800 ook niet meer lukt om bv. Benelux en Duitsland samen naar het geheugen te kopiëren

              De DVD noemt Opel DVD800 MY11 EUROPE 13/14 en is te verkrijgen via Navteq/here/opel site, (nu aan 179 euro …)

              #18151738
              harms
                Lid sinds:
                11 June 2011

                Om een lang verhaal nog langer te maken wie heeft er de dvd 800 voor Met code b in het chassis zodat ik mijn cd500 kan updaten uiteraard tegen vergoeding omgeving Rotterdam Mvg
                Jeroen

                #18151739
                drinksalotofpetrol
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 December 2014

                  Ik heb een CD500 systeem (MY2011) en heb onlangs een update voor cd500/DVD800 gekocht. Dit betekend dat ik nu heel Europa heb en een update. Maar het gaat mij om de Europakaarten. Het CD500 systeem heeft inderdaad een HD van ca. 1.2 Gigabyte. Wanneer je Benelux op je hd zet kun je gewoon navigeren en tegelijkertijd een cd’tje afspelen, maar ga je naar het buitenland moet je de navigatie dvd in het systeem laten zitten zodat hij direct vanaf de dvd kan afspelen.
                  Het werkt allemaal vlekkeloos en geeft geen problemen. De DVD koste mij wel €179,- en is van HERE navigatie.

                  Hier de tekst van HERE:

                  Deze kaartupdate is alleen compatibel met CD500/DVD800-navigatiesystemen voor auto’s uit 2011. Controleer uw voertuigidentificatienummer (VIN) – bij modeljaar 2011 staat er doorgaans een B als 10e teken. Voorbeeld: W0LxxxxxxBxxxxxxx

                  Deze onlangs bijgewerkte HERE-kaart van Europa voor uw Opel CD500/DVD800 MY2011-navigatiesysteem omvat miljoenen vierkante kilometers en vele Points of Interest in de volgende landen: 1: België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië , Hongarije, Ierland, Italië , Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Slovenië, Slowakije, Spanje , Tsjechië, Turkije, Zweden, Zwitserland.

                  In deze nieuwe Opel kaartupdate zijn circa 41052 rotondes, 785448 straatnamen, 32405 eenrichtingsstraten en 154925 verplichte rijrichtingen toegevoegd of gewijzigd.

                  Behalve zeer nauwkeurige routes vindt u op deze duidelijke, gedetailleerde kaarten vele POI’s: golfbanen, theaters, hotels, parkeerplaatsen en nog veel meer, waardoor deze meest recente editie van de digitale Opel GPS-kaart de perfecte gids is voor al uw autoritten in Europa.

                  Deze HERE-kaart is compatibel met het volgende satellietnavigatiesysteem van Opel: CD500/DVD800 MY2011

                  #18151740
                  Franco49
                    Lid sinds:
                    29 June 2014

                    drinksalotofpetrol, dezelfde heb ik sinds kort ook ,maar mijn navigatie is de 800 versie , het werkt prima maar ik had deze gekocht van een forum lid en koste mij 100 euro , nou had ik graag een kopie ervan omdat ik het eigenlijk niet vertrouwd vind om de originele in de wagen te laten ,maar hoe kom ik daaraan ? (weet dat het eigenlijk niet mag ! )

                    #18151741
                    drinksalotofpetrol
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 December 2014

                      Er mag nog wel veel meer niet ;), maar een kopie zal wel lastig worden. Als je dat lukt heb je een goeie handel in handen. Wat je kunt doen is natuurlijk de Benelux op de harde schijf zetten van je DVD800 en de navigatie dvd zelf thuis op bergen. Als je naar het buitenland gaat pak je gewoon de navigatie dvd uit de kast en stop je die in je DVD800 zodat je over heel Europa beschikt.

                      #18151742
                      Franco49
                        Lid sinds:
                        29 June 2014

                        drinksalotofpetrol, ik heb nu de Benelux wel op de harde schijf staan , alleen ga regelmatig naar Duitsland en dan is het wel een beetje lastig , maar het gaat mij niet om de handel hoor puur voor mijzelf bedoeld , er word de laatste tijd hier zo vaak in auto ingebroken dan je bijna radeloos er van word .

                        #18151743
                        drinksalotofpetrol
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 December 2014

                          Als je een DVD 800 hebt dan zou je ook Duitsland er bij op kunnen zetten. DVD 800 heeft namelijk een harde schijf van va. 2 gigabyte. Duitsland is ongeveer 920MB groot en Benelux ongeveer 340MB, dit kan dus makkelijk op de harde schrijf van een DVD 800.

                          #18151744
                          Franco49
                            Lid sinds:
                            29 June 2014

                            drinksalotofpetrol, ik ga het proberen , ik heb nu dus alleen de Benelux erop staan meende dat er niet meer op kon , in ieder geval bedankt .

                            #18151745
                            Insignia 16 TURB0
                              Lid sinds:
                              31 December 2014

                              Een goede morgen,
                              Ik heb een Insignia uit 2011 met B op de 10e plek geleverd met cd500.
                              Ik heb een DVD800 geschikt voor my2011 gekocht echter deze wordt niet gelezen.
                              Update nodig via Opel?
                              Of is er een andere oplossing? Of kan het dom weg niet?
                              Prettige jaarwisseling.

                              Erik

                              #18151746
                              frweber
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 February 2013

                                moet normal kunnen maar denk dat je eerst de oude kaarten moet wissen

                                #18151747
                                Franco49
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2014

                                  Ik heb dezelfde gekocht en er gewoon overheen gezet en dat zonder problemen.

                                  #18151748
                                  Mike16v
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    Ik heb een cd500 in mijn insignia van 2009

                                    en heb de Opel DVD800 MY09/10 EUROPE 14/15 origineel, maar werkt dus niet in mijn auto …

                                    tevens heb ik ook de firmware update voor de cd500 , zodat ik ook zou kunnen streamen via mij iphone, maar als ik die wil installeren ben ik ook mijn navi kaart gegevens kwijt, dus ben op zoek naar een vrij recente dvd met kaart gegevens die wel werkt in mijn auto ..

                                    Welke dvd heb ik dan wel nodig ??

                                    #18151749
                                    frweber
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 February 2013

                                      dvd 800 werkt alleen bij model 2011 met een b op de tiende plaats van het chassinummer

                                      #18151750
                                      Mike16v
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        Daar ben ik nu ook bang voor… :(

                                        :hmmz nu maar hopen dat ik hem nog kwijt raak op mp dan maar

                                      18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.