carkit verwijderen

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie carkit verwijderen

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    beun-de-haas

jongens, ik heb jullie hulp weer eens nodig.

in de frontera hebben we een cdr 500 zitten. deze werkt eerst naar behoren tot 2 weken geleden.
      toen deed de radio een kwartier lang niks meer en daarna deed hij het gewoon weer.
      maar nadat ik de accu losgehad heb bij het sleutelen doet hij helemaal niks meer.
      ik kan op knopjes duwen wat ik wil maar er gebeurt niks, zekeringen zijn nog goed.
      vanmiddag gaf hij heel eventjes een teken van leven maar dat was een halve minuut, toen stond er SAFE op het scherm. toen ik op het AS knopje drukte ging het alweer weg.

weet iemand wat dit probleem kan zijn?

bij voorbaat dank.

midnight black
      Deelnemer

Slecht contact ergens? bijvoorbeeld tussen contactjes van afneembaar frontje.

Anoniem

je moet de code opnieuw invoeren
          als de spanning erafgeweest is

heb je die code niet dan kun je die via de dealer wel weer opvragen ;)

zonder code geen muziek meer uit de radio :cry :cry

beun-de-haas

ik heb het frontje er al een paar keer afgehad en de pinnetjes schoongemaakt.

en ik kán de code niet invoeren want hij gaat gewoon niet aan of uit
            op de AS knop drukken heeft ook geen nut :hmmz

beun-de-haas

jongens, het is al gelukt king:

ik had de contactjes van het frontje een beetje geschuurd, toen deed hij nog niks.

toch nog maar eens naar de zekeringen gekeken. ze waren niet kapot maar de pinnetjes waren gewoon heel vies.
              die afgeschuurd en jahoor, hij ging weer aan.

alleen kon ik hem niet meer uitzetten met het knopje, dat werkt niet meer :( maar de volumeregeling dan wel weer.

dus toen maar met contact aan en uit gezet en toen kon ik eindelijk de code invoeren. maar direct 2 keer gedaan zodat ik er de volgende keer vanaf ben. :angel

bedankt voor de hulp :thumb :thumb

midnight black
              Deelnemer

Toppie!

beun-de-haas

nu de radio weer werkt wil ik graag de carkit verwijderen, het gaat om zo’n ding voor die grote nokia’s.
                  hoe kan ik dit ding weghalen? gewoon de kabel afknippen en in het dashboard proppen?
                  of moet het hele dashboard er dan uit?

beun-de-haas

weet niemand hier het antwoord op?

ik zou hem graag vanmiddag willen uitbouwen.

Juffer1
                    Deelnemer

Wij kunnen hiervandaan niet zien hoe de carkit is ingebouwd.
                      1 ding is wel zeker en dat is dat de kabels doorknippen geen goed idee is.

Er zit tussen je radio en de carkit namelijk een verbinding en zowiezo een stuurmodule van de Nokia (Zal Nokia CK oid opstaan) en dan heb je of een losse luidspreker ergens of een mute box die tussen je carkit en je radio zit.

Vaak wordt dit soort spullen achter je dashboardkastje geplaatst, je zou die er eens uit kunnen halen om te kijken.

beun-de-haas

bedankt voor het antwoord :thumb

er zat inderdaad achter het dashboardkastje zo’n blauw doosje waar nokia op stond. hier had ik alle stekkers uitgetrokken en gaan volgen waar ze heen gingen.

alleen 2 kabels wist ik niet wat ik er mee moest, 1tje was voor de stroom waar die van afgetakt is weet ik niet. maar die laat ik mooi zitten (zit toch zo’n stekker op dus kan geen contact maken)

en de mute zat zelfs niet aangesloten :shock:

nu is dus de hele carkit eruit.

bedankt voor de antwoorden :thumbup :thumbup

Powercorsa

Altijd even aftapen, je gaat je anders helemaal rot zoeken als het stekkertje toch stiekum sluiting maakt (of zo’n mooi dopje erin zoals ze bij sommige merken autoradio doen)

beun-de-haas

hmm, dat is zo’n stekkertje met inwendige contacten. dus die kan écht nergens tegenaan komen.

maargoed, ik zal straks even het stekkertje aftapen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.