can bus probleempje?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum can bus probleempje?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277549
    tijne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2005

      beste,

      ik heb 3 vage problemen met met vec c (vol can-bus)

      1:als ik richting aan geef naar rechts werkt alles ok. als ik richting aan geef naar links gebeurt het regelmatig dat hij willekeurig na een keer of 5 6 uit zich zelf stopt. terwijl je stil staat of nog recht door rijd.

      2: als ik de scrol knop aan de linker kant van me stuur in druk doet hij het soms wel maar soms activeert hij ook de stem bediening (cd70 navi) terwijl dat de knop er naast is.

      3: de cruisconrtol valt soms iedere sec. uit en soms blijft hij gewoon keurig aan staan. (pootjes van de hendel al schoon gemaakt) maar als hij uit valt weet hij ook de vorige snelheid niet meer.

      ik denk dat het de (cim???????) is die gaar is want alle drie lopen via deze comp denk ik. of loopt de stuurwiel bediening rechtstreeks naar de radio?

      ik hoor graag wat jullie er van denken.

      ps: ik heb al gezocht maar niks kunnen vinden.

      #18324001
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Heb zelf ook problemen met de cruise control. Al eens een andere hendel geprobeerd heeft maar kort geholpen. Enigste optie een nieuwe! Denk dat de richtingaanwijzer dan ook opgelost is.

        Stuurwielbediening. Word de schakelaar los halen en de boel schoonmaken. Hopen dat het helpt

        #18324002
        tijne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2005

          Dank voor je reactie.

          Maar de hendel daar zit alleen de cc in de richting aanwijzer zit daar niet in die zit in de cim. Daarom ben ik ook bang dat ik die moet.vervangen

          #18324003
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Beide hendels communiceren met de cim volgens mij.
            Denk dat de cim nog wel in orde is maar de knopjes van de cruis controle gaar zijn.
            Als je cim gaar is valt meestal eerst je cockpit uit of gaat raar doen.

            Je kunt de cim en bijbehorende functie uitlezen en resetten als er fouten zijn. Tip schakel functie van richtingaanwijzer etc.

            Groet jraaf

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.