camber afstellen opel astra g

Forumindex Forums Modellen Astra camber afstellen opel astra g

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275662
    hennes
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 March 2007

      Wie heeft er verstand van het afstellen van het camber van mijn opel astra g station van 2003, ik ga aanstaande dinsdag naar een afstel specialist om mijn wielen te laten uitlijnen, ik dacht dat een normale afstelling van het camber ongeveer tussen 3-4-5 -0 graden moet zijn, maar de vraag is nu ik wil hem wat meer negatief camber geven maar ik weet niet hoeveel, ja ik kan hem wel 3 graden laten geven maar dan weet ik ook zeker dat ik over een half jaar aan nieuwe set banden toe ben, maar heeft iemand ervaring hier mee iemand met wat race ervaring? ik dacht zelf aan 1 graad of 1.2 graden maar wat is wijsheid, ik doe dat omdat ik het maximale grip wel hebben, dus ik heb al dubbelle achter veren en koni schokdempers, want ik vind het niet te rijden in de straat allemaal bulten en drempels ja ok de 20 meter niet normaal je rijd alles kapot en het is niet zo dat ik als een gek ga scheuren neeee dat niet, maar als iemand me een klein beetje op de goede weg kan helpen ja graag dan.
      groetjes Hennes en alvast bedankt.

      #18312275
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Bij een standaard g zal camber niet snel gaan aangezie je naaf recht aan de veerpoot zit met 2 bouten en anders ook heel je veerpoot scheef gaat staan..
        Of heb je een schroefsetje met magic camber bouten??
        Andere manieren van slijtage op je band verminderen is de sporing in of uit.. Dus of je wiel naar binnen of naar buiten gericht staat waardoor je op de binnenzijde of buitenzijde van je band gaat rijden…

        #18312276
        hennes
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 March 2007

          ja ik heb die magic caber bouten, ja sorry dat had ik er bij moeten vermelden (ff vergeten)

          #18312277
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            http://www.vikingspeedshop.com/suspension-101-camber-caster-and-toe/” onclick=”window.open(this.href);return false;
            Misschien dat dit je meer info geeft
            Auto laten uitlijnen dan kunnen zij het goed voor je afstellen.. Op het oog valt niet te doen..

            #18312278
            hennes
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 March 2007

              Ja daar had ik wat aan bij Vikingspeed en nog een leuke site gevonden, Camber – Street Tires (0.5 – 1.0 degrees negative) / Race Tires (1.0 to 2.0 degrees negative) en ik denk dat ik hem op 1.2 graden laat zetten, niet te gek doen ik hoef er niet mee te racen :-?
              Bedankt voor het meedenken.

              #18312279
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                als je je wielen laat uitlijnen kun je ook vragen of ze het camber wat extra negatief willen zetten naar wens.. dan zullen zij verder wel weten hoe je wiel moet staan

                #18312280
                hennes
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 March 2007

                  ja dat ga ik zeker vragen

                  #18312281
                  hennes
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 March 2007

                    even nog wat recht zetten ik heb me vergist met dat camber, dat ging over de achter kant van de auto ik zal het nu er goed bij zetten: front Camber – Street Tires (1.5 – 2 degrees negative) / Race Tires (2.5 – 3.5 degrees negative)
                    dus dan word het voor mij 1.5 graad negatief

                    #18312282
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      Achter valt weinig te verstellen qua camber volgens mij..
                      Achter zit een subframe en de draagarmen links en rechts en daar zit je naaf met remtrommel of wiellager met remschijf op met 4 bouten..
                      Bij een achterwielaandrijver heb je vaak wel iets verstelbare draagarmen omdat bij een achter subframe geen aandrijfas , diffrentieel en steekassen in passen..

                      #18312283
                      hennes
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 March 2007

                        Ja dat is zo, wilde daar ook niet aan komen het gaat alleen maar over de voorkant en als dat allemaal klaar is wilde ik een center zetten zodat ik weet hoe het staat als ik het een keer los moet maken voor bv nieuwe sport dempers van koni, ja je zal wel zeggen dat kun je meteen beter meteen doe maar ja ze koste wel zo’n 200 euro per stuk, maar dan heb je ook wel wat die kun je van buiten af instellen.

                        #18312284
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          http://m.jom.de/item/34353735″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                          Voor wat meer heb je al een schroefsetje… Kun je de rijhoogte aanpassen als je je astra verlaagt krijg je ook camber zonder die magic camber bouten..

                          #18312285
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            Je kunt magic camber bouten gebruiken, maar ze zijn er ook die van de bovenste boutgaten een sleufgat maken.
                            Dat zie je ook wel eens op schroefsets. Scheelt toch weer zo’n 40 euro voor die bouten.

                            Eerst het camber afstellen en daarna de sporing bijdraaien, niet andersom!

                            Achter kan ook wel, maar dan zal er wat meer los moeten en zul je met shims moeten werken.

                            #18312286
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              In de racerij verstellen ze de camber vaak boven op de veerpoot.. Niet achter de naaf…
                              Ik zou daar niet de veel mee rommelen met name van het uitboren van de gaten..
                              Als je je camber verstelt zul je ook je stuurkogels iets af moeten stellen want als je de naaf naar binnen duwt duw je de stuurkogels iets naar buiten en krijgt je wiel een in spoor ( toe in) stand… ( als dit zo klopt)

                              #18312287
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Het uitsleuven kan prima. Het gaat ook maar om enkele mm’s. Dat is voldoende om het camber wat bij te trekken.
                                Camberplates voor boven op is nog mooier. Zo blijft de onafgeveerde massa mooi in lijn. Maar Ja…duuuur….

                                #18312288
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  Klopt.. Maar zoals ik al zei dat doen ze in de racerij in o.a. de clio cup.. Dan krijg je een 2 plaatjes 1 voor aan de veerpoot vast te maken de ander aan de schokdemper en dan zitten er 2 sleuven in waar je de schokdemper mee heen en weer kan schuiven om het camber te verstellen..

                                  Als je echt hardcore race wil gaan dan met een degelijk schroefsetje de auto + bestuurder afwegen zodat het gewicht gelijk verdeeld is over de 4 wielen..

                                  #18312289
                                  hennes
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 March 2007

                                    Ja Fearless je hebt gelijk eerst het camber en dan toe -spoor, zal ik ze nog nadrukkelijk zeggen voor ze er dubbel werk van gaan maken :-D

                                    #18312290
                                    hennes
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 March 2007

                                      Vandaag me auto laten uitlijnen ze zijn er precies 1 uur mee bezig geweest, ik was de eerste die met magic camber bouten :???: ik heb hem op 1.5 graad laten zetten en wat toespoor en ik moet zeggen hij rijd als een nieuwe auto, is veel stabieler en stuurt zo een auto het moet doen ik raad het iedereen aan, volgende fase misschien koni sport dempers er op maar dat moet ik even bekijken die kosten bij mister auto 180 euro per stuk maar wel bij mister auto op de Belgische site, ik snap dat niet dempers worden in Nederland gemaakt maar bij mister auto Nederland die hebt ze weer niet :shock:

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.