Forumindex › Forums › Overige › 4×4 › calibra tussenbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2011 om 19:57 #17869872
Alles er uit trekken zonder er iets voor in de plaats te zetten of hoe…?? Visco aanpassen en lagers vervangen kan ik nog wel in komen, maar als de bandenprofiel tolerantie blijft bestaan snap ik even niet hoe ze het aanpakken, kun je misschien meer details noemen?
29 december 2011 om 18:46 #17869873moet je met deze set wel met dezelfde bandenomtrek blijven rijden?
en is de overbrenging in de achteras iets om rekening mee te houden?(dit ivm evt corsa ombouw naar 4×4 met gebruik van een starre achteras van een kadett ofzo )
2 januari 2012 om 18:14 #17869795@InjectTheVenom wrote:
Alles er uit trekken zonder er iets voor in de plaats te zetten of hoe…?? Visco aanpassen en lagers vervangen kan ik nog wel in komen, maar als de bandenprofiel tolerantie blijft bestaan snap ik even niet hoe ze het aanpakken, kun je misschien meer details noemen?
thanx voor je pb, was dit topic helemaal vergeten :angel
maar heb een tijdje terug met iemand staan kletsen die het bij Hürrlimann had laten doen,
hun vervangen zoiezo alle tandwielen/lagers en maken een visco koppeling “op maat” naar het aantal “nm” wat ie aan moet kunnen
in zijn geval was de (ont)koppeling blijven zitten maar ook deze konden ze naar wens ook laten vervallen. (weet hier de details niet van)mijn verdeelbak gaat aankomend weekend uit elkaar trouwens, zal ff div foto’s van de ringen e.d. maken voor de liefhebbers ;)
8 maart 2012 om 20:43 #17869796ik heb mijn 4×4 bak vast gezet met zo een kit van 5 ringen
ik vind persoonlijk dat motor nogal gemakkelijk verzuip of hoe ze dat ook in het mooi nederlands zeggen
maar de seconde wagen aan het rijden is dan gaat hij wel goed
is gewoon het vertrek bij rode lichten of fille in bergop dat ik wat aan de mindere kant vind10 maart 2012 om 03:58 #17869813@swa wrote:
ik heb mijn 4×4 bak vast gezet met zo een kit van 5 ringen
ik vind persoonlijk dat motor nogal gemakkelijk verzuip of hoe ze dat ook in het mooi nederlands zeggen
maar de seconde wagen aan het rijden is dan gaat hij wel goed
is gewoon het vertrek bij rode lichten of fille in bergop dat ik wat aan de mindere kant vindmoet zeggen dat ik daar persoonlijk gene last van heb.
gewoon starten en rijden ;)
auto trek mss wat zwaarder op maar dat compenseer je zelf met je rechtervoet :jerry12 mei 2012 om 15:29 #17869874Er zijn dus meer mensen die de combinatie van 400pk en AWD werkend gekregen hebben, de vraag is hoe deze het gedaan heeft
http://www.youtube.com/watch?v=dArJy8CD53w&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 mei 2012 om 15:36 #17869875Deze tegen de 500pk met bi turbo en AWD :shock: Waarom kan ik nou verdomme geen Pools dan kon ik ze een mail sturen hoe ze het geflikt hebben :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=Cfhe5jT4qUw&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 mei 2012 om 16:59 #17869876Versnellingsbak en verdeelbak van een Audi S3 met een iets gekantelde motor, hmmm….
http://www.mickey-garage.pl/projekty/21/opel-calibra-turbo-c20let-4motion
481km–526nm” onclick=”window.open(this.href);return false;31 mei 2012 om 18:21 #17869877Mijn verdeelbak is ook kaduuk, lekt olie… Kan aan een versterkte koppeling etc komen voor 600 euro echter is dit goedkoper. Echter hoe zit het met het brandstof verbruik? Hoeveel is deze gestegen? Ik rij nu al 1 op 9,3 gemiddeld op fwd en wil niet dat het nog veel onzuiniger wordt!
31 mei 2012 om 19:16 #17869878@KiLLaHeRTz wrote:
Mijn verdeelbak is ook kaduuk, lekt olie… Kan aan een versterkte koppeling etc komen voor 600 euro echter is dit goedkoper. Echter hoe zit het met het brandstof verbruik? Hoeveel is deze gestegen? Ik rij nu al 1 op 9,3 gemiddeld op fwd en wil niet dat het nog veel onzuiniger wordt!
mijn verbruik zat rond 15 a 16 liter op 100km
maar was wel met open uitlaat van 63mm en gechipt…
hoeveel liter is dat eigelijk, zo 1 op 9,3?31 mei 2012 om 19:19 #1786987911
5 juni 2012 om 17:49 #17869880Merken meer mensen zo’n toename in verbruik?
6 juni 2012 om 11:27 #17869881@KiLLaHeRTz wrote:
Merken meer mensen zo’n toename in verbruik?
hoe bedoel je??
met 4×4 en zonder 4×4 rijden, of als de bak vast is??
verklaar je nader.groeten.
6 juni 2012 om 14:22 #17869882Verbruik van normale bak/fwd naar gelockde bak. Wat het verschil is
7 juni 2012 om 09:20 #17869883sorry, daar kan ik je niet echt mee helpen, maar mischien over een tijdje wel.
ik heb in mijn kadett de 4×4 zonder computer of zekering 19 aangesloten, maar met een schakelaar.
ik kan of fwd, of 4wd rijden.
bij 4wd schakelt de 4×4 alleen uit bij remmen, komt overeen met een gelockte bak.
moet binnenkort mijn tank vervangen door een andere, en ga er dan van uit dat mijn brandstofmeter weer goed werkt.
maar denk dat er tussen een 4×4 en een gelockte 4×4, minimaal verschil zal zitten in het verbruik.groeten.
7 juni 2012 om 13:03 #17869884Heeft denk ik voornamelijk met rijstijl te maken, zoals al wordt gezegd, de tussenbak schakelt normaal alleen vrij als er wordt geremd.
7 juni 2012 om 19:43 #17869885Hmm toch maar overwegen dan…
9 juni 2012 om 12:26 #17869886Heeft iemand misschien foto’s van de losse interne delen van een Calibra/Vectra 4×4 verdeelbak?
13 juni 2012 om 20:24 #17869887Nu had ik mijn calibra laatst op een brug, gestart en laten lopen in z’n 1, de achterwielen draaiden gewoon mee. Als ik 1 kant tegen hield bleef de andere kant draaien, zo niet harder. Hoe kan dat? Zekering 19 is er uit..
13 juni 2012 om 21:23 #17869888Platenpakket zal wel door wrijving gewoon meedraaien, krik maar eens een gewone FWD auto met beide voorwielen van de grond.
Vaak zelfs in de vrij draaien de wielen al rond. Dit komt gewoon door interne wrijving in de versnellingsbak, en in jou geval in de tussenbak.13 juni 2012 om 21:54 #17869889Ahh vandaar, zal sowieso even testen op een grasveld, dan merk je het snel genoeg :)
26 september 2013 om 18:31 #17869890Geloof niet dat die mensen uit Zweden nog verdeelbakken ombouwen? De website wordt alleen nog vertaald als je dit via google doet en vervolgens kom ik geen optie meer tegen hiervoor. Zou nog altijd eens willen weten wat ze exact modificeren behalve het toepassen van een verstevigingsplaat (over die laatste gesproken is deze ook los te verkrijgen?).
14 oktober 2013 om 07:36 #17869891Ik heb wel een mooie foto van die versterkte bak :angel Kost wel 3500 euries….
@InjectTheVenom wrote:
Geloof niet dat die mensen uit Zweden nog verdeelbakken ombouwen? De website wordt alleen nog vertaald als je dit via google doet en vervolgens kom ik geen optie meer tegen hiervoor. Zou nog altijd eens willen weten wat ze exact modificeren behalve het toepassen van een verstevigingsplaat (over die laatste gesproken is deze ook los te verkrijgen?).
14 oktober 2013 om 13:33 #17869892Zet eens online als je wilt, ben wel benieuwd…
14 oktober 2013 om 18:49 #17869893ik ook.
groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.