Forumindex › Forums › Overige › 4×4 › calibra tussenbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2011 om 21:58 #17869822
Nou ja… niet meer stuk lijkt me een groot woord, wel denk ik dat er een kwetsbaar gedeelte verdwijnt.
Je hele hydraulische gedoen onder de motorkap kan weg, evenals het elektronische gedeelte. Dat kan dan al niet meer stuk.
En die storing dat er stuurolie door de ontluchting komt omdat je koppelingspakket stuk is kan dus niet meer.
Echter ervaring heb ik er niet mee, wel wil ik het zelf gaan inbouwen als ik mn auto eindelijk kan gaan opbouwen. Voor zover ik op migweb kan lezen alleen maar positieve reacties.Jeroen
12 oktober 2011 om 22:09 #17869823hmm oke oke. mijn 4×4 doet het nog gewoon, heb er ook van die bussen onder van gema. olie die er elke jaar uit komt is ook nog gewoon mooi rood zonder ijzerslijpsel gelukkig. maar neem aan dat je deze wijziging alleen kan doen, en nut heeft als de bak nog heel is tog?!
groetjes ram
12 oktober 2011 om 22:13 #17869824Ja, kan alleen als de bak nog in orde is.
12 oktober 2011 om 22:18 #17869825hmmsz oke oke. ik zie eerst wel hoelang deze bak het nog blijft doen!
13 oktober 2011 om 18:38 #17869826Ik heb Mike zojuist een mail gestuurd om een set te bestellen.
17 oktober 2011 om 09:57 #17869827Hou ons maar op de hoogt zal ik zeggen :P
Groetjes Ram
17 oktober 2011 om 10:34 #17869828Beetje op en neer gemaild, einde van de week wordt de set verstuurd. Momenteel had ie er even geen op voorraad.
Jeroen
17 oktober 2011 om 18:49 #17869829plaats hier eens foto’s van de set, als je hem binnen hebt.
ben benieuwd.groeten.
27 oktober 2011 om 12:26 #17869830@ lemmuh; ondertussen al een pakketje binnengekregen?
ben wel benieuwd27 oktober 2011 om 15:50 #17869831Nee nog niet, komt ook voorlopig nog niet. Heb met Mike afgesproken dat ik de set bestel als ik zover ben. Eerst nog wat laswerk…
Wel heb ik een foto van de set,
Ik heb namelijk nog een hoop onderdelen nodig, zowel voor de motor als voor het onderstel. Dus misschien maak ik er wel een vakantie naar Engeland voor, eerst even kijken waar ik allemaal moet zijn en of het dan nog de moeite is. Set kost overigens 130 pond, dit is ong. €150,-
Als je wat verder zoekt is er ook nog iemand die de viscokoppeling kan verzwaren/controleren, voor €350,-. Helaas moet je dan wel je visco opsturen naar Zweden, naar die gasten van Maxxtuning.se dat zijn dezelfde als die met die blauwe Calibra 4×4 sprintte, inmiddels is dat een RWD geworden.Jeroen
31 oktober 2011 om 16:30 #17869832vanddag onderdelen binne gekregen, die 5 ringen dus.
van de week maar eens beginnen te knutselen king:4 november 2011 om 13:59 #17869833misschien eens een how to maken met foto’s en tekst.
en het verschil van deze ringen en de orginele eens laten zien.
als deze ringen hetzelfde zijn als de orginele, moet je het toch ook zelf kunnen maken met orginele ringen.
misschien denk ik nu even makkelijk, maar wil wel eens weten waar het verschil inzit.
en laat vooral eens weten hoe het rijd, vooruit en achteruit, en met scherp draaien, dus eigenlijk alle kanten.
de mijne knoept bij scherp sturen, als je dan remt.(4×4 uitschakeld)groeten.
4 november 2011 om 16:15 #17869834de 5 ringen zijn even dik als al de andere orginele ringen tesamen.
alleen hebbe deze ringen een binnen en buiten vertanding terwijl dat het bij de orginele of binnen of buiten vertandingen zijn met dan ook nog eens spacers tussen.
het monteren van de ringen stelt helemaal niets voor.
van het weekend maar eens proberen de oude eronder uit te halen en de ‘nieuwe’ eronderin te krijgen.
dan ook nog eens kijken voor de leidinge van de drukbol door te verbinden aangezien dat deze nu mag verwijdert worden.4 november 2011 om 21:57 #17869835ik heb gewoon het stuurhuis van een niet 4×4 erin geplakt ;)
5 november 2011 om 18:52 #17869836vandaag even kapotte tussenbak er onderuit gehaald.
van de week maar terug beginnen opbouwen :D6 november 2011 om 19:38 #17869837http://link.marktplaats.nl/498611555″ onclick=”window.open(this.href);return false;
kwam dat ook nog tegen op marktplaats.. is een belg maar weet niet wat hij heeft :jerry
6 november 2011 om 20:55 #17869838@16VCalibra wrote:
http://link.marktplaats.nl/498611555
kwam dat ook nog tegen op marktplaats.. is een belg maar weet niet wat hij heeft :jerry
dat zijn die 5 ringen.
heb de mijn ook via hem besteld6 november 2011 om 21:04 #17869839Aha oke oke. Ja want de andere hadden t uit engeland togg…
9 november 2011 om 17:17 #17869840in engeland kost het setje ongeveer €150,-
in belgie(marktplaats) kost het €230,-
volgens mij kan er voor €80,- heel wat verstuurd worden.groeten.
9 november 2011 om 18:39 #17869841ik was toen 120 pond incl verzending kwijt vannuit engeland, weet ff niet meer wat dat toen in euro’s was (pond stond toen heeeel laag)
vin 230 prijzig, hiervoor kan je ze zelfs nog wel zelf laten cnc snijden denk :hmmz
9 november 2011 om 21:18 #17869842Ik heb Mike Hayward gemaild, huidige prijs is 130 pond incl. verzending na NL
Jeroen
11 november 2011 om 18:25 #17869843ben terug met de cali aant rijden, met permanente 4×4 :afro
qua rijgedrag merk je eigelijk weinig tot geen verschil.
rijd en draait allemaal soepel.
moet wel nog wat onderdelen uitbouwen omdat ze nu overbodig zijn, zoals drukbol,4×4 bedrading… maar daar is geen haast bij.
ben er tevreden mee maar de auto gooit zich helaas niet echt vanachteren.
misschien eens kijken om gedeeltelijke sper te maken vanachter.11 november 2011 om 20:09 #17869844het veranderd ook niks aan de overbrengingsverhouding inderdaad, dit regeld de viscosekoppeling die in het achterste huis van de verdeeldoos zit.
ook deze schijn je aan te kunnen passen maar kan daar te weinig info over vinden om het te durven proberenenigste is dat ie nu wat makkelijker met 4wiel spin wegrijd :angel
en het duiken met remmen? ligt dat aan mijn auto of doet ie dat bij jou nu ook meer dan eerst? :-P
11 november 2011 om 21:46 #17869845Het is misschien wel handig omdat het zwakke gedeelte dan eruit is, maar las in het boekje van de calibra dat ze de 4×4 hebbe late uitschakelen tijdens het remmen omdat door natuurkundige redenen een auto met 4×4 minder (goed) remt? Nou snap ik dat niet helemaal want die skylines, subaru’s en terreinwagens dan? Wel als je je auto laat afstellen op de dyno moet je er een met een 4×4 bank zoeken..
Groetjes Ram
12 november 2011 om 17:05 #17869846Op migweb staat een hele uitleg van Qrew, die gast die met die blauwe calibra sprint… en hij veranderd viscokoppelingen voor 350 euro…
Jeroen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.