Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo 360PK
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2012 om 19:23 #17856562
@giuliettaevo wrote:
@2000 wrote:
Zoals stellig als jij alles “weet”, dan MOET je wel een jarenlange ervaring hebben in het tunen van c20let/xe’s? Dit kan natuurlijk, maar zoals je zelf al zei: er wordt een hoop geroepen, en de meesten weten niet waar ze het over hebben.
Zijn verhaal gaat over het opbouwen van motoren, zijn allemaal algemene dingen. Jarenlange ervaring met de C20LET of XE heeft daar weinig mee van doen.
Klopt, ik had me geconcentreerd op de eerste 2 feiten, maar de rest van het verhaal heb ik niks tegen in te brengen. Zowiezo niet, ik heb het al moeilijk genoeg met mijn eigen standaard c20xe. Laat staan dat ik me met tuningsperikelen ga bemoeien.
30 september 2012 om 21:39 #17856563Verhaal is ook heel duidelijk lijkt mij… :hmmz
Hoop dat dat voor iedereen geldt. :???:
30 september 2012 om 21:49 #17856564Denk dat het wel voor iedereen geld ja mits die een beetje fatsoenlijk verstand van motoren hebben..
30 september 2012 om 21:51 #17856565@16VCalibra wrote:
Beste Jalla, ik weet niet wie je bent wat je doet watvoor auto je rijd, is pas je eerste bericht ook, maar ben het met elke zin dat je hebt geschreven voor 100% met je eens.. Vooral het opnieuw honen en klakkeloos de zuigers er weer in doen is een beunoplossing. Dat gaat hier voor de 2e keer weer gebeuren strax. Ik zal jullie vertellen ik laat de motor weer in elkaar zetten, zelf stel ik niks voor en ik zie wel wat er gebeurt. Als het op deze manier gaat duurt het tog niet lang voordat het weeeer stuk gaat of ik kap er gewoon mee en ga gewoon ergens anders naartoe!
als nu al bekend is dat dezelfde zuigers er zo weer in gaan dan raad ik aan vooraf al te bedanken, alle gekochte onderdelen/ het blok retour laten gaan en het volledige bedrag inclusief alle extra gemaakte kosten via je advocaat terugeisen.
ik heb veel van deze dingen voorbij zien komen de afgelopen jaren, van amateurs tot en met “professionele” tuners uit de racerij. er is maar 1 iemand verantwoordelijk voor het werk en dat is de bouwer/tuner. doe het werk wat je goed kunt maar ga niet hobbyen met dingen die je niet onder de knie hebt, dan is je hele reputatie als bedrijf zo foetsie. tunen is zoveel meer dan alleen wat snelle onderdelen monteren. zelfde geldt voor chippen. half nederland bied chiptuning aan maar de mensen die echt verstand hebben van engine mapping zijn op 2 handen te tellen. de rest heeft wat files van internet gehaald/gekocht en wat stekkers en kabels.
1 oktober 2012 om 07:46 #17856566Als de zuigers niet ovaal zijn geworden, en een ander onderbok gebruikt word wat opnieuw geboord en gehoond word zal dit geen probleem opleveren.
Maar waneer het zelfde blok gebruik word en enkel gehoond zul je vermoed ik een oliedrinker krijgen.1 oktober 2012 om 08:55 #17856567@jalla wrote:
@16VCalibra wrote:
Beste Jalla, ik weet niet wie je bent wat je doet watvoor auto je rijd, is pas je eerste bericht ook, maar ben het met elke zin dat je hebt geschreven voor 100% met je eens.. Vooral het opnieuw honen en klakkeloos de zuigers er weer in doen is een beunoplossing. Dat gaat hier voor de 2e keer weer gebeuren strax. Ik zal jullie vertellen ik laat de motor weer in elkaar zetten, zelf stel ik niks voor en ik zie wel wat er gebeurt. Als het op deze manier gaat duurt het tog niet lang voordat het weeeer stuk gaat of ik kap er gewoon mee en ga gewoon ergens anders naartoe!
als nu al bekend is dat dezelfde zuigers er zo weer in gaan dan raad ik aan vooraf al te bedanken, alle gekochte onderdelen/ het blok retour laten gaan en het volledige bedrag inclusief alle extra gemaakte kosten via je advocaat terugeisen.
ik heb veel van deze dingen voorbij zien komen de afgelopen jaren, van amateurs tot en met “professionele” tuners uit de racerij. er is maar 1 iemand verantwoordelijk voor het werk en dat is de bouwer/tuner. doe het werk wat je goed kunt maar ga niet hobbyen met dingen die je niet onder de knie hebt, dan is je hele reputatie als bedrijf zo foetsie. tunen is zoveel meer dan alleen wat snelle onderdelen monteren. zelfde geldt voor chippen. half nederland bied chiptuning aan maar de mensen die echt verstand hebben van engine mapping zijn op 2 handen te tellen. de rest heeft wat files van internet gehaald/gekocht en wat stekkers en kabels.
AMEN ! :wors
1 oktober 2012 om 08:57 #17856568@Haasje17 wrote:
Als de zuigers niet ovaal zijn geworden, en een ander onderbok gebruikt word wat opnieuw geboord en gehoond word zal dit geen probleem opleveren.
Maar waneer het zelfde blok gebruik word en enkel gehoond zul je vermoed ik een oliedrinker krijgen.Ook al zullen ze ovaal geworden zijn weet ik nog niet of dat eerlijk verteld zou worden ook omdat het weer een kosteplaatje gaat zijn van honderden euro’s. Wiseco’s zijn nou eenmaal moeilijk duur. Over een ander onderblok is niet gesproken dus denk ook niet dat dat het geval gaat zijn. Oliedrinker is het vanaf het begin af aan al geweest. Zijn in totaal 2 kannen van 5 liter castrol edge 10w60 a €75 de stuk doorheen gegaan sinds ik de auto kreeg :jerry :jerry :jerry
1 oktober 2012 om 09:00 #17856569Ram, even een vraag, niet lullig opvatten, maar de meningen over de techniek zijn duidelijk en er staan veel mensen achter je en beamen wat je zegt en hebt uitgezocht.
Maar dat helpt je niet veel verder in dit probleem dat je hebt met DHZ Twente? Hoe ga je daar nu meer verder? Want daar lees ik eigenlijk helemaal niets over, van beide kanten niet, hoe jullie nu verder gaan met dit probleem?
1 oktober 2012 om 09:08 #17856570Ik denk dat ik er voor 99% achter sta dat ik em van de week gaat bellen en mijn geld terug wil en hij het blok mag houden + €3000 euro van het totaal bedrag. Wat mij redelijk lijkt.. Dan houd ik zelf alsnog €9700 over, kan ik wel wat moois voor laten bouwen ;). Denk alleen niet dat hij het eens gaat zijn met mijn voorstel. Zoniet zal ik het anders moeten aanpakken zoals anderen het ook zeggen. Dan maar op de moeilijke manier… Ik vat helemaal niks lulligs op, ik deel alleen mijn ervaring met de rest zoals de rest dat ook met mij doet. Een gewaarschuwd persoon telt tot slot voor 2 ;) . Ik bedoel dit ook niet lullig tegenover jouw he RISL voor hetgeval je dat gaat denken :D
1 oktober 2012 om 09:41 #17856571Nee, ik vat het ook niet lullig op.
Maar je zou mijn vraag ook kunnen opvatten als: ja leuk al dat gepraat, maar er zit geen voortgang in, of wel?En zo moest het dus niet overkomen ;)
1 oktober 2012 om 09:54 #17856572Mijn idee zou zijn:
Ander onderblok laten reviseren door een ANDER bedrijf dat Niels normaal gebruikt, bijvoorbeeld OMR.
De onderdelen hergebruiken die herbruikbaar zijn uit het huidige blok, wel nieuwe zuigerveren, pakkingen, lagers etc. natuurlijk.
Blok ook laten opbouwen door het andere bedrijf.Dit zal ongeveer zo’n 2 tot 3000 euro kosten, dan nog de inbouw en afstelling.
Inbouw kan Niels gewoon doen.Persoonlijk zou ik samen met een mediator (goede vriend, familielid die kalm kan blijven in dit soort zaken) langs Niels gaan of op neutraal terrein afspreken.
Dan spreek je de boel uit en kom je er uit wie wat moet betalen.
Bijvoorbeeld jij betaalt de onderdelen en Niels de rest?
Dit leg je vast in een soort contract / overeenkomst, daarin zet je ook de garantievoorwaarden enzo.Als de motor is ingebouwd en loopt, dan posten jullie beiden de oplossing en het resultaat.
1 oktober 2012 om 10:00 #17856573Zo dacht ik ook. Blok hoeft niets te kosten(als je een c20xe als basis zou nemen), honen/boren 35 euro p/s, lagers zijn de kosten ook niet, pakkingspakket, etc….Lijkt mij dat als de rest kan worden hergebruikt dat de kosten meevallen? (en dan heel even niet de 12000 erbij denken :cry )
Wat is/was er eigenlijk aan de kop gedaan?1 oktober 2012 om 12:21 #17856574AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Corsa_GSi wrote:
Mijn idee zou zijn:
Ander onderblok laten reviseren door een ANDER bedrijf dat Niels normaal gebruikt, bijvoorbeeld OMR.
De onderdelen hergebruiken die herbruikbaar zijn uit het huidige blok, wel nieuwe zuigerveren, pakkingen, lagers etc. natuurlijk.
Blok ook laten opbouwen door het andere bedrijf.Dit zal ongeveer zo’n 2 tot 3000 euro kosten, dan nog de inbouw en afstelling.
Inbouw kan Niels gewoon doen.Persoonlijk zou ik samen met een mediator (goede vriend, familielid die kalm kan blijven in dit soort zaken) langs Niels gaan of op neutraal terrein afspreken.
Dan spreek je de boel uit en kom je er uit wie wat moet betalen.
Bijvoorbeeld jij betaalt de onderdelen en Niels de rest?
Dit leg je vast in een soort contract / overeenkomst, daarin zet je ook de garantievoorwaarden enzo.Als de motor is ingebouwd en loopt, dan posten jullie beiden de oplossing en het resultaat.
mijn laatste reactie in dit topic
want wil me er eigenlijk niet eens mee bemoeien
maar wat hier door carsa gsi gepost is lijkt mij nog de redelijkste oplossing voor beide partijen ;)maar goed ik kan ook voor niemand beslissen dat moeten ze zelf uitmaken
enige wat ik nog steeds wat stom vind is dat
16vcalibra
hier wel alles post wat hij van plan is te gaan doen
voor dat hij t daadwerkelijk doet.tjah dan kan /zal niels het allemaal ook al gelezen hebben
en heeft echt contact opnemen al niet veel nut meer ;)
komt wat ???”vreemd” over
reken er maar op dat het hem ook hoog zit dus lijkt me sterk als hij t verhaal niet volgtik ben van mening dat je dit beter /gemakelijker tot n goed einde kan brengen
door er zamen uit te komen
ipv alles via het forum te spelen
en daarbij mag je uiteraard best je ongenoegen duidelijk maken
en moet je zelfs duidelijk maken wat je absoluut niet en wat wel wild.de bevindingen achteraf positief en of negatief kun je alsnog wel postten
maar probeer er eerst zamen uit te komen!!!!!!!gevoelsmatig denk ik dat je het er voor je zelf zo niet beter op maakt :shock: :shock:
begrijp me goed ik kom voor niemand in t bijzonder op
beide partijen ken ik niet persoonlijkmaar vind het zo,n verdomt kut verhaal aan het worden
dat zou opgelost moeten worden voordat het erger wordt ;)die investering MOET gewoon wat fatsoenlijks voor terug komen
niemand gooit lachend 12.000 euro weg…………………1 oktober 2012 om 13:25 #17856575@Corsa_GSi wrote:
Mijn idee zou zijn:
Ander onderblok laten reviseren door een ANDER bedrijf dat Niels normaal gebruikt, bijvoorbeeld OMR.
De onderdelen hergebruiken die herbruikbaar zijn uit het huidige blok, wel nieuwe zuigerveren, pakkingen, lagers etc. natuurlijk.
Blok ook laten opbouwen door het andere bedrijf.Dit zal ongeveer zo’n 2 tot 3000 euro kosten, dan nog de inbouw en afstelling.
Inbouw kan Niels gewoon doen.Persoonlijk zou ik samen met een mediator (goede vriend, familielid die kalm kan blijven in dit soort zaken) langs Niels gaan of op neutraal terrein afspreken.
Dan spreek je de boel uit en kom je er uit wie wat moet betalen.
Bijvoorbeeld jij betaalt de onderdelen en Niels de rest?
Dit leg je vast in een soort contract / overeenkomst, daarin zet je ook de garantievoorwaarden enzo.Als de motor is ingebouwd en loopt, dan posten jullie beiden de oplossing en het resultaat.
Ik geloof best dat niels zon blok kan opbouwen, dus ik zou zeggen ander onderblok en revisiebedrijf en laat niels zijn kwaliteiten nog eens uit de kast halen. Denk dat het dan ook tot een goed einde komt en zo hebben beide denk ik er baat bij.
1 oktober 2012 om 18:28 #17856576@RISL wrote:
Nee, ik vat het ook niet lullig op.
Maar je zou mijn vraag ook kunnen opvatten als: ja leuk al dat gepraat, maar er zit geen voortgang in, of wel?En zo moest het dus niet overkomen ;)
Er zit wel voortgang in want de kop ligt bij de revisie enzo geleiders zijn besteld. Maar om eerlijk te zijn heb ik het gehad met deze motor :(
1 oktober 2012 om 18:30 #17856577@Haasje17 wrote:
@Corsa_GSi wrote:
Mijn idee zou zijn:
Ander onderblok laten reviseren door een ANDER bedrijf dat Niels normaal gebruikt, bijvoorbeeld OMR.
De onderdelen hergebruiken die herbruikbaar zijn uit het huidige blok, wel nieuwe zuigerveren, pakkingen, lagers etc. natuurlijk.
Blok ook laten opbouwen door het andere bedrijf.Dit zal ongeveer zo’n 2 tot 3000 euro kosten, dan nog de inbouw en afstelling.
Inbouw kan Niels gewoon doen.Persoonlijk zou ik samen met een mediator (goede vriend, familielid die kalm kan blijven in dit soort zaken) langs Niels gaan of op neutraal terrein afspreken.
Dan spreek je de boel uit en kom je er uit wie wat moet betalen.
Bijvoorbeeld jij betaalt de onderdelen en Niels de rest?
Dit leg je vast in een soort contract / overeenkomst, daarin zet je ook de garantievoorwaarden enzo.Als de motor is ingebouwd en loopt, dan posten jullie beiden de oplossing en het resultaat.
Ik geloof best dat niels zon blok kan opbouwen, dus ik zou zeggen ander onderblok en revisiebedrijf en laat niels zijn kwaliteiten nog eens uit de kast halen. Denk dat het dan ook tot een goed einde komt en zo hebben beide denk ik er baat bij.
Om eerlijk te zijn ben ik het vertrouwen helemaal verloren, ik zou het liever door iemand anders laten doen als ik heel eerlijk mag zijn.. Er is te vaak iets mis geweest waardoor ik er geen vertrouwen meer in heb
1 oktober 2012 om 18:31 #17856578@2000 wrote:
Zo dacht ik ook. Blok hoeft niets te kosten(als je een c20xe als basis zou nemen), honen/boren 35 euro p/s, lagers zijn de kosten ook niet, pakkingspakket, etc….Lijkt mij dat als de rest kan worden hergebruikt dat de kosten meevallen? (en dan heel even niet de 12000 erbij denken :cry )
Wat is/was er eigenlijk aan de kop gedaan?Als mijn let verneukt is wil ik er uiteraard ook een let voor terug, ik wil dan geen xe onderblok. Uiteindelijk voor wie zijn die kosten dan? Denk voor mij?
1 oktober 2012 om 18:33 #17856579@Corsa_GSi wrote:
Mijn idee zou zijn:
Ander onderblok laten reviseren door een ANDER bedrijf dat Niels normaal gebruikt, bijvoorbeeld OMR.
De onderdelen hergebruiken die herbruikbaar zijn uit het huidige blok, wel nieuwe zuigerveren, pakkingen, lagers etc. natuurlijk.
Blok ook laten opbouwen door het andere bedrijf.Dit zal ongeveer zo’n 2 tot 3000 euro kosten, dan nog de inbouw en afstelling.
Inbouw kan Niels gewoon doen.Persoonlijk zou ik samen met een mediator (goede vriend, familielid die kalm kan blijven in dit soort zaken) langs Niels gaan of op neutraal terrein afspreken.
Dan spreek je de boel uit en kom je er uit wie wat moet betalen.
Bijvoorbeeld jij betaalt de onderdelen en Niels de rest?
Dit leg je vast in een soort contract / overeenkomst, daarin zet je ook de garantievoorwaarden enzo.Als de motor is ingebouwd en loopt, dan posten jullie beiden de oplossing en het resultaat.
Wie gaat die 2 3000 euro plus nog het afstellen betalen dan? Ik vind dat ik heb eenmaal heb betaald voor zo een motor en wil er nu geen cent meer aan uitgeven.. Hoop dat jullie mijn standpunt daarin heel goed begrijpen. Voor iedereen die hier met zulke oplossingen komt is het makkelijk praten, maar ik zit er strax uiteindelijk alsnog mee opgescheept als het niet naar mijn zin is. Je zou zelf maar je auto elke keer kwijt moeten zijn omdat er elke keer wat mis mee is, dan word je er ook leip van geloof mij nouw maar, helemaal na zo een investering.
1 oktober 2012 om 18:40 #17856580@16VCalibra wrote:
@Corsa_GSi wrote:
Mijn idee zou zijn:
Ander onderblok laten reviseren door een ANDER bedrijf dat Niels normaal gebruikt, bijvoorbeeld OMR.
De onderdelen hergebruiken die herbruikbaar zijn uit het huidige blok, wel nieuwe zuigerveren, pakkingen, lagers etc. natuurlijk.
Blok ook laten opbouwen door het andere bedrijf.Dit zal ongeveer zo’n 2 tot 3000 euro kosten, dan nog de inbouw en afstelling.
Inbouw kan Niels gewoon doen.Persoonlijk zou ik samen met een mediator (goede vriend, familielid die kalm kan blijven in dit soort zaken) langs Niels gaan of op neutraal terrein afspreken.
Dan spreek je de boel uit en kom je er uit wie wat moet betalen.
Bijvoorbeeld jij betaalt de onderdelen en Niels de rest?
Dit leg je vast in een soort contract / overeenkomst, daarin zet je ook de garantievoorwaarden enzo.Als de motor is ingebouwd en loopt, dan posten jullie beiden de oplossing en het resultaat.
Wie gaat die 2 3000 euro plus nog het afstellen betalen dan? Ik vind dat ik heb eenmaal heb betaald voor zo een motor en wil er nu geen cent meer aan uitgeven.. Hoop dat jullie mijn standpunt daarin heel goed begrijpen. Voor iedereen die hier met zulke oplossingen komt is het makkelijk praten, maar ik zit er strax uiteindelijk alsnog mee opgescheept als het niet naar mijn zin is. Je zou zelf maar je auto elke keer kwijt moeten zijn omdat er elke keer wat mis mee is, dan word je er ook leip van geloof mij nouw maar, helemaal na zo een investering.
Ik werk zelf in een garage bedrijf. En als wij afspreken dat een klant zijn auto een dag neer zet en het er 2 of 3 worden. Zijn ze echt niet blij. aangezien het bij jou 10 keer zo lang duurt. Snap ik nog niet dat jij nog niet uit je plaat bent gegaan.
ik zou ten einde raad zijn als ik in jou schoenen stond. Waarschijnlijk ben je dat nu ook.
jij hebt 12000 euro betaald voor die ombouw. maar er deugt dus niks aan ( eerdere posts ) jij hebt er gewoon recht op. Zeker voor zo,n bedrag !!!!!!
Dit moet kosteloos gerepareerd worden. aangezien dit zijn fout is . Allemaal door een spietje .. die hij voor het laatst los gehad heeft Dat is wel duideijk nu1 oktober 2012 om 18:56 #17856581Tog zou ik liever 3 kwart van mijn geld terug hebben en zelf een motor laten opbouwen. Want ja het word anders tog weer door dhz gedaan, waar mijn vertrouwen totaal bij weg is. Het klinkt misschien hard maar ik wil niet verder met dit blok en bedrijf :(
1 oktober 2012 om 19:02 #17856582dat zou inderdaad heel mooi zijn. Maar je moet het bedrijf de kans geven om dit op te lossen en je kosteloos een degelijk product te geven.
of het nu het zelfde blok is of een andere blok is de keuze van het bedrijf. Dat is het nadeel er aanDat je niet meer in dit bedrijf vertrouwd is vrij logisch na zo,n misser.
1 oktober 2012 om 19:31 #17856583@Vannos wrote:
dat zou inderdaad heel mooi zijn. Maar je moet het bedrijf de kans geven om dit op te lossen en je kosteloos een degelijk product te geven.
of het nu het zelfde blok is of een andere blok is de keuze van het bedrijf. Dat is het nadeel er aanDat je niet meer in dit bedrijf vertrouwd is vrij logisch na zo,n misser.
Er zijn tot nu toe al 3 kansen gegeven dit is nu de 4e keer dat de motor uit elkaar gaat als ik het goed heb. Na drie kansen is het tog klaar heb ik vernomen.
1 oktober 2012 om 19:37 #17856584zijn er verder nog vorderingen dan?
1 oktober 2012 om 19:43 #17856585@16VCalibra wrote:
@Vannos wrote:
dat zou inderdaad heel mooi zijn. Maar je moet het bedrijf de kans geven om dit op te lossen en je kosteloos een degelijk product te geven.
of het nu het zelfde blok is of een andere blok is de keuze van het bedrijf. Dat is het nadeel er aanDat je niet meer in dit bedrijf vertrouwd is vrij logisch na zo,n misser.
Er zijn tot nu toe al 3 kansen gegeven dit is nu de 4e keer dat de motor uit elkaar gaat als ik het goed heb. Na drie kansen is het tog klaar heb ik vernomen.
DAN GELD TERUG !!!
1 oktober 2012 om 20:27 #17856586@GSI Racer wrote:
zijn er verder nog vorderingen dan?
Nja de nieuwe geleiders worden er als t goed is ingezet. Zo ook 2e handse kleppen die niels me zou schenken. Motor word als het goed is weer gehoond omdat het hoonprofiel er weer af is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.