Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo 360PK
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2011 om 13:27 #17235684
Laaste tijd helaas beetje te druk om nog actief te zijn op het forum, werk blijft gelukkig maar doorgaan. Heb er inmiddels een nieuw project bij. Calibra turbo 360pk
Planning
– Motor reviseren
– GT2876R turbo
– Wiseco zuigers
– H-profiel drijfstangenRest van de foto’s volgen nog!
15 april 2011 om 15:35 #17856032hej,
als je dit gaat lukken gauw filmpjes plaatsen. ben erg benieuwd:P:D15 april 2011 om 15:57 #17856033Ik heb meteen een technische vraag: zijn wiseco zuigers altijd gesmeed?
15 april 2011 om 17:33 #17856034Post alsjeblieft zo veel mogelijk foto’s dan kan ik het afkijken voor als de mijne straks zover is :D Verdeelbak blijft ongemodificeerd of gaat deze naar Gema?
15 april 2011 om 18:22 #17856035[rquote=1914603&tid=146443&author=2000]Ik heb meteen een technische vraag: zijn wiseco zuigers altijd gesmeed?[/rquote]
Zuigers zijn nooit gesmeed ;) Dat is een hippe term die mensen aan versterkte/non-standaard zuigers geven, die van geen kant klopt ;)Zuigers worden gegoten (mal/gietvorm) of gefreesd, en daarna eventueel nog voorzien van coatings e.d.
Voor de extra duidelijkheid, smeden is dat je met een hamer en vuur een stuk metaal in een vorm slaat. Denk aan hoefijzers of traditioneel gemaakte zwaarden.
15 april 2011 om 19:43 #17856036[rquote=1914686&tid=146443&author=McKaamos][rquote=1914603&tid=146443&author=2000]Ik heb meteen een technische vraag: zijn wiseco zuigers altijd gesmeed?[/rquote]
Zuigers zijn nooit gesmeed ;) Dat is een hippe term die mensen aan versterkte/non-standaard zuigers geven, die van geen kant klopt ;)Zuigers worden gegoten (mal/gietvorm) of gefreesd, en daarna eventueel nog voorzien van coatings e.d.
Voor de extra duidelijkheid, smeden is dat je met een hamer en vuur een stuk metaal in een vorm slaat. Denk aan hoefijzers of traditioneel gemaakte zwaarden.[/rquote]
Lees
DIT
is ;););)Het is inderdaad niet het smeden wat jij bedoelt, maar het zijn toch echt wel gesmede zuigers ;)
16 april 2011 om 00:12 #17856037Hoe is het eigenlijk met de 350/500 pk c kadett? Die met die special paint erop waar de turbo door een of andere schooier was gestolen.:fy1
16 april 2011 om 01:54 #17856038Toevallig de Calibra van Ram (16VCalibra)?
Groet, Ravi
16 april 2011 om 09:07 #17856039En je gaat door naar de volgende ronde :jerry
[rquote=1914860&tid=146443&author=ISH]Toevallig de Calibra van Ram (16VCalibra)?
Groet, Ravi[/rquote]
16 april 2011 om 13:44 #17856040Zuigers zijn toch wel degelijk gesmeed, weet niet hoe je erbijkomt dat ze niet gesmeed zijn? Je hebt gegoten zuigers en gesmeede. Gesmede zuigers persen ze in een mal tot de goede vorm, zelfde als met een hamer en vuur dus. Smeden doen ze zo
[youtube:1kp09tiz]http://www.youtube.com/watch?v=bPF7jdPyQaU[/youtube:1kp09tiz]
Die C kadett is allang klaar, heeft de eigenaar alweer opgehaald.
Helaas nog geen tijd gehad om nog meer foto’s te uploaden, ben nu weg, 2 dagen Frankrijk!
16 april 2011 om 15:00 #17856041Leuk project Niels. Idd al een aardige tijd ‘stil’ hier omtrent je projecten !
Goed te zien dat je nog steeds met zulke projecten bezig bent, en ‘in business’ bent !Interessant filmpje trouwens over die zuigers, en ja ach, je hebt altijd lieden die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt..
16 april 2011 om 19:18 #17856042nu we het toch over groot vermogen hebben, hoe is het verlopen met die 500pk calibra van kilat.
daar heb ik ook al lang niets meer van gehoord, is die al klaar.
was er benieuwd naar.groeten.
17 april 2011 om 08:39 #17856043[rquote=1915357&tid=146443&author=kadett4x4]nu we het toch over groot vermogen hebben, hoe is het verlopen met die 500pk calibra van kilat.
daar heb ik ook al lang niets meer van gehoord, is die al klaar.
was er benieuwd naar.groeten.[/rquote]
Ja idd, das ook een van de verdwenen projekten.. die nooit een afronding hebben gehad hier op t forum..
Vind het trouwens knap dat je van tevoren al het aantal pk`s weet
17 april 2011 om 12:45 #17856044Pk’s van kilat’s of mijn calibra??
17 april 2011 om 18:10 #17856045[rquote=1915582&tid=146443&author=gsi-maffia][rquote=1915357&tid=146443&author=kadett4x4]nu we het toch over groot vermogen hebben, hoe is het verlopen met die 500pk calibra van kilat.
daar heb ik ook al lang niets meer van gehoord, is die al klaar.
was er benieuwd naar.groeten.[/rquote]
Ja idd, das ook een van de verdwenen projekten.. die nooit een afronding hebben gehad hier op t forum..
Vind het trouwens knap dat je van tevoren al het aantal pk`s weet [/rquote]
Je ontwerpt zo’n systeem op het aantal pk’s dat je wilt hebben, dus zo gek is dat nog niet het van tevoren te weten.
Eerder noodzaak.17 april 2011 om 20:22 #17856046[rquote=1915925&tid=146443&author=Asko][rquote=1915582&tid=146443&author=gsi-maffia][rquote=1915357&tid=146443&author=kadett4x4]nu we het toch over groot vermogen hebben, hoe is het verlopen met die 500pk calibra van kilat.
daar heb ik ook al lang niets meer van gehoord, is die al klaar.
was er benieuwd naar.groeten.[/rquote]
Ja idd, das ook een van de verdwenen projekten.. die nooit een afronding hebben gehad hier op t forum..
Vind het trouwens knap dat je van tevoren al het aantal pk`s weet [/rquote]
Je ontwerpt zo’n systeem op het aantal pk’s dat je wilt hebben, dus zo gek is dat nog niet het van tevoren te weten.
Eerder noodzaak.[/rquote]eerder noodzaak? iedere motor is anders zoo heeft de eene motor 350pk en een andere met de zelfde setup 365pk en dan licht het er ook nog aan wie hem inrijd dus het zal wel rond de 360pk zijn en alles wat die meer heeft is mooi tog?
18 april 2011 om 15:54 #17856048Uiteraard kan je gewoon kopiëren wat een ander heeft en “dezelfde setup” nemen en kijken hoeveel eruit komt.
Zodra je echter iets unieks wilt maken moet je echt wel een PK doelstelling hebben waar je je systeem naar ontwerpt.
18 april 2011 om 21:22 #17856049Nice.
Greetz KC
18 april 2011 om 22:09 #17856050[rquote=1915086&tid=146443&author=rallyastra]Zuigers zijn toch wel degelijk gesmeed, weet niet hoe je erbijkomt dat ze niet gesmeed zijn? Je hebt gegoten zuigers en gesmeede. Gesmede zuigers persen ze in een mal tot de goede vorm, zelfde als met een hamer en vuur dus. Smeden doen ze zo
http://www.youtube.com/watch?v=bPF7jdPyQaU
Die C kadett is allang klaar, heeft de eigenaar alweer opgehaald.
Helaas nog geen tijd gehad om nog meer foto’s te uploaden, ben nu weg, 2 dagen Frankrijk! [/rquote]
Alleen de basisvorm is behaald door die pers. Technisch gezien is dat geautomatiseerd smeden.
De daadwerkelijke nuttige vorm is behaald met frezen en boren.
Technisch gezien is de zuiger dus gefreesd. Het blok metaal waar het uit komt is wel voorbewerkt middels de pers om materiaalverlies te beperken en freeswerk minder te maken (persen is goedkoper dan nieuwe freesbits, lijkt me)Maargoed, het beestje moet een naam hebben.
Smeden is niet helemaal verkeerd, maar ook niet helemaal correct. Ik denk niet dat je het er volledig oneens mee kan zijn, gezien de hoeveelheid frees werk die er in gaat zitten.19 april 2011 om 17:23 #17856051[rquote=1916930&tid=146443&author=McKaamos][rquote=1915086&tid=146443&author=rallyastra]Zuigers zijn toch wel degelijk gesmeed, weet niet hoe je erbijkomt dat ze niet gesmeed zijn? Je hebt gegoten zuigers en gesmeede. Gesmede zuigers persen ze in een mal tot de goede vorm, zelfde als met een hamer en vuur dus. Smeden doen ze zo
http://www.youtube.com/watch?v=bPF7jdPyQaU
Die C kadett is allang klaar, heeft de eigenaar alweer opgehaald.
Helaas nog geen tijd gehad om nog meer foto’s te uploaden, ben nu weg, 2 dagen Frankrijk! [/rquote]
Alleen de basisvorm is behaald door die pers. Technisch gezien is dat geautomatiseerd smeden.
De daadwerkelijke nuttige vorm is behaald met frezen en boren.
Technisch gezien is de zuiger dus gefreesd. Het blok metaal waar het uit komt is wel voorbewerkt middels de pers om materiaalverlies te beperken en freeswerk minder te maken (persen is goedkoper dan nieuwe freesbits, lijkt me)Maargoed, het beestje moet een naam hebben.
Smeden is niet helemaal verkeerd, maar ook niet helemaal correct. Ik denk niet dat je het er volledig oneens mee kan zijn, gezien de hoeveelheid frees werk die er in gaat zitten.[/rquote]Het gaat om de HOOFD bewerking. Zo’n zuiger is matrijs-gesmeed: dat zorgt voor het hoofdproduct. De NAbewerking zal bestaan uit, schuren, boren, frezen etc…Maar omdat men bij de benaming van hoe het produkt is gemaakt kijkt naar de hoofdbewerking, heet het wel degelijk smeden. En dan maakt het niet uit hoeveel nabewerkingen en gangen er nog zijn. Iets wat in een gietmal wordt gegoten, blijft gegoten, ook al doe je er daarna nog 1000 andere dingen mee;)
19 april 2011 om 20:44 #17856052ik heb zo t idee dat als t zo door gaat dat er meer slap geouwehoer in dit topic staat dan mn project… dusss als er egt behoefte aan is open een topic in het slap geouwehoer gedeelte ;)
20 april 2011 om 16:57 #17856053De beste stuurlui staan weer aan wal hoor. Als je een huis gaat verbouwen moet je een plan hebben, zelfde is dat ook als je een motor of een auto gaat bouwen. Je moet een doel stellen waar je naar toe wil, zonder plan mislukt een dergelijk project ongetwijfelt.
Je kunt niet zomaar wat gaan doen, een planning voor een 360pk motor is totaal anders als die voor een 600 pk motor. Dus als je van te voren niet weet waar je naar toe wil mislukt het project zoals de projecten van de beste stuurlui hier.20 april 2011 om 17:26 #17856054:wors
Mee eens.
Ik wacht met veel ongeduld op de updates :thumbup
20 april 2011 om 18:58 #17856055@ rallyastra.
en goed thuis gekomen,ruitje heel?????
gr tim
20 april 2011 om 19:06 #17856056Hey Tim! Ja zeker goed aangekomen! Alles is nog heel, ga er zeker iemand heel erg blij mee maken! Kom wel keer weer een bakkie koffie doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.