calibra schroefset voor achter maken. tips?

Forumindex Forums Modellen Calibra calibra schroefset voor achter maken. tips?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    j3113

ik weet dat er schroefsetjes voor een calibra zijn te krijgen maar je kan ze dan maar minimaal verstellen.
      teminste dat vertelde ze van TA technix in essen.

nu was ik eigenlijk aan het denken kun je niet van een ander type opel/auto een schroefset monteren op de plaats van de schokdempers? de veren achter er tussenuit halen dat het geheel toch stevig is? of kan de carroserie dat boven niet aan?

iemand hier ervaring mee?

Fearless
      Deelnemer

Daar is de carroserie niet op berekend, denk dat je met een week de schokdempers in de kofferbak hebt staan.
        Het wordt wel vaak gedaan maar dan maken ze de boel wel stevig met plaatwerk. Mooie kokers er in lassen bijv.
        Is wel even wat werk, maar als je maximaal laag wil dan heb je dat er wel voorover :thumbup
        Zo heb ik een tijdje terug van voren een starletje verlaagd :jerry Daar is ook niet veel voor te krijgen.
        2cm toren opgehoogd, wordt ie dus automatisch 2cm lager. In combi met sportveren wou die ineens wel bumperschuiven :ass In een starlet! je lacht je ziek :D

trashmetal
        Deelnemer

ik denk niet dat het daar op berekend is en dat het spulletje gewoon openscheurt
          misschien dat hij met astra f veren wel lager gaat
          omdat een calibra zwaarder is

j3113

had zelf ook al een vermoeden dat het er waarschijnlijk niet op berekend was..
            het maximale dat je een calibra met veren kan verlagen is 70/60. maar dan moet je een set 70/50 en set 60/60 kopen..
            beetje onhandig..

veren van een astra f passen ook onder een calibra?

dacht mis is er iemand geweest die het uitgeprobeerd heeft.

trashmetal
            Deelnemer

ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar heb beide meermalen in mn handen gehad
              kan van de week wel even de diameter opnemen waar de kop van de schotel de veer ingaat
              heb nog een setje originele achterveren liggen om even te meten

j3113

iemand uit belgie vertelde mij dat het gewoon past. ludo aerts, weet niet of iemand hem kent. woont vlakbij roermond de grens over

trashmetal
                Deelnemer

ik ga er een klein beetje van uit dat het past
                  want veel van de astra f en calibra zijn 1 op 1 uit te wisselen
                  naam zegt me zo niks

j3113

indd heel veel hetzelfde.

ik hoor het wel!

McKaamos
                    Deelnemer

Het hele probleem met schroefsetjes onder een Calibra en nog een paar andere modellen is dat de openingen in de draagarnmen te klein zouden zijn om een fatsoenlijke schroefpoot in te doen.
                      De dempers van mijn Cali zijn een aardig stukje dunner dan de schroefpoten onder m’n Corsa. (originele dempers zijn wel ongeveer gelijke dikte).
                      Bij b.v. een Corsa heb je het probleem niet omdat de veerpoot dan niet in de arm steekt, maar met 2 stalen platen om de fusee heen wordt gemonteerd.

Het is altijd zo geweest dat je wel een schroefset kon krijgen voor b.v. een Calibra, maar daarbij kreeg je dan aangepaste draagarmen.
                      Je oude draagarmen moest je dan voor statiegeld opsturen (eurotje of 400 statiegeld die je bij aanschaf van de set eerst moest lappen). Met een aantal fabrikanten is daar een hoop gedonder mee geweest omdat ze zowat elke draagarm afkeurden met redenen als “te smerig”, “teveel krassen”, e.d. en dus bijna niemand z’n statiegeld terug kreeg.
                      Daarom heeft bijna niemand een schroefset onder een Calibra zitten.

O.a. KW maakt nog wel setjes en doet nog aan het statiegeld systeem, maar een KW set kost je behoorlijk duiten en het risico dat je je statiegeld niet terugkrijgt is flink groot.
                      Het is dus niet technisch onmogelijk, maar het is het statiegeldsysteem wat schroefsetjes de das om heeft gedaan.

De beste manier om een Calibra flink laag te krijgen is door simpelweg korte dempers te kopen (b.v. Koni’s of Bilsteins, die maken dat wel) en dan veren te kopen en die door de fabrikant na te laten persen.

j3113

Bij ta technix mag je de schroefset wel zelf in elkaar knutselen. Heb ik na gevraagt in essen. Dat met statiegeld klopt indd.. Afperse heb ik ook gehoord. Heb nu ook korte dempers ma heb setje 60/40. Kon die toen voor een mooi prijsje overnemen. Waren ongebruikt en kwamen failiesement opkoop af. Ma was de opties voor verlagen eens aan het bekijken.

pipo

schroefsetjes die ze van a techniks hebebn zijn volgensmij gewoon hulzen die je over je orginele poot schuift en dan afgelast.v-maxx is er ook mee bezig geweest maar konden hem dan maar max 60 verlagen anders sloeg de demper door en dus stuk.dus die zijn er mee gestopt. verder doen kw en fk nog wel de sets maken maar dan kom je op alleen hoogte verstelling 900 euro en hardheidverstelling 1250 euro.
                          ik heb zelf ook poten omgebouwd naar schroefset. kijk maar naar de ouwe kadett van piele die kon wel 13 cm naar beneden ;) terwijl je normaal maar max 80 kunt want dan lig je op je bumpstop.
                          en er zijn er nog een paar meer die met mijn schroefset rijden.dus mocht je geinterrreseert zijn stuur maar effe pb tje

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.