calibra pick-up

Forumindex Forums Modellen Calibra calibra pick-up

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254595
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      ik heb een aantal jaren geleden eens een calibra pick-up gezien in nijmegen, het was volgens mij een donker groene met houten rekjes achterop.
      nu was ik eigelijk benieuwd, of iemand meer weet over deze wagen.

      groeten.

      #18097520
      c-coupe16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 December 2012

        Hallo Kadett 4×4

        Het is al een tijdje geleden dat je deze vraag stelde maar ik vroeg me af wat er van onze Calibra was geworden. In de kenteken app kwam het kenteken niet meer voor die ging ik googlen en kwam jouw vraag tegen.

        Mijn vader kwam met een schade Calibra voor weinig thuis. Deze had weinig km gelopen maar liep vreemd genoeg wel op gas. Omdat je toen als particulier nog met grijs kenteken kon rijden kwam hij op het idee om er een grijs kenteken op zien te krijgen. Het idee met het wiel en de houten rekjes was een knipoog naar de USA pickups uit de jaren 50. Tevens kon het wiel redelijk de zij schade verbergen zonder dat er een nieuwe zijwand gemonteerd hoefde te worden.

        Na met de RDW gebeld te hebben en na te meten kwamen we tot de conclusie dat we me alleen het verwijderen de achterklep al een heel eind kwamen. Dat is toen gedaan en een want achter de voorstoelen gemaakt en wij naar de RDW. De auto was in staat nog steeds te herstellen in de oude staat.

        Aangekomen bij de RDW kregen we als reactie dat dit zo niet ging en dat we naar de RDW in Lelystad moesten voor een “type goedkeuring” test. Toen we de heren erop wezen dat we in principe alleen een gat in het achter scherm voor het reserve wiel hadden gemaakt en de achterklep hadden verwijdert en dus aan de carrosserie verder niets hadden gewijzigd gingen de heren overstag en gingen ze toch maar eens meten of we aan de “pallet” maten kwamen.

        Het bleek dat we 10 centimeter te kort kwamen en dat was precies de regenboog en de achterklep bevestiging aan de achterzijde van het dak. Verder moesten we de gasslang anders leggen we hadden de gastank op de plek van de achterbank gemonteerd en nog wat kleine dingen en dan zou het goed kunnen komen.

        We hebben de aanpassingen gedaan en bij de herkeuring is de auto goedgekeurd voor grijs kenteken.

        Ik heb er zo’n 1,5 jaar goedkoop want op grijs kenteken werd op gas rijden niet zwaarder belast, met veel plezier en bekijks rond gereden. Toen werd de wet gewijzigd en werd de automatische bak wat slecht en probeerde de auto te verkopen ja en toen bleek dat het “design” niet erg populair was. Want weinig tot geen reacties kregen we erop.

        Omdat mijn volgende projecten de ombouw van een c20xe in C Kadett voor de deur stond heb ik hem kunnen ruilen voor achteras, versnellingsbak en nog wat speciale onderdelen die ik hier voor nodig had. Als ik me goed herinner was dat een verzamelaar van Opels in Westelbeers. Op zich was ik erg blij om!dat het toch speciaal is zo’n grijs kenteken erop. Ik was bang dat de auto in verkeerde handen kwam en binnen 3 maanden op de sloop lag.

        Het is nogal een verhaal geworden maar dan wet “men” wat de gedachte achter dit project was.

        Groente
        Jean-Paul

        #18097521
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          leuk verhaal :thumbup
          echter ben ik nu wel raazend nieuwschierig hoe dit er uit gezien heeft

          kun je er geen plaatjes van postten???

          #18097522
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            Zag deze net is die het?

            #18097523
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Dat is wel apart, nog nooit gezien.
              Wanneer is hij “omgekeurd” naar het grijze kenteken als pick-up?

              HS-TT-62 is niet meer te vinden inderdaad.

              #18097524
              kadett4x4
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                Goh, helemaal niet meer aan gedacht.
                maar die was het volgens mij :thumb :thumb
                die verzamelaar in westelbeers, zal vermijeren (volgens mij) moeten zijn.
                gaaf dat de eigenaar mijn zoektocht heeft kunnen beantwoorden, zag de calibra toen in een flits.
                ben wel benieuwd of hij nog bestaat.

                groeten.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.