Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra C20XE Lexmaul gaat de deur uit!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2011 om 17:00 #17242653
Zo als me calibra er op dit moment bij staat>
Tijdje terug Groep A gekocht van RVS.
Nu alleen nog verlagen, maar daar moet nog keertje tijd voor gemaakt worden.
heb setje G&M 60/40.Er zat best wel wat vliegroest op de pijp en heb deze gewoon met staalborstels schoongemaakt en daarna weer gepolijst met pasta en polijstborstel. dit allemaal mooi op boormachine geschroeft en dat werkte prima. toch weer een paar uurtjes van de straat geweest king:
hier alvast de foto’s van de RVS Pijp. :kewlpicsDit lag er onder>>
De demper was zo rot dat die maar meteen rijp is gemaakt voor de stortbak, nadat ik m op z’n kophield en er n halve kg verkoolde/verroeste rotzooi uitkwam.
Dit komt er onder>>
RVS demper toen ik m kocht>
Na het schuren en polijsten>>
26 oktober 2011 om 18:03 #17932330groep A onder een calibra geeft een prachtig geluid :wub
26 oktober 2011 om 19:12 #17932331Laat maar is horen dan, en leuke sleutel plek zo te zien :thumb
26 oktober 2011 om 19:46 #17932332ja dat is erg handig wij op het werk hebben er ook nog 1 :)
27 oktober 2011 om 17:08 #17932333indd mooie sleutelplek. heb deze plek afgehuurd incl monteur :jerry
nee was bij de DAF garage in venray emiel werkt daar,
27 oktober 2011 om 17:40 #17932334@j3113 wrote:
Tijdje terug Groep A gekocht van RVS.
Er zat best wel wat vliegroest op de pijp . :kewlpicsje zou toch zeggen dat RVS niet roest.. :wink:
maar jammer genoeg kan RVS toch best wel roesten..
verder mooie glimmende uitlaat27 oktober 2011 om 20:50 #17932335@mantamartin wrote:
@j3113 wrote:
Tijdje terug Groep A gekocht van RVS.
Er zat best wel wat vliegroest op de pijp . :kewlpicsje zou toch zeggen dat RVS niet roest.. :wink:
maar jammer genoeg kan RVS toch best wel roesten..
verder mooie glimmende uitlaatrvs is eigenlijk ook niet “roest vrij staal” maar “roest vast staal” dit was ook vliegroest. oppervlakkige rotzooi dat roest is gaan vormen. maar was echt met staalborstel keer over de vuligheid en daarna polijsten en er was niks meer van te zien.
27 oktober 2011 om 20:54 #17932336Roest Vast slaat dan ook op het feit dat het niet zelf door-roest, en dat alleen de oppervlakte verroest kan raken.
Haal je het weg, dan kan er weer een nieuwe laag gaan roesten. Dus als je em constant blijft poetsen, poets je hem dus uiteindelijk stuk ;)Net als b.v. met aluminium. Dat oxideert alleen aan de buitenste laag. Kan wel gepoetst worden, maar dan gaat de laag onder die je hebt weggepoetst wer oxideren.
27 oktober 2011 om 21:02 #17932337te vaak schuren kan er indd niet goed voor zijn. maar door te polijsten haal je er zo weinig vanaf. en onder auto zal die niet vaak schoongemaakt gaan worden.
houd de eindpijpjes mooi schoon. ma ben nog aan het denken of ik deze pijpjes ga houden. heb namenlijk ook nog een sebring einddemper liggen thuis die ik er n keertje onder wil leggen. kijken hoe dat klinkt.
27 oktober 2011 om 21:37 #17932338hmm :???:
heb gewoon spijt van de verkoop :jerry
maar er komt wel een keer wat leuks voor terug!
nou nog een filmpje van het geluid :thumbup king:28 oktober 2011 om 05:48 #17932339@Hans1991 wrote:
hmm :???:
heb gewoon spijt van de verkoop :jerry
maar er komt wel een keer wat leuks voor terug!
nou nog een filmpje van het geluid :thumbup king:heb er n filmpje van. maar dat is vanuit de auto opgenomen. moet n keer n filmpje maken buiten de auto. dan hoor je veel beter.
volgens andere kun jij mij vanaf n paar km aan horen komen als ik m flink op z’n staart trap.
28 oktober 2011 om 11:05 #17932340Dus binne kort Stop Politie + db meeting en flink betale :jerry
28 oktober 2011 om 11:48 #17932341ja dat zal wat kosten denk ik. Moet nog keer db meeting doen, ma heb niet z”n apparaat.
Kost t niet 100 euro per db?28 oktober 2011 om 12:02 #17932342Ik heb van de zomer een DB meting gehad… En daarna de groeten uit leeuwarden…
Ik had met m’n V6 106DB en mocht ff 250 euro overmaken, bekeuring gaat via de officier van justitie als je meer als 10 DB boven het wettelijk gemiddelde zit, dit staat bij de RDW geregistreerd.
Mocht geloof ik iets van 85DB max zijn precies weet ik het niet meer…
Maar wat klinkt een Groep A toch geweldig onder een Cali, mis hem nu toch wel een beetje ben nu aan het onderzoeken of er iets gemaakt kan worden met een klep ertussen, maar dat is nog toekomst muziek….
Gr Martijn
28 oktober 2011 om 15:58 #17932343@Martijn1981 wrote:
Ik heb van de zomer een DB meting gehad… En daarna de groeten uit leeuwarden…
Ik had met m’n V6 106DB en mocht ff 250 euro overmaken, bekeuring gaat via de officier van justitie als je meer als 10 DB boven het wettelijk gemiddelde zit, dit staat bij de RDW geregistreerd.
Mocht geloof ik iets van 85DB max zijn precies weet ik het niet meer…
Maar wat klinkt een Groep A toch geweldig onder een Cali, mis hem nu toch wel een beetje ben nu aan het onderzoeken of er iets gemaakt kan worden met een klep ertussen, maar dat is nog toekomst muziek….
Gr Martijn
er is al iets dat met een klep werkt waardoor je t geheel kunt dempen en niet.
kost alleen wel veel. kan het navragen wat het precies is.28 oktober 2011 om 16:38 #17932344@j3113 wrote:
indd mooie sleutelplek. heb deze plek afgehuurd incl monteur :jerry
nee was bij de DAF garage in venray emiel werkt daar,
Ik wilde net zeggen, dacht nog even aan een eventuele garage bij de Havens vestiging die er zo uit zou kunnen zien maar had daar al mijn bedenkingen bij :jerry
28 oktober 2011 om 17:20 #17932345er is een of andere stealth demper bijv knopje drukke hoor je je uitlaat druk je nog een keer hoor je alleen de motor kosten 300euro dacht ik dat lieten ze zien bij 100% tuning
28 oktober 2011 om 19:08 #17932346hop katvervanger er onder king:
mis mijn cali met groep a en katvervanger nog steeds..
had bijna 119db haha..moet je ook vast wel bij in de buurt komen al.28 oktober 2011 om 19:20 #17932347heb geen idee hoeveel db me groep a haalt>
aan een kant stiekem niet teveel(scheeld weer wat in eventuele boete)
ma ik zal s n keertje bij ons op t werk n decibel metertje uit proberen,…
zal t dan s laten weten.
hoeveel meter vanaf t eindstuk houden ze de meter om t aantal db te bepalen?28 oktober 2011 om 19:59 #179323481 meter
28 oktober 2011 om 22:36 #17932349Nou wat een project :hmmz
zie tot nu toe alleen foto’s van een plug&play pijpje?Poets dat ding eens jongen, en zet ‘m eens goed op de gevoelige plaat ;)
Wel jammer dat de pijp niet gecentreerd in de tunnel hangt eigenlijk, misschien toch eens een x aanpassen ;)
Set dikke wielen, flink naar onder gooien, interieur in orde maken & een x een goede poetsbeurt geven, dan heb je een super autotje!
En rijdt dat ding warm, want ik blijf niet bezig met dat blokkie van je :thumbup29 oktober 2011 om 11:59 #17932350UPDATE
heb thuis nog even gezoch naar foto’s van de koprevisie.
Links de nieuwe kop ks700 en rechts de oude ks400
29 oktober 2011 om 12:39 #17932351foto’s van de moterruimte.
29 oktober 2011 om 14:55 #17932352netjes.
volgende stap is veerpootbrug?
ga je zeker merken man :)29 oktober 2011 om 16:42 #17932353Wat is die kop verschil dan?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.