calibra achterzijramen vervangen??

Forumindex Forums Modellen Calibra calibra achterzijramen vervangen??

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208522
    opelkadetje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2004

      nu is het zo dat (anderen ook:() de zijraamrubbers beginnen te golven met dit weer.. en nu heb ik een calibra (sloper) zien staan waarvan de zijramen los liggen, en die hebben een soort van kunststof strip ipv rubber..

      ik neem aan dat dit een goeie oplossing is voor het golfprobleem.

      alleen nu is de vraag hoe haal je je zijramen er knap en netjes uit en zet je ze weer terug, misschien iemand een how to?

      advies e.d.?:D:D

      #17461418
      0Rudy0
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2005

        dat stripje zit vast aan je zijruit..
        je ruitje zit met kunstofmoertjes aan de binnezijde vast(eventueel nog gekit)
        dus achtterbank eruit,zijpaneel er uit,paneel bij de stijl en als t goed is kan je erbij :D
        suc6
        gr Rudy

        #17461419
        opelkadetje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2004

          dat stripje daar bedoel je de buiten strip mee neem ik aan, die zit idd vast op de ruit zelf.. is het rubber wat buiten rondom zit op de ruit ook vast op de ruit of niet?

          en over het rubber bovenaan zeg maar zit een kunststof strip die ook helemaal verderloopt tot aan de voorkant van de auto, moet deze verwijdert worden oid?

          #17461420
          the aviator
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 May 2008

            zijruitje zit aan de binnenkant alleen vast met die kunstof moertjes en is niet gekit aan de auto verder..Ik heb al die kunstof moertjes losgedraait en dan moet je het ruitje er voorzichtig uitdrukken..de strip die aan de bovenkant (aan ’t dak) loopt, zit bevestigt aan het dak met schroeven en die krijg je niet los. je zult dat stripje dus ook wat meer naar buiten moeten drukken om die ruit er uit te krijgen..

            hier heb je alvast een foto van die kunstof schroeven, als je wilt kan ik meer foto’s voor je maken omdat ik er al 1 ruit uit heb. Succes!

            ps, het rubber wat is gaan golven zit idd vast aan je ruit..

            #17461421
            opelkadetje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 December 2004

              kijk dankje… duidelijke foto.

              stomme vraag maar hoe zit je zijpaneel vast?:D

              #17461422
              Calibration
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 October 2007

                links boven van je paneel zit een klein schroefje, en de rest is allemaal van die drukknoppen. Dus gewoon met beleid eraf trekken.

                #17461423
                opelkadetje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 December 2004

                  ok danku

                  #17461424
                  Calibrainpower
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Let wel goed op met de nieuwe monteren dat de onderkant van het raampje goed schoon is. Je steekt het nieuwe raam met de bovenkant achter die zwarte lijst die van A naar C stijl loopt en dan ‘schuif’ je hem als het ware over de bovenkant van je achterscherm. Zit daar dan zand o.i.d. dan maak je makkelijk krassen. Ik heb dat toen opgelost door op de goede plek een stuk schilderstape te plakken. Die moet je alleen niet te ver naar achteren plakken, anders zit ie weer klem tussen je ruit en je achterscherm.

                    #17461425
                    opelkadetje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 December 2004

                      dankjewel voor je advies:D

                      ik ga binnenkort wel eens even kijken hoe het allemaal zit als het weer wat knapper weer is..

                      #17461426
                      johanhoeksra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 April 2012

                        @opelkadetje

                        ik heb mijn zij ramen er ook een op nieuw in laten zetten maar heel vaak zijn de boutjes die in het raam vast zitten slecht en draaien ze door zodat je het raam niet vast genoeg aan kunt spannen en dan krijg je water binnen , de garage heeft ze bij mij er gewoon in geplakt net als andere auto ruiten. want als je water binnen krijgt loopt het ook vaak door naar je binnen scherm en daar gaan je wielranden van roesten. het is maar een tip mischien heb je er iets aan.

                        groet johan

                        #17461427
                        opelkadetje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 December 2004

                          hey johan, inmiddels ben ik ruim 2 jaar calibra loos.. maar denk dat de andere mensen die dit willen doen er wel wat aan hebben.
                          bedankt voor je tip

                          #17461428
                          InjectTheVenom
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2004

                            Toen ik de ruitjes bij mij los haalde draaiden die schroefdraadjes niet door maar sommigen braken spontaan los van het rubber toen ze onder een hoek uit hun gaatjes moesten en dan zette ik nog niet eens druk of kracht :( Hopelijk overleven die van de nieuwe ruiten het straks wel (ook bij mij zat er golfslag in de rubbers).

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.