C20xe valt uit bij gas geven !

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20xe valt uit bij gas geven !

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18330072
    xcamps
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2012

      Hallo .

      Ik heb uiteindelijk mijn motor aan het lopen gekregen met zen andere ecu . Maar als ik hem start en gas geef valt hij uit ! Na lang zoek werk is mij opgevallen dat de ecu spanning op de massa zet . En zo doende heb ik 12v op de geschakelde + 15 met het contact af ? Ik dacht eerst de alternator maar als ik deze afkoppel blijft dit het zelfde alleen als de ecu af koppel valt de spanning weg . Iemand een idee waar dat aan kan liggen ?

      #18331187
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Spanning op welke massa? Vaak lijkt dat zo te zijn, doordat een massa bijv. niet aangesloten zit, en in een kring hangt met massageschakelde onderdelen die aan de plus hangen. Stel je een lampje voor dat plus krijgt, en via een schakelaar naar massa aan/uit gezet wordt, zodra die uit staat en jij aan de ‘massa’ van dit lampje meet dan zie je ook 12 volt… Dit kan erg misleidend zijn.

        Meten is weten, als je weet wat je meet…

        #18331191
        xcamps
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2012

          Hallo ,

          Merci voor je antwoord , als ik de massa op de batterij koppel gaat het lampje van de batterij branden zelfs met de alternator los gekoppeld . Zelf op de 15 geschakelde plus meet ik 12v met het contact af . Als ik mijn ecu los koppel is alles weer normaal ! Mijn eerste ecu was stuk en daarom startte de motor ni . Met de andere ecu start hij wel maar wil ni op toeren komen . Zowel de kappotten als de nieuwe ecu hebben dit probleem !

          Greets xavier

          #18331194
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Het probleem zal de ecu niet zijn, alleen de defecte zal een defect hebben. Het probleem zal in de bedrading zitten verwacht ik.

            Hoe is het met het brandstofpomp relais los?

            Kun je schema lezen?

            #18331199
            xcamps
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2012

              Hallo

              Met pomp relais los heeft hij het ook !

              Schema’s lezen is geen probleem maar ik heb maar een deel van een c20xe bedradings schema en dan nog wel in het Russisch !

              #18331200
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                En de pomp loopt zeker ook al gelijk? Die hoort namelijk pas te gaan lopen als je de startmotor bekrachtigd.

                #18331201
                xcamps
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 May 2012

                  Nee de pomp draait pas als ik de motor start zoals het hoort !

                  #18331202
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Ok, das positief. Maar heb je whatsapp, kan ik je effe schema en legenda in Nederlands sturen…

                    #18331204
                    xcamps
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 May 2012

                      Ja en dit is mijn nr.:

                      #18331211
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Heb je geappt, zou je nr wel weghalen… Beter int vervolg via privébericht doen…

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.