Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE swap Kadett E
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 april 2019om 10:45 door
M1988.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2019 om 10:02 #18364857
Hallo Opelfanaten,
Sinds een aantal weken geleden ben ik begonnen met een motorswap: van een 1.4i naar c20XE. Bij de motor werden kabelboom, ECU, versnellingsbak,assen en veerpoten met fusee en remmen geleverd.
Plug & Play dus…. zo gezegd, zo gedaan. Alles zit er nu in en op zijn plek. De bijgeleverde kabel boom heeft al wat knip en plakwerk achter de rug maar heb geprobeerd alles toch enigszins normaal aan te sluiten. Zover ik weet is alles wat aan kan worden, aangesloten.
Probleem is, krijg geen stroom op de benzinepomp relais (87B) bij contact of starten. Ook is er geen vonk en als ik benzinepomp ff met een omweg aansluit spuiten volgens mij de injectoren ook niks (ruik niks) tijdens het starten. (Startmotor en lampjes dashboard werkt)
Het gaat trouwens om een relais zoals links onder beschreven

Ik heb voor de zekerheid al een nieuw relais, krukassensor en kvsensor besteld maar ik vermoed dat dit het probleem niet gaat oplossen en het duurt even voordat deze binnenkomen…
Wie weet hoe ik een stap verder kan komen?
25 maart 2019 om 12:55 #18365004Brandstofpomp gaat pas werken zo gauw de krukas draait, daarvoor dient onder andere het brandstofrelais. Maar als je de brandstofpomp “buitenom” aansluit dan kun je de benzineaanvoer checken op het ventiel op de brandstofrail. De injectoren kunnen natuurlijk wel vastzitten als het blok lang heeft stilgestaan, ook dat kun je testen.
Vonken komen natuurlijk ook uit de ECU. Maar als niets werkt, is je ECU dan wel goed?
26 maart 2019 om 11:57 #18365034Brandstofpomp van een 1.4i is singlepoint en de C20XE heeft een multipoint pomp nodig.
29 maart 2019 om 16:39 #18365155Heb uiteindelijk een andere ECU weten te bemachtigen en met deze startte die meteen. Natuurlijk inmiddels ook een 3 bar pomp op gemonteerd waardoor die prima loopt. Volgende probleem is oliedruk lamp die af en toe aan gaat na terugval in toeren (niet altijd) waarna gas geven tot een flink aantal toeren het lampje weet doet doven. Heb wel gekeken of er olie boven kwam maar spetterde als een gek.
Sensor of overdrukventiel misschien?
17 april 2019 om 10:45 #18365604Afgelopen weekend (nieuwe) distributie riem geklapt. Allebei de nokkenas tandwielen van tijd en lijkt allemaal geen compressie meer te hebben. Tot zover krukaspoelie nog niet los gekregen, als het goed is vandaag wel met nieuwe tol.

Iemand toevallig nieuw blok in de aanbieding?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.