C20xe swap

Forumindex Forums Modellen Kadett C20xe swap

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352533
    GSIdennis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2018

      Hallo,

      Wat zijn ongeveer te totale kosten om een c20xe in een kadett c te leggen? En wat zijn punten om op te letten bij deze motorwissel?

      #18364454
      Rondjerijder
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 March 2019

        Op dit moment ben ik ook aan het uitzoeken om er wat anders in te maken.
        Motor is nog niet helemaal gepland maar ben wel al bezig assen te regelen.
        Achteras zal eentje worden van een 1.6, vooras het liefst ook van 1.6 maar ben al blij met de draagarmen daarvan, bak zal een getrag 240 worden waarschijnlijk maar laat me graag overtuigen door anderen die het beter weten.
        Graag had ik hier wat ideeën van anderen opgedaan.
        Over de kosten ga ik helemaal niet nadenken nu, die vallen achteraf toch altijd weer tegen.
        Ik hoop hier toch iets op te steken want het wiel opnieuw uitvinden is alleen maar extra en onnodig werk.

        #18364455
        Motormuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 March 2005

          inderdaad vooras en achteras van een 1.6 en een getrach 240 is prima past zo in de tunnel van een automaat zf bak is ook een optie als je er al aan kunt komen en ze zijn razend duur

          #18364460
          Rondjerijder
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 March 2019

            Bedankt Motormuis, ik dacht dat ik in de goede richting zat maar een bevestiging verhoogt wel het zelfvertrouwen. :yahoo:
            Over die vooras is nog een beetje onzekerheid, ik kan er namelijk eentje kopen die uit elkaar ligt en niet geheel compleet is. :unsure:
            De bovenste draagarmen, stuurhuis en stabilisatorstang ontbreken, nou heb ik wel ergens gelezen dat de onderste dikker zijn en een forsere kogel hebben maar over de bovenste kan ik niks vinden.
            Betekend dit dat de bovenste armen het zelfde zijn als die van een 1.2 as ?
            Kan ik stuurhuis en stabilisatorstang overzetten ?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.