C20XE oliedruk opstarten.. Hij loopt, maar tikt hard onder h

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE oliedruk opstarten.. Hij loopt, maar tikt hard onder h

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    sw16v
    Deelnemer

Heb ik ook gehad met een 16v, bleef maar tikken… oliedruk genoeg ook in de kop etc.

uiteindelijk goed warm laten worden door normaal stationair te laten draaien. paar keer gas geven, toen waren de klepstoters helemaal gevuld, nooit geen problemen weer gehad!

GlennGSI
      Deelnemer

Ok dat zijn goede berichten… het ergste ging alweer door men hoofd :P

Maare dan ga ik van de week ff de uitlaat helemaal gasdicht maken ( lekt tussen het spruitstuk en de katvervanger ) de stappenmotor vervang ik dan ook ff want die is niet helemaal lekker volgens mij

Ook de radiateur dan maar vervangen.. ff kijken nog waar ik er 1 vandaan kan halen…

En tjah een stukje rijden dan…

GlennGSI
        Deelnemer
          Fearless
          Deelnemer

Klepstoters is het eerste wat in mij op komt.

Blok staat natuurlijk al een tijdje stil.
            Heb je ze nog uitelkaar gehad en schoongemaakt?

GlennGSI
            Deelnemer

origineel gepost door Fearless
              Klepstoters is het eerste wat in mij op komt.

Blok staat natuurlijk al een tijdje stil.
              Heb je ze nog uitelkaar gehad en schoongemaakt?

Het blok zelf heb ik niks aangedaan ( op het spuitwerk na ) ik heb em gereviceerd gekocht. Degene waar ik hem van gekocht heb heeft de klepstoters nagekeken/vervangen en met olie derin gemonteerd. Blok staat idd al een aardige tijd stil na revisie. Denk ook dat dat het is.

svdk20
              Deelnemer

dat kleine tikkie??? das gewoon te lang stil gestaan. ff lekker warm laten draaien daarna klein stukje rijden en ik vermoed dat het tikken weg is.

Fearless
                Deelnemer

Jah, je kan ze wel met olie terug steken…maar als je het blok een tijd laat staan drupt dat toch wel weer naar het carter.

Zal vanzelf goed vollopen :D

Maar look @ the bright sight……its alive :D:D:D

freek corsa
                  Deelnemer

Tikkende stoter moet wel ophouden als de motor warm is, zo niet, dan moet je hem beter af beulen :angel

Als dat ook niet helpt en je weet zeker dat het een stoter is, dan kun je een klein beetje ATF olie erbij in doen. ( je vervangt de olie toch na 500 a 1000 km )

CommoCruiser
                    Deelnemer

Als een C20XE een tijd heeft stilgestaan willen die klepstoters inderdaad flink tikken.
                      Bij een maat van mij tikte hij soms wel meer dan 5 minuten als we het blok weer eens in een andere koets hadden gelegd en hij dus een tijd niet gelopen had.
                      Dat blok heeft nog jaren circuitgebruik overleefd, dus dat getikt kan niet echt kwaad.
                      Het moet inderdaad wel ophouden als de motor goed warm is.

Heb je er 10W40 of 5W40 in gegooid ?
                      Dat kan ook nog schelen.

GlennGSI
                      Deelnemer

Zit 10W 40 in, bedankt voor alle reacties !

Olie gaat er idd na 1000km weer af en dan komt er ook gelijk kwaliteit olie in.

We gaan het merken of het overgaat als ie warm is/ stukje gereden heeft. Maar dan heb ik eerst nog een andere radiateur nodig :P Iemand wat liggen toevallig ? :P

freek corsa
                        Deelnemer

Ja ik heb er wel 1, geen idee of het past, maar hij is in ieder geval wel nieuw ;)

GlennGSI
                          Deelnemer

origineel gepost door freek corsa
                            Ja ik heb er wel 1, geen idee of het past, maar hij is in ieder geval wel nieuw ;)

als het er 1 is van een E Kadett GSi 8v dan hou ik me aanbevolen ! :jerry ( was dat idd vergeten te melden welke ik precies nodig heb king: )

12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.