Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe met throttlebodies of carbs
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 november 2018om 15:48 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2016 om 17:53 #17277050
Hallo ik ben Jacob-Jan en ik ben nieuw op dit forum , ik had wat vraagjes over een c20xe die ik in een kadett b wil gaan hangen. ik zou het super vinden om er 2 webers op te zetten maar hoe zit dat met het verbruik? als het echt te gek zou zijn zat ik aan te denken om voor tb’s te sparen maar kan het ook niet anders? ik zat te denken om het inlaatspruitstuk met de injectors aan te passen en dan de webers van binnen leeg te halen en dan een gaskleppositie sensor er in te fabriceren dus zeg maar je oude webers als TB te gebruiken. Dat je toch de efficentie hebt van TBs en de oldskool look van webers.
Alvast bedankt!
17 juni 2016 om 17:56 #18321305Het woord efficentie kan je gelijk wegstrepen…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
17 juni 2016 om 18:01 #18321306KRSA2000,
Nee toch niet ? Ik zag er iemand mee in Frankrijk , zo kwam ik op het idee om het uitzoeken..18 juni 2016 om 10:56 #18321307je kan ook voor motorfiets carbs gaan r1 bijvoorbeeld
18 juni 2016 om 15:46 #18321308Motorfiets carbs zijn niet echt makelijk af te stellen op een auto. Throttle-bodies zouden meer passen
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
18 juni 2016 om 15:57 #18321309Het afstellen van motorcarburateurs is best wel te doen, alleen je moet wel even weten dat het geen bromfiets carburateur is met 1 sproeier.
Bij een motorcarburateur zijn het er meer.Het idee van webers leeghalen en daar injectie in te bouwen vind ik niks.
Je kunt voor leuk geld een setje ITB’s krijgen die dezelfde aansluiting als webers hebben.
(chargertech.nl bijv)Maar hoe wil jij de injectoren gaan aansturen?
21 juni 2016 om 14:48 #18321310Ik had het idee à la lexmaul iets te bouwen, of beter gezegd in de stijl van WKT voor de turbo motoren maakt. Gewoon origineel spruitstuk afzagen en er trompetten op bouwen die in een collector uit komen, en dan een centrale gasklep gewoon aan de zijkant. Je kan in diverse diameters gasklephuizen kopen waar gewoon de bosch positiesensor op past….
En ik wou dat eigenlijk maken met verstelbare kelklengte, maar misschien eerst maar eens een vaste lengte om eens effe leuk mee te experimenteren.
http://www.aliexpress.com/item-img/100MM-universal-THROTTLE-BODY-PERFORMANCE-INTAKE-for-4-100mm-TPS-Throttle-Body-Toyota-Supra-Soarer-1JZ/1875561007.html#” onclick=”window.open(this.href);return false;
21 juni 2016 om 16:34 #18321311ford YB (cosworth) motoren hebben ook mooie spruitstukken en passen redelijk makelijk met andere flens!
21 juni 2016 om 17:42 #18321312Alleen heeft je blok dan geen zelfontluchting meer, vaak ook een nadeel bij tb spruitstukken…
14 november 2018 om 22:57 #18361821Als voor de rest je blok standaard is en geen vrij programeerbare ecu op zit vrij nutteloos. Een lexmaul inlaat en 2 nokkenassen is nog betaalbaar en superfun. Of als het wat meer mag kosten dat kan ook. Kan je alles leveren. Wosner, omega zuigers catcams nokkenassen en verstelbare tandwielen de lexmaul inlaten. Alles wat je maar wil
23 november 2018 om 15:48 #18361963Dbilas heeft een TB set dat werkt met alle standaard sensoren en ecu.
Heb er mee gereden op mijn X16XE en dat ging als de brandweer, dus op een C20XE zal het ook wel werken.
Je hebt trouwens ook TB sets die er al direct uit zien als carbs, maar bij TB’s zit je meestal vast aan een vrijprogrammeerbaar motormanagement.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.