Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe met snelle nokken tikt na stukje knallen
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 augustus 2024om 11:08 door Corsa A GTI 2.0 16v.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2010 om 14:36 #17221487
hey allemaal
vandaag me snelle nokkenassen gemonteerd
gekocht als 272 graden risse motorsport
echter als ik boven de 7000rpm ben geweest en daarna weer rustig rijd tikken al me klepstoters ( teminste lijkt erop dat het daarvan daan komt)
na 500meter rustig rijden is dit ook gelijk weer over .
heb vandaag ook olie ververst 10w40 shell helix.misschien iemand die weet hoe ik hiervanaf kom
kom niet aanzetten met niet boven de 7000 toeren komen want hij trekt juist nu super door in hoge toeren:Phoor graag wat jullie zouden doen met dit probleem
Mvg Jarno
21 mei 2010 om 15:58 #17675410word alleen maar erger… zijn de klepstoters die aan het het einde van hun leven aan het komen zijn.
Bij mij begon het toen ik NOS gebruikte bij accelereren. Even rustig rijden en getikt weg.
Maar met de maanden werd het erger ene erger tot ze bleven tikken. Nu zijn ze vervangen en tikt nimmer21 mei 2010 om 16:24 #17675411toch vreemd dat ik het totaal niet had voor de nokkenassen of krijgen ze nu gewoon meer te verduren en laten ze hun zwakte zien:P.
dacht eerst aan de olie maar die moet goed zijn rij normaal altijd met 10w40.
dan maar ff rustig rijden tot er weer een geld boom rijp is.23 mei 2010 om 00:19 #17675412origineel gepost door jarno29-01
toch vreemd dat ik het totaal niet had voor de nokkenassen of krijgen ze nu gewoon meer te verduren en laten ze hun zwakte zien:P.Zo kan je het inderdaad zien, :D
Want ze moeten nu hun werk doen bij toerentallen waar ze normaal niet komen, :o ivm de toerenbegrenzer, als die nog niet gechipt was voordat die nokkenassen erin gingen.
Of draaide je al meer als 7000 rpm voordat die assen erin gingen?Ben je voor de rest wel tevreden over deze assen?
Wil deze namelijk zelf ook gaan halen binnenkort.23 mei 2010 om 00:36 #17675413geluid is stukken beter iets minder kracht onderin maar maakt een hoop goed op hogere toeren!!
vandaag heel stuk gereden en geen getikt niks ook niet na door trekken .
alleen heb nu een olie lekkage carter was al dus verwachte na het vervangen van de kurken pakking door de xev pakking opgelost te hebben maar helaas hij gaat juist harder lekken.
lijkt erop dat het carter iets krom is ofzo ff goed zoeken waar het vandaan komt:hmmz23 mei 2010 om 05:24 #17675414origineel gepost door Mr. Bone
origineel gepost door jarno29-01
toch vreemd dat ik het totaal niet had voor de nokkenassen of krijgen ze nu gewoon meer te verduren en laten ze hun zwakte zien:P.Zo kan je het inderdaad zien, :D
Want ze moeten nu hun werk doen bij toerentallen waar ze normaal niet komen, :o ivm de toerenbegrenzer, als die nog niet gechipt was voordat die nokkenassen erin gingen.
Of draaide je al meer als 7000 rpm voordat die assen erin gingen?Ben je voor de rest wel tevreden over deze assen?
Wil deze namelijk zelf ook gaan halen binnenkort.Ik heb ze misschien over he binnekort
23 mei 2010 om 06:10 #17675415origineel gepost door jarno29-01
geluid is stukken beter iets minder kracht onderin maar maakt een hoop goed op hogere toeren!!
vandaag heel stuk gereden en geen getikt niks ook niet na door trekken .
alleen heb nu een olie lekkage carter was al dus verwachte na het vervangen van de kurken pakking door de xev pakking opgelost te hebben maar helaas hij gaat juist harder lekken.
lijkt erop dat het carter iets krom is ofzo ff goed zoeken waar het vandaan komt:hmmznou ik snap wel waarom hij lekt de paking is duner als die kurken paking wat je kan doen is onder de karterpan boutjes ringtjes legen of je moet ze in korte heb ik ook gehad met mijn c kadett ik heb ook de xev paking er onder
hij staat bij jou gewoon beetje open nog23 mei 2010 om 12:04 #17675416Heb je je klepstoters nog uitelkaar gehaald en schoongemaakt, voor je de nokkenassen monteerde?
Ik heb het bij mijne wel gedaan, want ik wist niet hoe ze waren (nooit gereden met de motor)
Ze waren allemaal wat smerig van binnen.
Nu het motortje loopt heb ik nog nooit geen tikkende klepstoters gehoord:thumbup Ik gebruik wel 5w40 volsynteeth olie….23 mei 2010 om 12:52 #17675417tikken is totaal over geen idee waarom maar het is gewoon nu oke
ringentjes heb ik gebruikt bij het carter maar krijg sterk het vermopeten dat het bij me olie pomp weg komt.
is lastig te zien met huis tuin en keuken krikje ligt niet echt comvertablen onder een auto die loopt.
en een ander probleem is me temperatuur sensor ook ineens de geeft gegeven :mad:.
nou ja zo blijf je op de straat zal ik maar zeggenow en ik heb de klepstoters niet open gehad omdat de motor keurig liep voor het monteren van de nokken ook nergens aanslag in de motor ziet er gewoon super schoon uit.
23 mei 2010 om 14:36 #17675418origineel gepost door jarno29-01
tikken is totaal over geen idee waarom maar het is gewoon nu oke
ringentjes heb ik gebruikt bij het carter maar krijg sterk het vermopeten dat het bij me olie pomp weg komt.
is lastig te zien met huis tuin en keuken krikje ligt niet echt comvertablen onder een auto die loopt.
en een ander probleem is me temperatuur sensor ook ineens de geeft gegeven :mad:.
nou ja zo blijf je op de straat zal ik maar zeggenow en ik heb de klepstoters niet open gehad omdat de motor keurig liep voor het monteren van de nokken ook nergens aanslag in de motor ziet er gewoon super schoon uit.
Lekt hij sinds je de nokkenassen hebt gemonteerd?
Het oliekanaal in de risse nokkenassen lopen door tot aan de nokkenasbout.
Je moet een heel klein beetje loctite of gasafdichtings loctite aan de nokkenasbouten
doen anders loopt er olie langs.
Ben ook een keer druk aan het zoeken geweest. Nokkenaskeerringen vervangen, nieuwe klepdekselrubber enz.
Bleek dus later dat het via de nokkenasbout eruit kwam. Kun je slecht zien omdat het achter
de nokkenastandwiel vandaan komt dus je denkt eerst aan de nokkenaskeerringen.23 mei 2010 om 19:00 #17675419@ Youri: ik hoor het dan graag als het zover is, :P. ik heb er voorlopig toch nog geen haast mee, ;).
@ Miruni: bedankt voor de tip,:thumbup. Dus een beetje loctite op de bouten waarmee je de nokkenastandwielen aan de nokkenassen bevestigt?
24 mei 2010 om 17:16 #17675420origineel gepost door Miruni
origineel gepost door jarno29-01
tikken is totaal over geen idee waarom maar het is gewoon nu oke
ringentjes heb ik gebruikt bij het carter maar krijg sterk het vermopeten dat het bij me olie pomp weg komt.
is lastig te zien met huis tuin en keuken krikje ligt niet echt comvertablen onder een auto die loopt.
en een ander probleem is me temperatuur sensor ook ineens de geeft gegeven :mad:.
nou ja zo blijf je op de straat zal ik maar zeggenow en ik heb de klepstoters niet open gehad omdat de motor keurig liep voor het monteren van de nokken ook nergens aanslag in de motor ziet er gewoon super schoon uit.
Lekt hij sinds je de nokkenassen hebt gemonteerd?
Het oliekanaal in de risse nokkenassen lopen door tot aan de nokkenasbout.
Je moet een heel klein beetje loctite of gasafdichtings loctite aan de nokkenasbouten
doen anders loopt er olie langs.
Ben ook een keer druk aan het zoeken geweest. Nokkenaskeerringen vervangen, nieuwe klepdekselrubber enz.
Bleek dus later dat het via de nokkenasbout eruit kwam. Kun je slecht zien omdat het achter
de nokkenastandwiel vandaan komt dus je denkt eerst aan de nokkenaskeerringen.Daar kun je inderdaad lang naar zoeken, mooi om te weten.
11 augustus 2024 om 11:08 #18554474Tikken is zéér waarschijnlijk veroorzaakt door aanslag in je hydraulische klepstoters. Waarom zeg ik dat? Het simpele feit wil dat je Risse nokkenassen een grotere lift hebben dan je originele assen. In de stoters komt na langdurig gebruik van std nokken een stootrand van vuil te zitten. Door montage van de assen zonder vooraf de stoters te reinigen zijn de plunjers in een vervuild bereik blijven plakken. Advies bij nieuwe of andere gebruikte nokkenassen ook nieuwe stoters te gebruiken om overmatige nokslijtage tegen te gaan. Elke nok heeft een eigen slijtpatroon. Doe je dit niet moet je op zijn minst de stoters reinigen. Kijk je wel uit! Toerentallen boven de 7000 kunnen de std klepveren ook niet aan! Nu is 7000rpm hoog voor de Risse 302 (272) (lift 10,40) (ik heb ze zelf nl ook) Heb je de nokkenassen met std nokkenastanwielen ingebouwd? Grtz G
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.