Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20xe M2.8 loopt onregelmatig hoog CO
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 februari 2016 om 12:19 #17275600
Wie heeft een tip.
Mijn c20xe m2.8 geeft bij de 4 gas test te hoge waarden.
Maar rijdt super goed. niet inhouden en flink powerStationair loopt ie wat hoog maar stabiel –Moet nog een gasklep vervangen worden (vermoed dat deze iets lekt)
Gecontroleerd:
Geen foutcodes
opnieuw afgesteld distibutie timing
LMM vervangen
Boegies NGK BRK5EK
Boegie kabels gesprayt met vocht geen overslag.
BDP sensor vernieuwt (niet gescoped)
Lambda Pendeld netjes tussen 0.2v en 0.79V — (Freq. is ongeveer 1 hz moet dit sneller ?)In deellast 2500tpm 3000tpm zakt het toerental na cosedloop regeling van de lamdba
Video loop motor
https://dl.dropboxusercontent.com/u/49548675/20160228_204409.mp4Foto meting na modificaties verhoogt stationair 2500tpm
foto meting voor bovenstaande modificaties alleen nieuwe lmm 2500tpm
foto meting voor bovenstaande modificaties alleen nieuwe lmm 1000tpm
Wat is er aan de hand.
Slappe klepveer Kat Lambda te traag?
29 februari 2016 om 22:27 #18311861Lambda gaat ongeveer 60000 mee, dan wordt hij laaaannngggzzzzaaaaaaammmmmmmm slechter en slechter. Ding gewoon eens een keer vervangen als hij al oud is kan geen kwaad.
Heb het zelfde rondje moeten doen vorig jaar met de APK, en was het zat, gewoon 800 euro uit de knip getrokken en alles van A tot Z nieuw er op gezet. Met ook het oog op hem af laten stellen, da’s ook geen gek idee met nieuw spul, weet je tenminste zeker dat als er wat vervangen moet worden je ‘tune’ ook nog weer goed werkt.
29 februari 2016 om 22:40 #18311862Co stationair is prima (lambdawaarde wat aan de te hoge kant, maar daar kijk je niet naar met de keuring)
De lambdawaarde bij verhoogd toerental is ook te hoog…niet alleen je co.Je geeft zelf al aan dat ie wat hoog stationair loopt en je gasklep misschien lekt.
Valse lucht veroorzaakt een hoge lambdawaarde en ook een co wat te hoog is.Als je een kapotte katalysator had was het co stationair ook wel hoger geweest.
Hoewel een nieuwe lambda nooit verkeerd is, zou ik eerst eens goed controleren op valse lucht, overal (ook de uitlaat goed nakijken op lekkage’s)
1 maart 2016 om 06:57 #18311863Lambda waarde is hoog door dat O2 ook hoog is. Geen lekke uitlaat of een vacuum slangentje die valse lucht trek? O2 HOORT bij de 1 % te zitten
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
1 maart 2016 om 12:35 #18311864Gisteren nog eens even tijd gemaakt en terug gegaan naar mijn reguliere garage (waar ik in eerste instantie gewoon naar toe had moeten gaan).
En die stopte een uitlaat pijp van de 4 nog eens even dicht zodat de uitlaat lucht zich wat cumuleerde in de pot.
En toen wat het wel goed, dus wellicht moet ik wel even op zoek naar dat mini lekje.
Die lambda sensor ga ik denk ik wel vervangen voor een nieuwe, ik heb er 2 maar allebei niet snel genoeg denk ik.
Motor heeft ook een lichter vliegwiel, gemodificeerde kleppen en geflowde kop dus het is wat nerveuzer als normaal.
Na al de bovenstaande modificatie loopt de motor wel als het hoort, zelfs zo dat de buuren voor het raam stonden van he? was dat voor auto ?Later waren er nog betere waarden, maar toen was ik mij aan het focussen op mijn rechter voet. ;)
1 maart 2016 om 17:17 #18311865Het is al wel veel beter maar nog steeds heel veel O2 en lambda is erg arm
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
1 maart 2016 om 20:46 #18311866Heb je toevallig ook de afzuiging er bij achter aan hangen?
Scheelt ook wel eens of die uit staat of niet.1 maart 2016 om 22:52 #18311867Dat onder blok moet ik nog eens vervangen dit jaar. (olie verbruik)
Dus die nieuwe pakken en bouten bewaar ik daar wel voor.
Maar ik denk inderdaad dat er ergens nog een klein lekje in de uitlaat zit.
Inlaat had ik een tijd geleden ook naar gezocht. Nieuwe pakkingen ingegaan. Er zit nu een kevlar sfi vervanger op die met vloeibare pakking afgedicht. De harmonica manchet is wel een ding die trekt de kevlar sfi vervanger een beetje bol. En daar zit een klein giet randje op.
Een hoop plannen. Maar nu hopelijk wat meer tijd om het af te ronden.
Tis in ieder geval weer lol om erin te rijden.Oh Ja, was geen afzuiging. Die auto stond net als bij mij op de zaak voor de garage deur.
Dat was een verbrandings tester. Kon niet kant en klaar de hydro carbons op het display toveren, zal je altijd zien met zo’n rekendoos en een maniak van 100 pagina’s dik.Ik zal eens met de racelogic meten wat de 0-100 tijd doet.
Daarna kan ik eens kijken of die dat nog kan wat ie vroeger deed met oorspronkelijke blok met de huidige cilinder kopFilmje.
https://youtu.be/IEzFqoX_n5c -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.