Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › c20xe in rekord c bouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2015 om 19:05 #17274198
hallo,
ik heb een rekord c met 1.9s van 1968 met 4bak vloerschakeling.
nu wou ik met de tijd wel wat snellers.
zou een c20xe hier geschikt voor zijn en met weinig moeite passen?
wat komt hier allemaal bij kijken?13 november 2015 om 19:35 #18301748AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mototsteunen veranderen en aanpassen. R25/Getrag 240 van 1.8s manta. Cardanas aanpassen. Tunnen waarschijnlijk aanpassen.
Eigenbouw uitlaatspruitstuk en uitlaat omdat daar voor dit model auto ook weinig voor te vinden is. Dikke radiator etc..
liefst een C20XE uit een Astra pakken met een 2.8 motronic ivm DIS ipv rotor. Dan kun je de kachel waarschijnlijk laten zitten als je hem
verder naar achteren plaatst. Kijken naar je achteras of die het aankan. Verhouding ervan icm sper.het is niet weinig moeite gaat zeker wat werk inzitten.. Zou er flink in verdiepen in alle aanpassingen en kosten en wat je evt allemaal zelf kunt.
13 november 2015 om 20:03 #18301749Het gaat om een rekord c he…daar heb je geen last van kachels die in de weg zitten.
Ik heb nog geen c20xe in een rekord c gezien bij een ander.
Maar heel moeilijk zou het niet zijn. er is immers best veel ruimte….Steunen en uitlaat zal het lastigste worden.
Misschien de tunnel verbreden, ik heb een getrag 240 in mijn rekord c en het is aardig krap. Dus ik heb de slijptol er in gezet.Maar zoiezo gaan voor een dis ontsteking als je een rwd bouwt.
13 november 2015 om 21:02 #18301750Uitlaat valt ook mee gewoon van een omega past kwa tunnel ruimte
13 november 2015 om 22:22 #18301751Carterpan zal ook een dingetje worden.
Dat word passen en meten, en zelf iets maken.14 november 2015 om 09:11 #18301752r25 bak heb ik evt voor je liggen:
buysell/single_ad.php?ad_id=1154615 november 2015 om 22:58 #18301753Is prima te doen maar best veel werk inderdaad. Ik heb een C rekord station uit 1970 met C20XE erin met getrag 240. Ook met DIS natuurlijk! Mijn tunnel was breed genoeg, maar aangezien jij een Rekord uit 1968 hebt, zal je tunnel waarschijnlijk smaller zijn. Het meeste werk vond ik het pasmaken van de motorsteunen, carterpan en de uitlaat. De uitlaat heb ik volledig custom gemaakt uit RVS.
Van een Commodore heb ik gebruikt: achteras, vooras, aandrijfas en radiator. Voorveren zijn ingekorte Mercedes veren. Achterveren orig Opel.
Voordat ik deze ombouw deed heb ik uitgebreid op internet gezocht en zga niets gevonden. Een enkel youtube filmpje waar je het blok niet eens te zien kreeg. Het lijkt erop dat er maar heel weinig C Rekords zijn met een C20XE.
18 november 2015 om 21:18 #18301754Eventueel kan het ook met de 4 bak en een koppelingskom van een manta of record 18s .
19 november 2015 om 20:29 #18301755AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Boskje wrote:
Eventueel kan het ook met de 4 bak en een koppelingskom van een manta of record 18s .
heb nog wel t een en ander liggen
aan ombouw delen..maar in n c rekord is er ruimte genoeg toch dan ben je toch niet meteen aan n dis ontsteking
veroordeeld???19 november 2015 om 21:32 #18301756Dis of niet… ik kijk ook naar het service verhaal.
Dis is velen malen mooier omdat daar weinig stuk kan gaan. En makkelijk in onderhoud, geen rotor/verdelerkap die je bij houden hoeft enz.
Plus je motor kan weer wat verder naar achter wat weer leuk is voor de gewichtsverdeling.19 november 2015 om 23:02 #18301757AnoniemLid sinds:
1 January 1970Och zo veel gezeik heb je met rotor ontsteking ook niet
En n c rekord heeft niet zo.n wegligging
Dat je de perfecte gewichtsverdeling moet zien te vinden
Tenkostte van alles….N dis motor is wat lastiger te vinden
Maar verder snap ik t standpunt wel…..24 december 2015 om 19:58 #18301758Grey illusion hier op het forum, is toch ook met zoiets bezig.
althans een paar jaar terug, hoor of zie trouwens ook niks meer van die nieuwe kadett van hem.groeten.
26 juli 2016 om 17:13 #18301759@louwe 16 klepper wrote:
@Boskje wrote:
Eventueel kan het ook met de 4 bak en een koppelingskom van een manta of record 18s .
heb nog wel t een en ander liggen
aan ombouw delen..maar in n c rekord is er ruimte genoeg toch dan ben je toch niet meteen aan n dis ontsteking
veroordeeld???Hallo,
Ik heb de standaard 4 bak nog. Heb jij dan zon kom liggen zodat ik plug en play een c20xe of ne achter mijn bak kan gooien?
Dit is de koppelingskom die uit een manta of rekord 1.s komt?
Mvg nick26 juli 2016 om 18:14 #18301760als je met de onsteking niet weg komt heb ik een ombouw set voor je zo dat die voor op kan
c20xe ombouw set ook voor de c20let
30 juli 2016 om 18:57 #18301761Heb een link gestuurd via PM waar er nog een 1.8 getrag te koop ligt. ;)
9 augustus 2016 om 16:56 #18301762@kadettilac18 wrote:
Eventueel kan het ook met de 4 bak en een koppelingskom van een manta of record 18s .
heb nog wel t een en ander liggen
aan ombouw delen..maar in n c rekord is er ruimte genoeg toch dan ben je toch niet meteen aan n dis ontsteking
veroordeeld???
Hallo,
Ik heb de standaard 4 bak nog. Heb jij dan zon kom liggen zodat ik plug en play een c20xe of ne achter mijn bak kan gooien?
Dit is de koppelingskom die uit een manta of rekord 1.s komt?
Mvg nickIk heb niet zo’n kom liggen. Was alleen in tip
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.