Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE in Agila A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2011 om 10:15 #17760700
Met zon joekel van een intercooler er voor…..Agila powerrrr :wors
17 augustus 2011 om 17:21 #17760711Nog even aan het zoeken geweest vandaag, het blijkt dat de eerste types een Z10XE of een Z12XE hebben met een F12 Suzuki bak.
Daarna kregen ze de Z12XEP motor met F13 Opel bak, maar je hebt ook de Z13DT met F17+ bak…Is zon F17+ bak niet hetzelfde als F16/F20?
26 augustus 2011 om 15:37 #17760712Nee dat niet, is ook voor small block.
stamt weer van de f15 af, maar kan dus wel meer hebben.27 augustus 2011 om 19:09 #17760713lache hoor zoon bakie met c20xe dan kan je lekker knallen over het circuit :jerry :jerry :jerry :jerry
28 augustus 2011 om 21:42 #17760714@Sebbe GSI wrote:
lache hoor zoon bakie met c20xe dan kan je lekker knallen over het circuit :jerry :jerry :jerry :jerry
Als het niet omvalt in de bocht, ja :jerry
Je mag een behoorlijk eind verlagen en gewicht strippen, wil je het zwaartepunt van een Agila een beetje fatsoenlijk laag bij de vloer krijgen.
Anders houd je geen stabiliteit over in de bochten.
Persoonlijk zou ik een plak lood over de vloer van een Agila leggen zodat het zwaartepunt lekker laag komt te liggen.
Is wel weer extra gewicht, dus minder acceleratie en meer risico op een spin-out in de bocht. Maja, liever dat dan op m’n zijkant in het gras…Dragracen met een Agila, ok, sure, why not?
Het circuit op met een snelle Agila? er is een reden dat je geen Agila’s op Zandvoort of Assen ziet ;) Kan niet hard genoeg door de bocht ;)29 augustus 2011 om 18:50 #17760715Alles is aan te passen. Zonder lood krijg je m gewoon tot een dikke bochten.knaller hoor
29 augustus 2011 om 19:16 #17760716Het dak verlagen dat zal dik wezen lexan ramen erin
29 augustus 2011 om 20:55 #17760717He lache man, heb zelf ook wel eens gedacht om van zo’nhok iets leuks te maken, 1 van de dingen is toch wel om het dak te shoppen, er zijn er hier op het forum die het goed kunnen :D
29 augustus 2011 om 21:02 #17760718HEt word steeds gekker hahah :jerry
30 augustus 2011 om 08:04 #17760719Gezien de ruimte onder de kap zou een C20XE wel moeten passen. Vraag is alleen of je de emmissie waardes haalt.
Welk bouwjaar is de Agila? Tot 1999 is het makkelijk om te keuren.Verder lijkt me de ombouw redelijk gelijk aan die van een Corsa A met een F13 of F15.
Dit kan ook met een C20XE maar dan moet je je vliegwiel aanpassen daar je met een drukgroep en een plaat van een F13/F15 moet gaan rijden.
Hierdoor hoef je ook geen bak en assen aan te passen. F13 3n F15 bakken houden het vermogen van een C20XE toch behoorlijk goed vol.
Motorsteun gewoon pas maken als je de motor in de auto bouwt, dan hangt hij al aan de bak op 2 punten vast en door hem dan op de juiste hoogte te brengen kun je ook de steun ontwerpen.
Gaspedaal is gewoon met een beetje creatieiteit om te bouwen.Al met al een echt leuke sleeper. Velgen iets wat breder, lager/stugger en verder laten zols hij is, moah eventueel de achterkant vol met stickers waar je allemaal op vakantie was en op de zijruiten de kinderboerderij stickers.
30 augustus 2011 om 10:04 #17760720Ik zou ook de remmen aan de voorzijde upgraden ;)
30 augustus 2011 om 10:12 #17760721De motorruimte is nog aardig krap hoor.
Zoiezo de koelvin zal naar voren moeten verhuizen, dus een blazende spalfin is een goeie optie.
30 augustus 2011 om 13:59 #17760722@Fearless wrote:
De motorruimte is nog aardig krap hoor.
Zoiezo de koelvin zal naar voren moeten verhuizen, dus een blazende spalfin is een goeie optie.
Idd een spal fan en de radiator is ook altijd nog te vervangen voor een ander!
Die van een corsa a gsi ofzo, je moest is weten hoe lang ik daar mee heb gereden :)Is er al iets van de grond…?
Moet toch maar is een bakkie komen doen :D30 augustus 2011 om 15:54 #17760723AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McKaamos wrote:
@Sebbe GSI wrote:
lache hoor zoon bakie met c20xe dan kan je lekker knallen over het circuit :jerry :jerry :jerry :jerry
Als het niet omvalt in de bocht, ja :jerry
Je mag een behoorlijk eind verlagen en gewicht strippen, wil je het zwaartepunt van een Agila een beetje fatsoenlijk laag bij de vloer krijgen.
Anders houd je geen stabiliteit over in de bochten.
Persoonlijk zou ik een plak lood over de vloer van een Agila leggen zodat het zwaartepunt lekker laag komt te liggen.
Is wel weer extra gewicht, dus minder acceleratie en meer risico op een spin-out in de bocht. Maja, liever dat dan op m’n zijkant in het gras…Dragracen met een Agila, ok, sure, why not?
Het circuit op met een snelle Agila? er is een reden dat je geen Agila’s op Zandvoort of Assen ziet ;) Kan niet hard genoeg door de bocht ;)onzin ook zo,n agila is wel zo te bouwen dat je er fatsoenlijk n snelle bicht mee kan nemen
ding zwaarder maken dmv een plak lood is wel t laatste wat je wild als je er n bochten monster van wild makenmaar blijven die enkel ideen of gaat de t.s daadwerkelijk iets bouwen????? :hmmz
30 augustus 2011 om 15:54 #17760724AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McKaamos wrote:
@Sebbe GSI wrote:
lache hoor zoon bakie met c20xe dan kan je lekker knallen over het circuit :jerry :jerry :jerry :jerry
Als het niet omvalt in de bocht, ja :jerry
Je mag een behoorlijk eind verlagen en gewicht strippen, wil je het zwaartepunt van een Agila een beetje fatsoenlijk laag bij de vloer krijgen.
Anders houd je geen stabiliteit over in de bochten.
Persoonlijk zou ik een plak lood over de vloer van een Agila leggen zodat het zwaartepunt lekker laag komt te liggen.
Is wel weer extra gewicht, dus minder acceleratie en meer risico op een spin-out in de bocht. Maja, liever dat dan op m’n zijkant in het gras…Dragracen met een Agila, ok, sure, why not?
Het circuit op met een snelle Agila? er is een reden dat je geen Agila’s op Zandvoort of Assen ziet ;) Kan niet hard genoeg door de bocht ;)onzin ook zo,n agila is wel zo te bouwen dat je er fatsoenlijk n snelle bocht mee kan nemen
ding zwaarder maken dmv een plak lood is wel t laatste wat je wild als je er n bochten monster van wild makenmaar blijven dit enkel ideen of gaat de t.s daadwerkelijk iets bouwen????? :hmmz
30 augustus 2011 om 20:18 #17760725Het zijn nu nog maar ideeen, zit alles even op een rijtje te zetten…
Het is ook voor de langere termijn want zit financieel een beetje krapjes, maar iedereen bedankt voor de informatie iig!30 augustus 2011 om 21:00 #17760726hehe dit is zeker wel een vet idee!
12 oktober 2011 om 13:08 #17760727En? Ik ben zeer nieuwsgierig of dit van de grond komt.
12 oktober 2011 om 13:33 #17760728wahaha had het hier van het weekend nog met freek over :jerry
12 oktober 2011 om 15:55 #17760729Sh#t ik ben niet de eerste……
C20LET, C20XE, C20NE of C20NET erin en knallen met dat ding.
Ik dacht laatst al wat is de lichtste kleine nieuwere opel die de corsa A vervangt…
Het is dus de Agila :wors
12 oktober 2011 om 16:31 #17760730gepimpten bestaan in ieder geval al :P
12 oktober 2011 om 16:56 #17760731Ghehe stoer ding!
Nou Freek kom op met je bouwerk, zal een mooie verschijning zijn op de strip.
12 oktober 2011 om 17:02 #17760732als je dan toch met zo ding bezig gaat, en je wilt hem van buiten toch iets aan passen maar niet laten blijken dat er zo blok in ligt, maak er dan een 3 deurs van :P
heb je wel aardig wat meer werk, maar heb je wel helemaal iets unieks natuurlijk ;)
je hoeft toch ook niet perse dan een langere voordeur te maken toch? achter deur dichtlassen en je hebt al een 3 deurs toch?
of zal dat niet lijken met zo kort voordeurtje? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.