Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE in Agila A
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2011 om 22:09 #17228555
NU heb ik een hele rare hersenspinsel gekregen…
Ik kan waarschijnlijk voor heel weinig een Agila overnemen, nu weet ik dat het een rijdende koelkast is maar zou hier een C20XE in kunnen?
Onder de kap heb je ruimte zat alleen hoe het aan te pakken met bv de veerpoten etc…
Iemand al eerder zoiets gezien of gehoord? :vertag16 augustus 2011 om 05:49 #17760696Volgens mij moet daar een X10XE of X12XE blok in liggen. Dus ik denk dat je wat “problemen” betreft hetzelfde zal tegenkomen als een Corsa B 1,0 12v of 1,2 16v.
Heb nog nooit een agila met zo’n motor gezien, maar eerlijk gezegd zou ik het ook niet willen… Nogal vierkant doosje, niet heel erg bestand tegen zijwind enzo. En je kan ze zelf op hun zij kiepen als je te hard door de bocht gaat. Iets teveel power er in lijkt me geen strak plan.
Maja, het is wel grappig :P Misschien moet je er dan ook even zijwieltjes aan maken :P16 augustus 2011 om 07:58 #17760698AnoniemLid sinds:
1 January 1970@McKaamos wrote:
Volgens mij moet daar een X10XE of X12XE blok in liggen. Dus ik denk dat je wat “problemen” betreft hetzelfde zal tegenkomen als een Corsa B 1,0 12v of 1,2 16v.
Heb nog nooit een agila met zo’n motor gezien, maar eerlijk gezegd zou ik het ook niet willen… Nogal vierkant doosje, niet heel erg bestand tegen zijwind enzo. En je kan ze zelf op hun zij kiepen als je te hard door de bocht gaat. Iets teveel power er in lijkt me geen strak plan.
Maja, het is wel grappig :P Misschien moet je er dan ook even zijwieltjes aan maken :Pt idee vind ik wel geinig
en ook het weggedrag van zo,n agila zal wel wat aan te verbeteren zijnbredere wielen,banden,verlagen,stabilisators enz
ik heb ze nog niet eerder gezien met zo,n motor
maar des te meer reden om het wel te gaan doen :thumben dan later mischien over naar een c20let whoeeeiii :jerry
16 augustus 2011 om 09:08 #17760693k dacht dat ik rare ideeen had met een 3.0 v8 achter in een renault 5 bouwen haha
16 augustus 2011 om 09:35 #17760692@soepkiepe wrote:
k dacht dat ik rare ideeen had met een 3.0 v8 achter in een renault 5 bouwen haha
Das pas gevaarlijk!!!!!!!!!!!
16 augustus 2011 om 10:20 #17760691Ik zie die agilatjes vaak van de onderkant op het werk…
En heb er zelf ook wle eens over na zitten denken.
Dingen kosten immers zeer weinig.De motorruimte dient wel wat verstevegings werk want dat is std al een slappe bedoeling.
Wegligging en dergelijke is wel op te lossen..
16 augustus 2011 om 10:37 #17760689ik zeg: DOEN :D :D :D
16 augustus 2011 om 10:38 #17760688@wim-v6 wrote:
@soepkiepe wrote:
k dacht dat ik rare ideeen had met een 3.0 v8 achter in een renault 5 bouwen haha
Das pas gevaarlijk!!!!!!!!!!!
een oud collega heeft zo blok staan, en binnekort had hij waarschijnlijk zo renault voor mij voor oud ijzer.
volgend jaar wil ik mee doen aan de blubbering, zo doende ben ik met dat idee gekomen, eerst lachte hij mij uit, later had ie nog eens zitten denken en leek het hem wel een uitdaging om zo ding apk waardig te krijgen..
denk wel dat je dan een heuze laagvlieger hebt haha.
maar jah, als hij hem apk waardig wil hebben is het eventueel ook wel te doen om het blok voor in te leggen ;)
en dan gewoon een sleepr van maken, dus buitenkant helemaal origineel laten :P
lijkt mij als nog wel een mooie stunt haha.
weet trouwens niet zeker, kan ook nog wel eens een v6 zijn.. ben ff aan het twijvelen nu.
maar dan nog snel zat16 augustus 2011 om 10:42 #17760687AnoniemLid sinds:
1 January 1970@soepkiepe wrote:
@wim-v6 wrote:
@soepkiepe wrote:
k dacht dat ik rare ideeen had met een 3.0 v8 achter in een renault 5 bouwen haha
Das pas gevaarlijk!!!!!!!!!!!
een oud collega heeft zo blok staan, en binnekort had hij waarschijnlijk zo renault voor mij voor oud ijzer.
volgend jaar wil ik mee doen aan de blubbering, zo doende ben ik met dat idee gekomen, eerst lachte hij mij uit, later had ie nog eens zitten denken en leek het hem wel een uitdaging om zo ding apk waardig te krijgen..
denk wel dat je dan een heuze laagvlieger hebt haha.
maar jah, als hij hem apk waardig wil hebben is het eventueel ook wel te doen om het blok voor in te leggen ;)
en dan gewoon een sleepr van maken, dus buitenkant helemaal origineel laten :P
lijkt mij als nog wel een mooie stunt haha.
weet trouwens niet zeker, kan ook nog wel eens een v6 zijn.. ben ff aan het twijvelen nu.
maar dan nog snel zat3.0 v8 lijkt mij sterk ;)
en zoiets ff apk waardig maken
zal nog niet meevallen achterinmaar wel stoer achterin een oud type renault 5
dan meteen zo,n breedbouw van maken
net als de oude 5 turbo :wors :worsmaar back on topic hier gaan we een agila c20xe zien verschijnen :jerry ;) :thumbup
16 augustus 2011 om 10:45 #17760686Volgens mij maken ze ook wel eens een 16v pas aan een f13 versnellingsbak?
Staat me iets van bij dat de f13 std in zon agila zit.
Dat scheelt weer een hoop gekloot met assen/baksteun/schakelmech.Enkel het stuurhuisje al is zon ielig ding. Had hem zoiezo al van voren flink verstevigd. Het liefst met een eigenbouw frontbalk.
16 augustus 2011 om 15:21 #17760709misschien is het makkelijker om er een x16xe of zo in te bouwen :hmmz
16 augustus 2011 om 15:33 #17760708Heb er straks wel 1 over…een c16xe…
Maar een c20xe is toch net ff iets leuker king:
16 augustus 2011 om 16:06 #17760707wel een leuk idee maar ik vind het ding nogal zwaar.
weegt 1000 kilo en kost toch al snel 1600 euro.
maar wel een uniek projeckt.16 augustus 2011 om 16:08 #17760706Of doe het net als de Espace F1, met de motor achter de bestuurder :jerry
16 augustus 2011 om 16:50 #17760705@corsabc20xe wrote:
wel een leuk idee maar ik vind het ding nogal zwaar.
weegt 1000 kilo en kost toch al snel 1600 euro.
maar wel een uniek projeckt.Die agila’s vind jewel goedkoper hoor. Vooral als je motorwijzigingsplannetjes hebt…dan koop je gewoon een ding met motorschade.
16 augustus 2011 om 17:02 #17760704Zo’n ding trek je uit elkaar man :jerry
16 augustus 2011 om 17:05 #17760703Valt wel mee, een corsa a is veel slapper gok ik. En die zijn er 100den met 16v.
Op wat voor chassis is zo’n agila gebaseerd? Vind t echt een dik plan, bouwen dat ding :p
16 augustus 2011 om 17:27 #17760701Weet niet of het goed gaat als je 150 pk op die lieve kleine asjes gaat loslaten, en kan zon f13 het wel aan :hmmz
Die veerpoten voor zijn ook zo dun als wat, dus daar zou je ook weer wat op moeten verzinnen
En iemand een idee hoe je van een elek. gaspedaal een gaskabelgaspedaal kan maken?En als het doorgaat is het gewicht ook geen issue want ben dan toch van plan om het hele interieur er uit te trekken en er 2 kuipstoelen en 4 punts gordels in te doen
16 augustus 2011 om 17:54 #17760702Mij lijkt dat je met corsa spul moet werken, maar t ding is een samenwerking tussen opel en Suzuki, dus geen idee wat er op een aan zo’n ding hangt.
16 augustus 2011 om 18:05 #17760695Ik weet dat de eerste types (die ik dus kan krijgen) een suzuki bak hebben, na de facelift werden het weer Opel bakken
16 augustus 2011 om 19:46 #17760710hey, nog zo’n gek.
ideetje had ik een paar jaar terug ook, maar ben er nooit meer op door gegaan.
heb toen een kadett 4×4 gebouwd.
f13 heb ik ooit achter een c20xe gezien bij de speedway, zat in een corsa a toen.
die man vertelde toen, dat hij de bak afvulde, en toen bleef hij heel :hmmz :hmmz :hmmz
maar er zijn al meerdere rare dingen gemaakt, dus moet dit ook te doen zijn.groeten.
16 augustus 2011 om 20:25 #17760699@mayhem wrote:
Valt wel mee, een corsa a is veel slapper gok ik. En die zijn er 100den met 16v.
Op wat voor chassis is zo’n agila gebaseerd? Vind t echt een dik plan, bouwen dat ding :p
Agila A is stiekem een Wagon R.
Agila B is stiekem een Suzuki Splash.Ik durf niet met zulke stelligheid te zeggen dat een Agila A steviger is als een Corsa A…
Maargoed, anyways, het klinkt wel grappig :P
Neem vooral een grijze Agila. Das echt een granny transporter. En dan met een 150PK blok er in op de dragstrip gaan staan ;)16 augustus 2011 om 20:30 #17760697Nou… de Agila die ik kan krijgen is metalic roze achtig iets… :jerry
16 augustus 2011 om 20:57 #17760694F13 achter een xe wil dus wel…zal mischien minder kunnen hebben als een f16 of beter…maar toch.
De aandrijfassen gaan het ook wel uithouden. Ik rij zelf met de Corsa B gsi asjes met de binnenste homo’s van een Nexia. Dit dan wel met een f16.
het elecktrische gaspedaal is er zo uit. Daarvoor een simpel pedaaltje pakken uit een Corsa. Kabeltje er aan is zo gefixt.
Als je de f13 zou blijven gebruiken hoef je niet te klieren met een appart schakelmechanisme.Het klopt ook dat er ielig spul onder zit qua veerpoten en draagarmen.
maar het spul lijkt zeer veel op corsa spul dus daar is wel iets pas te maken.Je hebt iig onder de auto zat ruimte voor een mooi uitlaatsysteem. Maar een dikke sleeper granny transporter is toch wel veel dikker. Dus lekker stil en een c20xe voorin :wors
16 augustus 2011 om 23:17 #17760690C20LET er in :jerry zou ik doen :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.