c20xe hallsensor probleem, code 94

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe hallsensor probleem, code 94

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275502
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik heb een nieuwe c20xe ingebouwd in onze kadett. Er zat er voorheen al 1 in maar die was op. Deze heeft zowat 5 jaar zonder enig probleem gelopen.
      Nu het volgende: ik heb dus een nieuwe met wiseco zuigers 12.5:1 en snelle nokkenassen van catcams 269 gr erin.
      Sinds de ombouw heb ik een code 94 (hall sensor spanning te hoog) Ik heb de sensor tijdens het verbouwen laten vallen dus maar een andere sensor geregeld. Dit was het dus niet. Alles overhoop gehaald en niks gevonden. Hierop de (sensor) bedrading vlakbij de ecu door geknipt en een bypass gemaakt, vol verwachting gestart en nee hoor, nog steeds de code 94. In mijn beleving heb ik alles uitgesloten….maar wat is het dan wel?
      Het enige wat ik kan bedenken (maar deze gedachte gaat wel ver :hmmz ) is dat door de afstelling van de nokkenassen (verstelbare poelies) het seintje van de sensor komt op een moment dat de ecu het niet verwacht (dit i.c.m. de krukas sensor).
      Zou dit kunnen? Auto loopt erg beroerd, en durf de weg niet op met een foutcode. Nu kan je denken: waarom niet? Nou, de compressie is erg hoog en als ik een eventuele klopsensor melding zou krijgen dan wil ik dat graag weten. Met een continue brandend ecu lampje zie ik dat niet.

      Graag alleen serieuze antwoorden, zit al weken te kloten en zit echt niet te wachten op bullshit :cry

      #18311344
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Is dit een DIS of 2.5 motor?

        #18311345
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          En effe, laten vallen?? Wat heb je precies laten vallen? Die in de verdeler zit vrij diep ingebouwd bij een 2.5. Heb ik nou mijn vorige vraag al zelf beantwoord?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.