Ik heb een nieuwe c20xe ingebouwd in onze kadett. Er zat er voorheen al 1 in maar die was op. Deze heeft zowat 5 jaar zonder enig probleem gelopen.
Nu het volgende: ik heb dus een nieuwe met wiseco zuigers 12.5:1 en snelle nokkenassen van catcams 269 gr erin.
Sinds de ombouw heb ik een code 94 (hall sensor spanning te hoog) Ik heb de sensor tijdens het verbouwen laten vallen dus maar een andere sensor geregeld. Dit was het dus niet. Alles overhoop gehaald en niks gevonden. Hierop de (sensor) bedrading vlakbij de ecu door geknipt en een bypass gemaakt, vol verwachting gestart en nee hoor, nog steeds de code 94. In mijn beleving heb ik alles uitgesloten….maar wat is het dan wel?
Het enige wat ik kan bedenken (maar deze gedachte gaat wel ver :hmmz ) is dat door de afstelling van de nokkenassen (verstelbare poelies) het seintje van de sensor komt op een moment dat de ecu het niet verwacht (dit i.c.m. de krukas sensor).
Zou dit kunnen? Auto loopt erg beroerd, en durf de weg niet op met een foutcode. Nu kan je denken: waarom niet? Nou, de compressie is erg hoog en als ik een eventuele klopsensor melding zou krijgen dan wil ik dat graag weten. Met een continue brandend ecu lampje zie ik dat niet.
Graag alleen serieuze antwoorden, zit al weken te kloten en zit echt niet te wachten op bullshit :cry