C20NE start niet – opgelost

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) C20NE start niet – opgelost

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277558
    dtbroel
      Lid sinds:
      9 April 2012

      Goeieavond,

      Ben ondertussen zover dat ik de C20NE voor het eerst kan starten maar ik kom er even niet meer uit. Als ik de auto op contact zet, klikt het brandstofrelais 1x. Als ik vervolgens start blijft het relais constant tikken.
      Zelf heb ik een idee dat dit kan komen door de krukassensor?

      Als ik de brandstofpomp constant voeding geef, zodat hij sowieso brandstofdruk heeft, wil de motor alsnog niet starten. Ik heb zo’n idee dat de injectoren dus niet openen, kan dit ook komen door dezelfde sensor?

      Daarnaast loopt er ook niets door de retourleiding, normaal zou dit toch ook moeten als de brandstofpomp gewoon loopt?

      Wie kan me verder helpen? Alvast bedankt! :agent

      #18324029
      basss27
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2013

        Krukassensor kan. Wanneer die geen signaal geeft heb je geen vonk en geen inspuiting.

        Heb je wel vonk?

        #18324030
        dtbroel
          Lid sinds:
          9 April 2012

          Hmm, ja een vonk heb ik wel. Motor zou ook lopend uitgebouwd zijn dus dat maakt het ook wel een raar verhaal..

          Wat is dat kastje dat groen omcirkeld is? Hier heb ik nog geen slangetjes aanzitten.
          Verder het oogje dat met rood omcirkeld is heb ik aan de massa gelegd, weet niet of dat ook hoort?
          Dan nog het draadje dat geel omcirkeld is, kan deze hier nog iets mee te maken hebben? Verder heb ik nog wat losse stekkertjes liggen, maar dit lijkt me allemaal overbodig voor de inbouw in Corsa?

          #18324031
          basss27
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2013

            Ik durf je op de vragen niet zo 123 antwoord te geven.

            Ben geen monteur maar als ik me ergens in verdiep kom ik er meestal wel uit :-D


            Bij de rode peil, sluit dat eens aan. Vacuumslang onder de gasklep ook aangesloten?

            Heb je een opcom liggen om uit te lezen?

            Worden je bougies nat trouwens?

            #18324032
            dtbroel
              Lid sinds:
              9 April 2012

              Die slangen die je noemt heb ik trouwens wel aangesloten, foto is alleen iets eerder gemaakt haha.

              Opcom heb ik helaas niet liggen, maar kan ik eventueel wel regelen. Dat zou ik inderdaad nog eens kunnen proberen..

              Bougies zijn kurkdroog

              #18324033
              basss27
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2013

                @dtbroel wrote:

                Die slangen die je noemt heb ik trouwens wel aangesloten, foto is alleen iets eerder gemaakt haha.

                Opcom heb ik helaas niet liggen, maar kan ik eventueel wel regelen. Dat zou ik inderdaad nog eens kunnen proberen..

                Bougies zijn kurkdroog

                Ik heb er een liggen, mocht je hem nodig hebben geef maar een gil! Breng ik hem langs en kijken we er samen eens naar. Heb ook een multimeter bij de hand waarmee we een boel uit kunnen sluiten.

                Brandstof aanvoer en retour goed aangesloten, niet omgekeerd?

                #18324034
                dtbroel
                  Lid sinds:
                  9 April 2012

                  Weer een avondje mee bezig geweest.. Lang verhaal kort; hij loopt king:

                  Domme fout maar omdat de benzineleidingen over elkaar heen liepen was het me niet opgevallen dat ze toch verkeerd aangesloten waren.

                  Bedankt voor het meedenken!! :afro

                  #18324035
                  basss27
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 February 2013

                    Netjes! Dus toch aanvoer en retour verkeerd om :P

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.