C20NE Krukaspoelie anders dan van oudere C20NE(met v-snaren)

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) C20NE Krukaspoelie anders dan van oudere C20NE(met v-snaren)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266406
    Jappiejoow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 January 2013

      Hoi, heb een Calibra uit ’93 met motorschade door waarschijnlijk een gebroken klepveer. Het was één grote puinhoop en de hele zuiger was verdwenen. Delen ervan lagen onder in het carter. Andere motor kopen is dus wijzer.

      Op de sloop een motor gekocht uit ook een Calibra, maar waarschijnlijk net iets ouder. Deze heeft het gladde klepdeksel ipv die met die streepjes en het woord “Injection” erop.

      Een hoop is hetzelfde gelukkig, alleen de krukaspoelie aan de distributiekant is anders. Mijn ’93er had een multiriem, dit blok heeft twee v-snaren, voor dynamo en voor stuurbekrachtigingspomp.

      Overzetten gaat niet. Weet iemand een oplossing?

      En ik heb dus een oud blok met onderdelen liggen voor de liefhebbers hier. Die wil ik ook best doneren ipv contant.

      Groet, J

      #18238363
      Noordpoolgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 March 2009

        poelie van een combo pakken maakt niet uit welke … ! :afro 1,7 d en 1.4si zijn hetzelfde tot 1996

        #18327850
        robert1701
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2005

          Dit verschil bedoel je:

          Gelukkig heb je al een tip gekregen.

          Dat past niet altijd zomaar bleek bij mij. Ik wou de 3 v-riem poelie van de rechtse motor vervangen door een 2 v-riem poelie van een andere C20NE motor en dat kon ik vergeten. Paste niet.
          Of de multi-v-riem poelie van de Calibra motor op mijn andere motors past weet ik niet. Waarschijnlijk op de ene wel en de andere niet, of op geen van twee als ’t weer eens wil lukken.
          De multi-v-riem poelie en de alternator zal ik waarschijnlijk toch nooit gebruiken.

          #18328033
          robert1701
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 November 2005

            Er zijn wel wat verschillende:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.